Heuvelland - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Jason B
Mountainbiker

Post by Jason B »

clubje wrote:
polletje wrote:
polletje wrote: we hadden ook onze helmetcam mee , van een uur film zo'n 9 minuten film gemaakt.

zo heb je een idee
een tip: ik zie dat jullie bij de afdaling van de kemmel gewoon rechtdoor rijden (zoals de rode en groene route aanwijst). Nu is het zo dat je ook, net aan de voet van de kemmel, net voor het militair kerkhof linksaf kunt langs een klein weggetje. Op die manier krijg je een prachtige, technische afdaling die overigens niet verboden is (een raadsel waarom ze niet in de route vervat zit). Na die afdaling kun je terug op de baan rechtsaf om terug op de route terecht te komen. Wil je nog wat verder klimmen kun je linksaf en zo de Monteberg op, eens boven ga je rechts, daal je af, terug rechts en dan een eind verder kom je op een kruispunt en moet je links en zit je terug op de route.

Maar hoe dan ook: check die afdaling beneden de kemmel links! (wel je helm aandoen, als je valt, kan het lelijk zijn).
weet niet wat ervan aan is maar heb ooit eens gehoord dat ze deze "afdaling" in toertochten als "beklimming" moeten aanbieden wegens te gevaarlijk als afdaling

nogmaals weet niet of er hier veel van waar is kheb het ook maar opgevangen eens op een tt in de streek maar zou mss de reden zijn waarom ze niet in een vaste route werd opgenomen hier

als ik de routes van kemmel rijd neem ik hem toch altijd als afdaling en ben nog nooit tegen dek gevlogen daar dus zo gevaarlijk vind ik het niet
wel hoog fun gehalte :lol:
The Raceface
Mountainbiker

Post by The Raceface »

Die afdaling ken ik, maar ik doe hem liever als beklimming :-D :-D
The Raceface
Mountainbiker

Post by The Raceface »

@clubje, ik kan je duizend tips geven. Rij is door naar de Catsberg. Daar kun je je uren bezig houden.
polletje
Mountainbiker

Post by polletje »

ok mannen, thnx voe de tips , zullen we de volgende keer zeker eens meepikken.
yoeri
Mountainbiker

Post by yoeri »

The Raceface wrote:Die afdaling ken ik, maar ik doe hem liever als beklimming :-D :-D
Ik heb dezelfde mening. Als er een toertocht langs de kemmel passeert en als het geregend heeft is dit een prachtige klim. Op het eerste onverharde stuk is het dan stampen en proberen recht te blijven. Aan het einde van dit stuk is het perfecte einde dan de kassei klim, 23% tot aan de top van de kemmel! prachtig!
clubje
Mountainbiker

Post by clubje »

mja ik had er nog nooit aan gedacht om hem te gebruiken als beklimming :P
als afdaling is hij idd erg uitdagend, misschien zelfs 'gevaarlijk' maar ik als niet supergeoefende mountainbiker kan er overeind blijven dusja...

die afdaling oprijden en dan DIRECT daarna de kemmel op via de kasseien lijkt me inderdaad de ultieme inspanning :)
clubje
Mountainbiker

Post by clubje »

The Raceface wrote:@clubje, ik kan je duizend tips geven. Rij is door naar de Catsberg. Daar kun je je uren bezig houden.
is dit cynisch bedoeld? ik wou alleen maar een tip geven hoor, zo leer je mooie paadjes kennen. Dat je duizend tips kan geven, geloof ik best, dus ik zou zeggen: zeg maar
The Raceface
Mountainbiker

Post by The Raceface »

Nee, zeker niet cynisch. Ik zie in uw profiel dat je van mijn streek bent. Ik wil gerust ne keer gitsen naar de omgeving van de Catsberg. Maar reken wel op een tocht van een 60tal km als we vertrekken in Ieper. Maar het is doenbaar gezien je met redelijk vlakke aanrij kilometers hebt naar ginder.
pretorian
Mountainbiker

Rode route

Post by pretorian »

Deze morgen rode route gereden met vrienden en moet zeggen ze viel redelijk mee. Bepijling was redelijk in orde maar mag wel wat duidelijker. Zaten een paar leuke stukken in . Paar schone afdalingen.

Zeker voor herhaling vatbaar maar zal dan iets kalmer beginnen .

mvg
't klimmerke
Mountainbiker

Post by 't klimmerke »

welke beklimmingen zitten er in de groene route?
Post Reply