VT4-docusoap rond Meirhaeghe

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
ivo
Mountainbiker

Post by ivo »

Dennis V. wrote:De redenering klopt niet dat de TV slecht is voor de carrière van een sportman.
het eerste seizoen van wellens en wee werd er zeer intensief gedraaid rond Bart Wellens.
Hij won toen 23 wedstrijden waaronder het bk en het wk.
Toen hij het volgend seizoen slecht reed was het direct de schuld van de TV. Dat hij twee weken voor de competitiestart nog op krukken rondliep na zijn beeninfectie, dat hij twee weken voor de competitiestart nog altijd geen sponsor had ( gedoe met spaarselect) , dat bij de competitiestart in erpe-Mere zijn ploegmaat Tim Pauwels overleden was ...daar werd niet over gepraat. De tv was de schuldige voor zijn slechte prestaties.Bart en zijn entourage hebben dit altijd tegengesproken zoals nu ook weer in het korte interview met Filip op uw site blijkt.
Tv is nu eenmaal een gemakkelijke stok om mee te slaan als het slecht gaat. ' t is allemaal de schuld van die mannen van de TV.
Nu recent moest Roland Liboton voor het WK in zeddam nog eens zo nodig stellen dat W&W slecht/schadelijk is voor Fidea.
Stybar werd wereldkampioen bij de belofte, Erwin won en Bart werd er door een knap staaltje ploegenspel tweede. Ook de schuld van de Tv waarschijnlijk...
Niemand zal er aan twijfelen dat het nadelig zal zijn voor zijn carrière, zeker niet voor zijn BV uitstraling. Maar of je er als persoon beter zal uitkome,n is een ander paar mouwen. TV drijft nu eenmaal niet op peis en vree maar op roddel, sensatie en opschudding. Zolang je dat zelf beseft is er natuurlijk iet saan de hand. Maar ze lopen dun gezaaiid zij die wetns willens het spel (cynisch) meespelen.
En besef dat je er wel degelijk niet altijd bij bent als ze filmen (hoe raar dit ook mag klinken). Een afgemonteerd programma heeft meestal niets meer te maken met wat er nu eigenlijk gebeurde. In de filmwereld is er niet 1 waarheid, maar tientallen waarheden. En het is dan maar te hopen dat ze net de jouwe laten zien.
Maar ja F.M. is oud (en hopen we) wijs genoeg om zelf de gevolgen van zijn daden te kunnen inschatten. Hopelijk plukt hij er nadien de vruchten van. Zoniet moet hij achteraf dan ook niet komen janken natuurlijk.
De goden van heden zijn de vergeetput van morgen.
Rikske
Mountainbiker
Location: Merida Mission Carbon Team, Reba Team, full XT //// Merida Matts Speed LX gold edition

Post by Rikske »

Dennis V. wrote:Nu recent moest Roland Liboton voor het WK in zeddam nog eens zo nodig stellen dat W&W slecht/schadelijk is voor Fidea.
Stybar werd wereldkampioen bij de belofte, Erwin won en Bart werd er door een knap staaltje ploegenspel tweede. Ook de schuld van de Tv waarschijnlijk...
Als ik mij niet vergis had Liboton het onder andere over het feit dat bij een massage van een topatleet geen pottekijkers moesten zijn, laat staan een hele T.V. ploeg, vermits dit een moment van rust en kalmte zou moeten zijn om het meeste effect te hebben. Hier heeft hij toch al een punt, vind ik.

En ook Filip heeft gezegd dat die mannen hem maar 2 uur in de week zouden volgen, dus ook hij ziet in dat méér zijn sportieve kwaliteiten (nadelig) zou kunnen beïnvloeden.

Trouwens, hebben ze bij Fidea door één (belangrijke) race te winnen nu plotseling een goed seizoen achter de rug ? Hoeveel overwinningen hebben Stybar, Vervecken en Wellens nog op hun naam staan dit seizoen ?
MTBker Goby
Mountainbiker
Location: Thompson Pro TEAM: XT,Ritchey WCS, XTR V-brakes,MAVIC X221

Post by MTBker Goby »

Ik vind da mss toch mooi om te mtb bij andere mensen te brenge maar hoe spijtig ook da het op deze manier moet maarja het is toch weer maar eens promotie voor onze sport en ik zeg niet da ik er helemaal voor ben maar als het erop komt zal ik toch kijke

grtzzz

Goby
raketwomanFIE
Mountainbiker

Post by raketwomanFIE »

meirhaeghe weet wel wat hij doet!! :wink:
ik denk niet dat hij zijn werk voor ne tweede keer wil verliezen... 'k ben er zelfs zeker van :-D

en ik ga me zeker voor de buis zetten ik ben nie voor niks ne GROTEN FAN van den popeye
Coachy
Mountainbiker

Post by Coachy »

Mocht er een reeks komen rond FM, zal ik zeker kijken.

Zeggen wat hij moet doen of laten, hou ik me niet mee bezig. Heb zelf nooit zijn niveau gehaald en zal het ook nooit kunnen. Wie ben ik om te zeggen wat hij moet doen of laten.

Ik kan me voorstellen dat Filip ook zijn maandelijkse rekeningen moet betalen en dat hij inderdaad het geld kan gebruiken. Ik heb het liever zo dan dat hij op kosten van de gemeenschap moet leven.

Hij is en blijft een MTB-er die in verschillende disciplines bewezen heeft tot wat hij in staat is. Als ik zie hoe hij nu leeft stel ik me de vraag of hij in die tijd wel voor het grote geld gereden heeft.

Dat hij nu voor meer financiële zekerheid kiest, kan ik best inkomen.
Reno
Mountainbiker

Post by Reno »

allemaal goed en wel dat het misschien positief kan zijn voor de sport... Maar komaan... hoe naief is de uitspraak van Flipke als hij zegt: "Het wordt geen soap zoals Wellens en wee, maar eerder een docu rond mij en mijn sportieve carriere..."

HALLO????????? een docu??? op vt4?
Denk dat de Flip tegen een boom is gereden en blijven botsen...
ivo
Mountainbiker

Post by ivo »

Als het maar geen docudrama wordt is 't al lang goed.
Girlpower
Mountainbiker

Post by Girlpower »

:lol: :lol: Ivo, tis daarom dat ze Filip gevraagd hebben hè en niet jou :wink: om zeker GEEN drama documentaire te draaien :-D
Ge zijt ne toffe gast zunne en ik zal morgen de groeten doen aan Filip van jou hè zoals je me zaterdag gevraagd hebt :lol:

:wink: sorry even :off: maar ik kon het niet laten :lol:
ivo
Mountainbiker

Post by ivo »

Je kent me blijkbaar niet goed anders zou je me zeker geen toffe gast noemen. Vooralsnog herinner ik mij alvast niet jou zaterdag iets gevraagd te hebben, zeker niet ivm F.M.
Maar ik begin wel meer dingen te vergeten, dus het kan ook aan mij liggen.
De enige keer dat ik in de buurt van F.M. geweest ben is enige tijd geleden in Vielsalm toen hij mij met één hand aan het stuur voorbijreed. Op dat ogenblik draaide zijn bikemaat zijn achterderailleur in de soep. Hij vroeg mij Fluppe even bij te benen om te zeggen dat zijn bikemaat terugkeerde.
Ik ben nog altijd aan het rijden om hem in te halen :roll: :wink:
Willy D
Mountainbiker

Post by Willy D »

ivo wrote:Als ze geen standaard soap truut uitzenden zal het programma vlug afgevoerd worden denk ik, wegens gebrek aan kijkcijfers.
Zo simpel is dat.
Het is niet omdat hier allemaal die hard mtb fanaten zitten dat VT4 week na week een puur mtb programma gaat uitzenden, voor ons schoon ogen zeker.
Stel dat beide fora 5000 man vertegenwoordig en hun gemiddelde familie verplicht laten meegenieten (mama nu is papa al elke zondag weg en nu moeten wij in de week ook al naar die bosvelo's kijken :roll: ) dan kom je op een doelgroep van 20.000 kijkers. Wij zijn echter positief en doen dit maal 5 omdat sommigen naar alle sporten kijken die maar bewegen. Een vast kijkersaantal van 100.000 dus, in het beste geval.
Sorry maar VT4 is een commerciële zender en niet de EO of CANVAS.
En F.M. zal maar vlug een aantal vrienden moeten gaan optrommelen om de proefzending te overleven, hoe vreemder deze vogels hoe liever.
De andere soapneven draaien allemaal rond een groep of een familie, als de ene het al een week laat afweten kunnen ze nog altijd inzoemen op de fratsen van de anderen.
Een heel seizoen lang beelden van de Fluppe op zijne velo, onder zijne velo, op training op zijne velo, op het strand op zijne velo, op wedstrijd op zijne velo, Fluppe in bed en de velo in de garage, Fluppe op de zetel en de velo in de gang, Fluppe in de tuin en de velo op de koer, Fluppe op training..... Fluppe slaapt, Fluppe rust, Fluppe eet, Fluppe traint, Fluppe eet, Fluppe rust,....
Zou zou het moeten zijn indien hij nog eens de top wil halen.
Maar of daar veel volk naar zal komen (blijven) kijken?

Voor een goede soap zoeken ze eerder:
Fluppe vindt een lief, Fluppe maakt het uit met zijn lief. Fluppe zijn verzorger gaat ervandoor met zijn lief, Fluppe gaat op de vuist met zijn verzorger, Vader M. geraakt aan de drank. De manager van Fluppe gooit vader M. buiten, Fluppe gooit zijn manager buiten, Fluppe poseert in de Humo met een sok over zijn dinges, Fluppe zit in bad met Miss Pertotal voor een fotoshoot van Menzo, Fluppe duikt op uit een taart op zijn fanbal, .... bla bla bla.
T'is lang geleden dat op zo'n ludieke manier de waarheid aangekaart werd =D> =D> Hier is inderdaad een perfecte scenarist voor de VTM -mediamademmen aan verloren gegaan :wink:
Post Reply