13/05/06 Reningelst chrono

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
VdB
Mountainbiker

Post by VdB »

Na een week in het buitenland vertoefd te hebben (professionele redenen) en dus een week niet getraind te hebben, waren de verwachtingen niet al te hoog gespannen voor Reningelst.

Het resultaat was er dan ook naar, benen voelden volledig ontploft aan en ik kon absoluut niet diep gaan. Geen top 10 plaats dus deze keer, maar toch nog min of meer kunnen standhouden. Gefinisht na 2u13, goed voor een 12de plaats in mijn categorie.
Na mijn lekke band in Waregem, en onvoldoende voorbereiding voor Reningelst, hoop ik in Dikkebus opnieuw wat beter voor de dag te komen.
Dirttracker
Mountainbiker

Post by Dirttracker »

Men eertste Chrono in de West-Vlaanderen van het jaar en direct in mineur. Samen met de twee Patricks (zwieberken, en andere) van start gegaan met prachtig weer aan de Chrono. Ik was nog aan 't twijvelen tussen mijn fully of men HT. Ik had voor de fully gekozen met men nieuwe wielen erin (Notubes met DT-swiss naven). waar ik nog geen meter met gereden had. Wij dus gestart met ons drie met een enorm tempo wat voormij ietsken te hoog lag. Na de eertste beklimming heb ik wat gas terug genomen en op mijn eigen tempo voort gegaan. Ben nen man van de lange afstanden en weet hoe langer ik rij hoe beter ik word. Na de eerste controle een groepje gevolg in de verte bleek dat ik dan op de toertochtroute zat #-o Weer terug gekeerd dan is men wiel beginnen slaan, band beginnen leeglopen. Heb nog geprobeerd om te finischen maar ging van kwaad naar erger. Het was voor mij nen DNF !! Volgende keer beter zeker, nog nen proficiat voor Zwieberken voor zijn 14° plaats bij de Masters.

Dirttracker :wink:
sleery
Mountainbiker
Location: twee wielen frame stuur ketting 2 remmen en een versnellingsapparaat

Post by sleery »

mijn commentaren naar de organisatie toe:

* bepijling was nipt in order, waarom nemen jullie geen fluo-geel pijltjes met zwart randje? (ik als kleurenblinden zou het iets beter zijn )
* pijlen hingen soms nogal "laat" maar ben wel niet verkeerd gereden (maar had gene grote form)
* parcours: geen opmerkingen hierover: twas lastig, afwisselend, technisch en wat leuk was was de aftelling van de stroken
* na de finish zou ik toch op zijn minst een sportdrankje voorzien voor de chronorijders: die stoppen niet aan de bevoorrading (ik wel 1x om mijn pulle te vullen) en betalen meer dan de tt-rijders
* controles waren vlot en redelijk goed opgesteld
* volgend jaar kom ik terug en zal ik niet vallen aan die trappen (net terug van den dokter: ontstoken schouderpezen en pink.)

Hopelijk tot in Dikkebus!
sleery
Mountainbiker
Location: twee wielen frame stuur ketting 2 remmen en een versnellingsapparaat

Post by sleery »

opgemerkt in de uitslag trouwens: nen amerikaan : Jonathan Page, de sympathieke Amerikaanse veldrijder :P
zwiebertje
Mountainbiker

Post by zwiebertje »

Terechte opmerking van sleery i.v.m.bevoorading door de chronorijders.
Ook aan de andere inrichters van de chrono's:gelieve eens iets te voorzien bij aankomst
van drank daar de meesten toch niet gestopt zijn of nauwelijks dan toch!
En eventueel zoals in Zillebeke een drankje te voorzien(event. een stuk banaan) op de plaatsen
waar toch moet gestopt worden om de kontrole te doen van de chrono!
We betalen tenslotte veel meer dan de gewone tourtochtrijders en jullie inrichters hebben bijna
geen kosten van ons aan de bevooradingen!
Waar kunnen de foto's bekeken worden die genomen zijn aan de start door iemand?
pacer
Mountainbiker

Post by pacer »

he sleery, ook gezien, Jon Page en Jan Soetens, twee profs die een kwartier achter winnaar eindigen.

Chapeau voor de rappe mannen, als je dan het artikel in de krant(Nieuwsblad weekend 20/21 mei) ziet waar er toch een klein beetje neergekeken wordt op het niveau van onze bikers zeg ik: KOM ns buiten en ga ns kijken naar chronos, XC's...nog ns respect!
Post Reply