Erpe-Mere - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
KV
Mountainbiker

Post by KV »

Geen nagels tegengekomen vandaag, de drie lussen gereden, die trouwens perfect uitgepijld zijn, sommige stukken heel moeilijk door de vele modder, na 63 km terug thuis gekomen, moe maar tevreden :lol:
dhtlover
Mountainbiker

Post by dhtlover »

Vandaag ook de route gereden, zonder nagels :wink:.
Moe wel zeggen da ik het laatste stuk van de rode route niet meer gedaan heb, omda ik blijkbaar voor de zoveelste keer een pijltje niet gezien had :-?
Was het wa beu en dan maar naar huis gereden.
jippen
Mountainbiker

Post by jippen »

heb een stukje van de rode daarna de groene en dan de blauwe gereden.
Ik had het redelijk moeilijk met de pijltjes (een 4 tal keer fout gereden) en een paar die missen.
Stukje naast de autostrade is wel leuk :-D
alles lag redelijk droog, geen zware modder.
woensdag denk ik eens volledig rijden.
Kezzemil
Mountainbiker

Post by Kezzemil »

Heb dat de laatste zondag geprobeerd. Op de site van BLOSO staat 37 Km voor de totale afstand maar, mijn teller gaf 47 km aan.

Verschillende keren problemen gehad met de bewegwijzering :evil:
Bordjes die mankeren, slecht geplaats zijn ed.

Op sommige plaatsen staan er teveel bordjes en op andere moet je verdomd goed zoeken. Ook soms situaties tegengekomen waarbij 2 blauwe pijlen in verschillende richting stonden.

Geen rit om op snelheid uit te rijden (te veel zoekwerk) voor de rest wel een mooie streek.
MC Anthony
Mountainbiker

Post by MC Anthony »

Kezzemil, waarom heb ik je dan niet gezien?? Ik had een beklemmend gevoel van eenzaamheid deze zondag, ik heb eens stukske blauwe van haaltert, en de blauwe en groene van Erpe-Mere gedaan deze zondag (van 0915u). Als ge nog eens goesting hebt, nu dat ik weet da ge van de buurt zijt... laat het dan maar weten he
MC Anthony
Mountainbiker

Post by MC Anthony »

Dit was mijn reactie over Erpe-Mere op een ander deel van het forum (waar helaas geen reactie op kwam), maar zo te zien zijn er veel mensen van Kesken en Haaltert op dit deel, ik woon sinds kort in de Windmolenstraat en mijn vrouw is van Kesken afkomstig). Als er eens iemand goesting heeft om een tourke te doen tussen de soep en de pattatten, laat maar weten!

aangezien alleen Massini antwoord, ben ik dit weekend hélemaal alleen gaan rijden... Maar na de tour blauwe van Erpe-Mere te doen, ben ik tevreden en is dat een aan te raden route voor beginners. Moest ik meer tijd gehad hebben, deed ik de rode er nog bij... is die een beetje interessant (vraag aan de kenners)? Op de steenweg tussen Aalst en Zottegem had wel een of andere grapjas het bordje tegen de grond gezwierd, waardoor ik (volgens het pijltje) in de grond moest rijden... Al een chance dat ik een kaartje mee had... Volgende week zondag of maandag weer een tourke, als er iemand geinteresseerd is (moest ik niet de tour in Geraardsbergen doen met een aantal forumleden...), laat maar iets weten!
KDN
Mountainbiker
Location: Specialized Stumpjumper FSR Expert Carbon + Specialized Tarmac PRO koersfiets

Post by KDN »

Anthony, de route van Erpe-Mere is idd ideaal voor beginners.
De moeilijksheidsgraad is te vergelijken met de regiotour. Ik vind deze route persoonlijk wel iets zwaarder dan de route van Haaltert.

Deze route was ook mijn trainingsroute toen ik ben begonnen met MTB.
Ik deed meestal blauw + groen en slechts een paar keer de rode lus ook gedaan. Kan er dus niet zoveel meer over vertellen.
Maandag zal het niet lukken aangezien ik zondag in ardennen ga fietsen.
Vanaf eind augustus wonen we in Haaltert en dan moeten we zeker eens afspreken.
MC Anthony
Mountainbiker

Post by MC Anthony »

Hei Kenneth,
inderdaad, is een route voor beginners, maar aangezien ik met twee kleine kinderen zit, en de laatste tijd niet veel tijd had in het weekend, is het vaak enkel mogelijk een niet te lange en niet te ver afgelegen route te doen. Ik had veel zin om de rode erbij te nemen, maar aangezien we thuis volk verwachtten, had ik er simpelweg geen tijd voor... Ik vind de route alleszins veel mooier en interessanter dan die van Haaltert. Dit weekend ga ik eens Ninove proberen, dan heb ik alles rond Haaltert gehad behalve Aalst. Opbouwen en uitbreiden he! Ik zie er alvast naar uit eens een tourke met jullie te doen ! Komt gij ook naar Geraardsbergen den 3e?
MC Anthony
Mountainbiker

Post by MC Anthony »

Kan er geen bordje gezet worden aan de groene route vlak na dat bruggetje? Daar ben ik regelrecht de prikkeldraad ingereden, want vlak achter den bocht na dat bruggetje in een voor terecht gekomen en gewoon vastzitten en niet meer kunnen trappen. Weeral een paar gaatjes in mijn arm en een paar schrammen op mijn zij! Mijn bikepartner had chance dat hij mij eerst in de prikkeldraad zag vliegen...
mtb-fltn
Mountainbiker

Post by mtb-fltn »

Heb vrijdag rood + stuk groen en stukje blauw gelopen (mtb is binnen voor onderhoud :cry: ). De route lag er op sommige plaatsen echt goed bij, en onder een zalig zonnetje was het heerlijk sporten. Alleen het stuk wanneer je in Erpe de steenweg oversteekt en een landwegje volgt langs een beek (tot aan spoorweg) ligt er helemaal verzopen bij! Zelfs de in veelvoud aanwezige chicken trails lagen centimers blank! Geen ontkomen aan dus... Volgende week (hopelijk ook onder zo'n zonnetje) als ik m'n mtb terugheb, ga ik de hele toer nog is uitrijden!

grtz
Post Reply