Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
idd back on topic please
en het gaat hier niet over doping
maar over het terugkeren van filip en niet over dopingskwestie's
daarover zijn her al etterlijke blz geschreven
Mountainbiker Filip Meirhaeghe heeft na afloop van zijn dopingschorsing in januari een fel opgemerkt wederoptreden gemaakt als competitierenner op de weg.
De publiciteitstrekker van Landbouwkrediet-Colnago is er zelf een beetje door verrast: dikwijls vooraan en een mooie overwinning in de GP Dhaenens. Samen met teammanager Gérard Bulens besloot Meirhaeghe daarop zijn verdere programma te herzien. Zo zal Meirhaeghe de komende weken van start gaan in Parijs-Roubaix, de Amstel Gold Race, de Waalse Pijl en Luik-Bastenaken-Luik.
Nu, ik durf het hier al bijna niet meer suggereren maar tegen beter weten in maar weer: hangt dit niet samen met een andere topic?
- In het prof MTB wereldje is F.M. geen graag geziene gast meer. In het prof asfalt wielerwereldje is hij daarentegen geen vreemde eend in de bijt.
- De op til zijnde VT4 reeks. Zoals F.M zelf al schrijft er zal veel meer moeten gebeuren dan een filmpje over een trainende MTB'er voor zo'n serie groen licht krijgt. Koersen op de weg is in dit koninkrijkje veel populairder dan crossen door de bossen. Dus veel meer potentiële kijkers.
Veel meer 'randverhalen' en 'gebeurtenissen in achtergrond'. Is veel meer 'sappige' faits divers voor een serie.
- Nieuwe sponsor. Wil waar voor zijn geld. Veel meer kijkers naar een wegkoers dan naar een mtb wedstrijd. De simpelste kermiskoers komt bijna life op TV terwijl een wereldbeker in mtb maar enkele seconden randnieuws zijn. Bovendien is F.M op mtb gebied 'has been'. Hij moet al bijna winnen om in beeld te komen. Als hij in een wegkoers 5' in de aanval gaat is dat al voorpagina nieuws, laat staan als hij wint, dan is dat wereldnieuws.
Dus voor de sponsor meer aandacht en return op de weg als in de mud.
Dus, wie kiest er hier eigenlijk wat?
(nb. alle voorgaande beschouwingen zijn louter randbemerkingen ten persoonlijke titel van de auteur).
Die bezorgdheid houd mij momenteel ook bezig. De herziening van zijn wegkoersen. De tegenstand die hij in het mtb gaat ondervinden, de sonsoraandacht. eerlijk gezegd zou ik het hem niet kwalijk nemen moest hij dit doen. Anderzijds zou dit tegen zijn eigen overtuiging ingaan. kijken wie het haalt Filip de sporter of Filip de marketing man.
Zo te lezen op teletekst ziet het er niet te rooskleurig uit voor onzen filip. Hij is ziek .
Msschn is dat een goe teken. Boonen was zogezegd ook ziek deze week en VDB eveneens, Van Tom zal daar zondag waarschijnlijk niet veel van te zien zijn. Hopelijk is dit bij Filip ook zo. Indien niet veel beterschap.
Filip Meirhaeghe maakt zaterdag zijn comeback als mountainbiker. Na een schorsing van vijftien maanden wegens EPO-gebruik start de Vlaming op het tropische eiland Curacao in de eerste World Cup-wedstrijd van het seizoen. Dat gebeurt niet onder ideale omstandigheden: Meirhaeghe was de afgelopen week namelijk ziek. Vermoedelijk werd de wereldkampioen mountainbike van 2003 vorig weekend ziek tijdens het Critérium International op de weg. "Ik had last van zware diarree", meldde Meirhaeghe aangeslagen. "In het vliegtuig heb ik veel geslapen. Maar ik had hoofdpijn, kon nauwelijks eten binnen houden en was grieperig."
Geen kracht
Meirhaeghe ging na zijn aankomst onmiddellijk naar een dokter. "Hij zei dat hij er niets aan kon doen. Een kwestie van uitzieken," zuchtte de Belg. "Als ik geweten had dat dit me te wachten stond dan was ik thuis gebleven. Ik heb geen kracht meer in de benen. Die is er letterlijk uit weggevloeid." Meirhaeghe verkeerde afgelopen weken nochtans in topvorm op de weg. "Het ging op de weg veel beter dan verwacht. Ik ben er fris en vrolijk ingevlogen en als je dan zo goed meerijdt, levert dat een hoop motivatie op", aldus de winnaar van de GP Rudy Dhaenens. "Daar boekte ik mijn eerste zege als prof op de weg. Een enorme verrassing en bovendien een teken dat ik al snel de vorm te pakken had."
Benieuwd naar reacties
Met de nodige spanning had hij uitgekeken naar zijn terugkeer op de mountainbike-scène. Na zijn wereldtitel in 2003 werd hij een jaar later betrapt op EPO. "Ja, natuurlijk maak ik een nieuwe start. Maar dat neemt niet weg dat ik nu weer aan de start sta met renners die ik bijna twee jaar geleden voor het laatst heb bestreden. Ik ben vooral benieuwd naar de reacties vanuit het peloton op mijn terugkeer. Ik heb hard getraind, maar deze ziekte gooit roet in het eten. Ik had namelijk gehoopt op een deftig resultaat. Dat zit er nu niet in. Al zorgt deze tegenvaller er wel voor dat ik meer bezig ben met mijn lichaam dan met de nervositeit voor deze race."
Als iemand geboet heeft voor zijn zonden vind ik wel dat de spons er over mag. Iedereen verdient een tweede kans.
Ik denk dat zijn rechtstreekse concurrenten hem er uit willen omdat ze er gewoon schrik van hebben. Ze weten ook dat hij terug zuiver zal rijden. En dat de kans groot is dat hij hen terug zal kloppen.
Ergens zielig toch hé, ne Sauser en ne Manuel Fumic die hem blijven bekladden (zie de Bike van 04/06).
Ivm "Dopers suck " : ik denk dat Flip zich daar perfect kan bij aansluiten omwille van 2 redenen
1. nog nooit zo ne sucker gezien als toen hij bekende en nadien tijdens het eerste deel van zijn schorsing
2. ik denk wel dat we er mogen van uitgaan dat hij nu HEEL zwaar gecontroleerd wordt - het zal dus wel duidelijk zijn dat hij clean rijdt.
Als ik hem was zou ik mij ook zo een armbandje aanschaffen : hij heeft er ook alle baat bij dat iedereen proper rijdt.
De beste boswachter is een bekeerde stroper.