zonder helm

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Locked
MTBert
Mountainbiker

Post by MTBert »

Ik ben én wielertoerist, én mountainbiker, en heb vanaf de 1e dag een helm gedragen. Safety first. Een valpartij overkomt je plotseling en dan kan je maar beter aan je hoofd beschermd zijn. (gedeeltelijk toch,een tand uit is ook zonder helm mogelijk...)

Maar bij sommige mensen overheerst nog steeds de mening van "dat is te zwaar zo ne pot op mijne kop,in de zomer zweet ge u daar kapot in....

Wel, 240 gram, met verluchtingsgaten is goed zenne ! :-)
kenny
Mountainbiker

Post by kenny »

Begrijp mij niet verkeert hé, het is niet mijn bedoeling om jou persoonlijk aan te vallen tenslotte zeg je duidelijk dat jij wel een helm draagt.
Ik koop alle 2-3 jaar een nieuwe helm. Tenslotte word het draagconfort van helmen (zelfs in de goedkoopste modellen) steeds beter, de helmen lichter en toch sterker. En ook gewoon om eens een ander modeletje te hebben hé :roll: :wink:
Tomini
Mountainbiker

Post by Tomini »

Hello,

Jah , een helm...
kan op het eerste moment beetje belachelijk aanvoelen op u hoofd, maar ik heb er al een goede ervaring mee.
Ik wilde nooit een helm dragen, omdat ik dit "belachelijk" vond. Toen heb ik me in het mtb'ken gesmeten, en ik moet zeggen dat het in die branche wel echt z'n nut heeft .
Ik kocht m'n helm, en amper een week later ga ik de eerste keer zwaar op m'n bek. Aan zo'n 30 km/h over m'n stuur gesmeten, en aan zo'n snelheid moogde uw handjes zetten hoor, erdoor gaje. ik ben op mijne domme kop geland, en heb dank zij m'n helm enkel een schram op m'n voorhoofd gehad.
Ik mag me niet inbeelden hoe m'n bol geweest zou zijn zonder die helm aan.

Men zou op toertochten de mensen een beetje moeten afschrikken met foto's van mensen die gevallen zijn zonder valhelm, ik weet het is schoktherapie, maar dat is nu en dan de beste wijze...

" Beter voorkomen dan genezen"

greetz
Last edited by Tomini on Sun 05 Nov 2006 21:35, edited 1 time in total.
.::Andy::.
Mountainbiker

Re: Fietshelm op tt

Post by .::Andy::. »

philcore74 wrote:Hoi, :wink:

Ben vandaag een tt gaan doen :bounce: . Ik zeg niet waar [-X , want dat doet er eigenlijk niet toe.
Zei er iemand achter de balie van de inschrijving dat ik een fietshelm moest dragen #-o . Waar haalde die het lef?????? :roll: Ben ik oud en wijs genoeg om te weten wat moet en wat niet. :oops:
Een wedstrijd oké, maar een tt is iedereen voor zich zelf verantwoordelijk.
Toen ik vroeg wat er zou gebeuren als ik zou vallen en iets aan het hoofd zou hebben, liet hij verstaan dat ik dan niet verzekerd was?
Er bestaat toch (nog) geen wet dat dat verplicht is.

Oké, ik moet toegeven dat ik wel met helm rij altijd, maar er zijn er genoeg die het niet doen, en ik vind dat ze die mensen er niet toe moeten verplichten.

Welke verzekering gaat zich nu kunnen terugtrekken als je dat aan de hand kan hebben??????

Hetzelfde met het moto rijden, je kan de mensen niet verplichten een leren pak aan te trekken. Een helm is daar alleen verplicht. Maar voor hun eigen veiligheid doen ze het best wel.

Weet je wat? Zeg ons es als je nog hetzelfde gedacht hebt als je in een karreke zit door ne slechte val op uwe kop :wink:

Vanmorgen een val gedaan in Amougies en ik voelde mijn helm tegen een tak botsen, ik wil maar zeggen, diegene die geen helm dragen tijdens TT's en gewone ritten, laat ze es op hun bek gaan. Misschien zijn ze dan geleerd
bullseye
Mountainbiker

Post by bullseye »

Ik ben zelf een groot voorstander van een helm. Bij MEZELF wel te verstaan. Iemand anders verplichten om een helm op te zetten? Jongens jongens toch what's next? Fluovestjes? Kniebeschermers? Schouderstukken? Ik denk dat er verplichtingen genoeg zijn, laat ons nog een beetje vrijheid. Versta me goed, ik doe NOOIT een TT zonder helm, maar dat is mijn vrije keuze en niet die van iemand anders. En wat betreft de verzekering, als men zonder helm niet verzekerd is, dat men dat bij de inschrijving even laat weten via een bord of een flyer en dan kan men zelf bepalen welk risico men wil lopen.
kenny
Mountainbiker

Post by kenny »

bullseye wrote:Ik ben zelf een groot voorstander van een helm. Bij MEZELF wel te verstaan. Iemand anders verplichten om een helm op te zetten? Jongens jongens toch what's next? Fluovestjes? Kniebeschermers? Schouderstukken? Ik denk dat er verplichtingen genoeg zijn, laat ons nog een beetje vrijheid. Versta me goed, ik doe NOOIT een TT zonder helm, maar dat is mijn vrije keuze en niet die van iemand anders. En wat betreft de verzekering, als men zonder helm niet verzekerd is, dat men dat bij de inschrijving even laat weten via een bord of een flyer en dan kan men zelf bepalen welk risico men wil lopen.
Gij hebt duidelijk nog nooit ene zien liggen langs de kant van de weg, ander zou je wel anders spreken
philcore
Mountainbiker

Post by philcore »

kenny wrote:
bullseye wrote:Ik ben zelf een groot voorstander van een helm. Bij MEZELF wel te verstaan. Iemand anders verplichten om een helm op te zetten? Jongens jongens toch what's next? Fluovestjes? Kniebeschermers? Schouderstukken? Ik denk dat er verplichtingen genoeg zijn, laat ons nog een beetje vrijheid. Versta me goed, ik doe NOOIT een TT zonder helm, maar dat is mijn vrije keuze en niet die van iemand anders. En wat betreft de verzekering, als men zonder helm niet verzekerd is, dat men dat bij de inschrijving even laat weten via een bord of een flyer en dan kan men zelf bepalen welk risico men wil lopen.
Gij hebt duidelijk nog nooit ene zien liggen langs de kant van de weg, ander zou je wel anders spreken
Kenny, dat is ook wat ik bedoel. Het was zijn eigen keus om zo van start te gaan. Niemand heeft hem verplicht om zonder helm te vertrekken.
Hij wilde zo COOL overkoimen bij de rest.
.::Andy::.
Mountainbiker

Post by .::Andy::. »

bullseye wrote:Iemand anders verplichten om een helm op te zetten? Jongens jongens toch what's next? Fluovestjes? Kniebeschermers? Schouderstukken? Ik denk dat er verplichtingen genoeg zijn, laat ons nog een beetje vrijheid.

LKaat diegen dus rijden zonder helm als ze dat willen? Geen probleem, maar tzijn de eerste die (als ze wat tegenkomen), op de kap van de organisatie zullen proberen de medische kosten te bekostigen.

Zo'n mannen zijn dat dan. Is da nu zo moeilijk? Koop u ne helm zet hem op en da's ne zorg minder als je gaat biken. En cool overkomen? Is't ne modeshow dat je doet of ne TT dat je rijdt? :-?
jaro
Mountainbiker

Post by jaro »

Vandaag het nut van mijne helm aan de lijve ondervonden.
Bij een val redelijk hard met m'n kop tegen de grond gegaan en buiten wat koppijn is alles nog redelijk op zijn plaats. Mag er niet aan denken wat dat zou gegeven hebben zonder helm.
Wat hier geschreven is over de ouderen onder ons daar ga ik echter niet volledig mee akkoord. Was een van de eerste om met zo ne pot rond te rijden en ik niet alleen. Natuurlijk heb je bij die ouderen ook steenezels zoals overal. ( niemand persoonlijk bedoeld )
luke
Mountainbiker

Post by luke »

Volgens Specialized gaan hun helmen bij normaal gebruik en onderhoud 5 jaar mee.
Volgens bepaalde tijdschriften is het best je helm na 3 jaar te vervangen.
Locked