BK MTB voor studenten >>>www.studeMTB.be<<<

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...

Kom jij naar dit MTB-evenement?

Ja! Zonder twijfel!
26
33%
Ja, misschien...
28
36%
Ik denk het niet. Spreekt me niet aan...
6
8%
Nee. Spijtig, maar ik kan niet
18
23%

Total votes: 78

Wacko007
Mountainbiker

Post by Wacko007 »

Het domein heb ik vandaag nogmaals verkend. Ditmaal om een parcours vast te leggen. Meer dan 2u heb ik me daarmee bezig gehouden.

Het lag nogal modderig en daarmee heb ik ook proberen rekening te houden.

Ik heb een parcours. Tot nu toe lijkt het niet een lange omloop te worden, maar dat maakt het nie minder leuk.
Het parcours zal door het gemiddelde onder ons gereden worden in 10 min. De snelsten zullen er wellicht 8 min van maken. Niet lang dus.
Met deze gegevens bereken ik dus een 12-tal ronden. Ongeveer anderhalf uur dus.

Alles zit er echter wel in! Technisch veeleisend parcours met kort en steile ups en downs, veel bochten, veel single-tracks en toch enkele brede, snellere stroken waar inhalen mogelijk is. Toch zijn deze stroken kort, dus inhalen zal snel moeten gebeuren.

De plassen die er nu staan, kunnen er ook staan op de dag van de wedstrijd. Om dit te vermijden, ben ik van plan de plassen door te steken en grond aan te vullen daar waar er putten zijn.
Ik ga me zeker bezighouden met aanleg en onderhoud van het parcrous.
Als er in de komende weken/maanden mensen me daarbij willen helpen, mag dat altijd. Er zal later wel afgesproken worden :wink: .

Voor het publiek zal het in ieder geval ook leuk worden. Alles zit dicht op elkaar waardoor je op meerdere plaatsen de renners minstens tweemaal ziet voorbij komen in één ronde.

Dit is dus voorlopig het parcours. De kans is groot dat dit ook hét parcours wordt als het voor iedereen doenbaar wilt blijven en het een relatief droog parcours blijft ook bij slecht weer. Foto's en video volgen...

De site is binnenkort af!!! Van dan af zal alles daarop te zien zijn. Ook een apart forum zal gewijd worden aan het kampioenschap. Tot dan blijft alles via deze weg meegedeeld.

Greetz,

Julien.

PS: blijf elkaar aanporren om mee te rijden... :wink:
fredjeraketje
Mountainbiker

Post by fredjeraketje »

wacko007 wrote: Het parcours zal door het gemiddelde onder ons gereden worden in 10 min. De snelsten zullen er wellicht 8 min van maken. Niet lang dus.
Dat betekent dan dat de gemiddelden na 4 ronden gedubbeld zullen worden :roll: . Die moeten er dan toch niet direct uit hoop ik?
Wacko007
Mountainbiker

Post by Wacko007 »

Zeker niet! Die mogen gerust verder fietsen. Ik weet dat dit wat ergernis met zich gaan meebrengen. Maar er moeten telksens compromissen gesloten. Lang parcours; niet snel gedubbeld en als je net niet gedubbeld bent mag je nog een hele (lange) ronde rijden, terwijl je er mss door was. Nog een nadeel zou dan zijn dat het publiek een hele afstand moet wandelen om de renners te zien. En dan misschien maar ene keer per ronde.
Voor een kort parcours geldt dan net het omgekeerde... Een beslissing op dit vlak kan verschillend zijn bij mensen. Ik heb dus beslist voor kort parcours... Het is wel een geconcetreerd parcours met vanalles en nog wat. :wink:

Greetz,

Julien.
kris
Mountainbiker

Post by kris »

fredjeraketje wrote:
wacko007 wrote: Het parcours zal door het gemiddelde onder ons gereden worden in 10 min. De snelsten zullen er wellicht 8 min van maken. Niet lang dus.
Dat betekent dan dat de gemiddelden na 4 ronden gedubbeld zullen worden :roll: . Die moeten er dan toch niet direct uit hoop ik?
Fredjeraketje vreest al gedubbeld te worden :lol: :lol: =D>
fredjeraketje
Mountainbiker

Post by fredjeraketje »

kris wrote:Fredjeraketje vreest al gedubbeld te worden :lol: :lol: =D>
Rijden de open samen met de studenten? :evil: :-D
Wacko007
Mountainbiker

Post by Wacko007 »

Jeps... Of ge het nu graag hebt of nie... Op een woensdagnamiddag zo vroeg in het jaar heb ik geen andere keuze. In het begin had ik nooit gedacht over de 50 renners te komen, maar nu blijkt voor de wedstrijd een felle interesse voor te zijn, dat er wel wat deelnemers zullen zijn!
Maakt me blij natuurlijk! Gelukkig dat alles er op voorzien is.
De studenten zullen één (of twee) minuut voor de open starten.
Als je weet dat de wedstrijd hoofdzakelijk het BK voor studenten is, dan kan je me dit niet kwalijk nemen eh :wink:

Al dat jong geweld tegen de oude rakkers! Aha, da gaat vonken geven... 8)

Greetz,

Julien.
Wacko007
Mountainbiker

Post by Wacko007 »

De site is on-line!!!

http://www.studeMTB.be

Vanaf nu kan daar op het bijhorend forum verder over de wedstrijd gebabbeld worden.

Greetz,

Julien.
looneycooney
Mountainbiker

Post by looneycooney »

Ik kan wel niet komen spijtug genoeg , maar tof evenement !
mooi siteje ook nog ! :P
Wacko007
Mountainbiker

Post by Wacko007 »

Met dank aan Jef Driesen!!!
Is niet iemand van het forum, maar wel een vriend van vinni van het forum.
Mooi en snel gefixed! Als iemand een site-ontwerper zoekt, ik kan hem aanbevelen!
Vraag mij maar zijn gegevens.

Greetz,

Julien.
J.S.
Mountainbiker

Post by J.S. »

wacko007 wrote:Met dank aan Jef Driesen!!!
Is niet iemand van het forum, maar wel een vriend van vinni van het forum.
Mooi en snel gefixed! Als iemand een site-ontwerper zoekt, ik kan hem aanbevelen!
Vraag mij maar zijn gegevens.

Greetz,

Julien.
Alvast megaknappe beginfoto op de site! =D> Nu effe de rest bekijken!
Post Reply