Kluisbergen - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
blubberduck
Mountainbiker

Post by blubberduck »

bonsai wrote: Kan iemand zeggen hoe je na de Patersberg onmiddellijk
aansluiting kan vinden op de rode route van Oudenaarde?
Yip, that's easy:

boven op de Patersberg naar links naar beneden tot je aan de 2-vaks macadam komt, stukje naar links volgen +/- 100m en het eerste straatje rechts nemen en dees altijd maar de logische weg rechtdoor volgen.(tip : gewoon focussen naar de berg voor u = de Koppenberg)
Eens je boven komt op de Koppenberg heb je na een 200 à 300m aan je rechterkant een bordje ROOD van de route Oudenaarden = singletrack rechts naar beneden. pas op deze is nogal tricky - spoorvorming- der zijn al menig bikers tijdens tt die een duikvlucht genomen hebben :roll: :wink: .

veel fun

PS inderdaad op de Rode route Kluisbergen na de 2 draaipoortjes is die afdaling zowel winter als zomer nie meer te rijden over een lengte van +/- 50 meters wegens heeeeel diepe (+/- 15cm diep en amper 7cm breed) sporen en zo goed als geen ruimte tussen dze sporen om te fietsen. :cry: Gisteren nog ondervonden nam ik deze afdaling nog bij als afsluiter na de route Ronse -Markedaal met als resultaat: een super zwaar belabberde bike met kleefmodder en schoenen :evil: . Ongelooflijk en dit na 65 km biken op stoffig terrein! de daarop volgende klim is ook niet meer van de poes wegens het "zwaar " geaccidenteerde (erosie) steile pad. :oops:

greetz 8)
Mister T.
Mountainbiker

Post by Mister T. »

Blubberduck wrote:
PS inderdaad op de Rode route Kluisbergen na de 2 draaipoortjes is die afdaling zowel winter als zomer nie meer te rijden over een lengte van +/- 50 meters wegens heeeeel diepe (+/- 15cm diep en amper 7cm breed) sporen en zo goed als geen ruimte tussen dze sporen om te fietsen. :cry: Gisteren nog ondervonden nam ik deze afdaling nog bij als afsluiter na de route Ronse -Markedaal met als resultaat: een super zwaar belabberde bike met kleefmodder en schoenen :evil: . Ongelooflijk en dit na 65 km biken op stoffig terrein! de daarop volgende klim is ook niet meer van de poes wegens het "zwaar " geaccidenteerde (erosie) steile pad. :oops:

greetz 8)
Moet je mij niet zeggen. Vorige zomer, in juli ben ik die afdaling iets te gappig naar beneden gereden. Niet zo snel, maar toch té snel gezien de aanwezige spoorvorming. Op bepaald moment stuurfoutje gemaakt waardoor mijn voorband tegen de geulrand ging slepen, evenwicht verloren en recht vooruit tegen de grond gesmakt. Mijn rechtervoet kon ik nog net op tijd uitklikken, maar deze haakte ergens in vast (één of andere put/onkruid wellicht) terwijl ik verder vooruit viel.

Resultaat: een serieuze scheur in één van de pezen onder mijn rechterenkel, en gedaan met mountainbiken voor een zestal weken...

Dus: niet te veel geul op je vork nemen daar 8)
bonsai
Mountainbiker

Post by bonsai »

@Blubberduck

Thanks
T@D@P-cycler
Mountainbiker

Post by T@D@P-cycler »

hoe is de toestand van het parcour tegenwoordig..

zou er vrijdag willen gaan biken met paar vrienden..

zal modderig zijn zeker met dit weer de laatste dagen ?

alle tips alsnog welkom

;:)
rockrider
Mountainbiker

oudenaarde - kluisbergen

Post by rockrider »

Hey iedereen,

omwille van het feit dat ik morgen niet naar Waimes kan gaan, zou ik vrijdag toch wel wat willen trainen en daarom trek ik richting oudenaarde.
Ik zou oudenaarde combineren met kluisbergen, maar reeds verschillende keren heb ik gezocht naar de verbindingsweg tussen oudenaarde en kluisbergen .... Dit blijkt echter niet vanzelfsprekend te zijn !

Kan mij iemand doorgeven waar de aansluiting juist is op het parcours van oudenaarde naar kluisbergen toe ?

Alvast heel erg bedankt,
Steven

PS: ik denk dat het inderdaad op sommige stukken wel smerig zal liggen, maar dat vraagt dan wel wat extra stuurmanskunsten . Alles in functie van de techniek !
blubberduck
Mountainbiker

Re: oudenaarde - kluisbergen

Post by blubberduck »

rockrider wrote:Hey iedereen,

omwille van het feit dat ik morgen niet naar Waimes kan gaan, zou ik vrijdag toch wel wat willen trainen en daarom trek ik richting oudenaarde.
Ik zou oudenaarde combineren met kluisbergen, maar reeds verschillende keren heb ik gezocht naar de verbindingsweg tussen oudenaarde en kluisbergen .... Dit blijkt echter niet vanzelfsprekend te zijn !

Kan mij iemand doorgeven waar de aansluiting juist is op het parcours van oudenaarde naar kluisbergen toe ?

Alvast heel erg bedankt,
Steven

PS: ik denk dat het inderdaad op sommige stukken wel smerig zal liggen, maar dat vraagt dan wel wat extra stuurmanskunsten . Alles in functie van de techniek !
lees eventjes mijn uitleg op pag. 6: :wink:

dees dus:Geplaatst: Ma Apr 16, 2007 11:27 am Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

bonsai schreef:

Kan iemand zeggen hoe je na de Patersberg onmiddellijk
aansluiting kan vinden op de rode route van Oudenaarde?

Yip, that's easy:

boven op de Patersberg naar links naar beneden tot je aan de 2-vaks macadam komt, stukje naar links volgen +/- 100m en het eerste straatje rechts nemen en dees altijd maar de logische weg rechtdoor volgen.(tip : gewoon focussen naar de berg voor u = de Koppenberg)
Eens je boven komt op de Koppenberg heb je na een 200 à 300m aan je rechterkant een bordje ROOD van de route Oudenaarden = singletrack rechts naar beneden. pas op deze is nogal tricky - spoorvorming- der zijn al menig bikers tijdens tt die een duikvlucht genomen hebben .

veel fun

PS inderdaad op de Rode route Kluisbergen na de 2 draaipoortjes is die afdaling zowel winter als zomer nie meer te rijden over een lengte van +/- 50 meters wegens heeeeel diepe (+/- 15cm diep en amper 7cm breed) sporen en zo goed als geen ruimte tussen dze sporen om te fietsen. Gisteren nog ondervonden nam ik deze afdaling nog bij als afsluiter na de route Ronse -Markedaal met als resultaat: een super zwaar belabberde bike met kleefmodder en schoenen . Ongelooflijk en dit na 65 km biken op stoffig terrein! de daarop volgende klim is ook niet meer van de poes wegens het "zwaar " geaccidenteerde (erosie) steile pad.

greetz 8)
bonsai
Mountainbiker

Post by bonsai »

Hey Blubberduck,

k'weet niet of het zo'n verschil maakt maar ik denk dat Rockrider eigenlijk bedoelt
de omgekeerde versie van Oudenaarde naar Kluisbergroute :wink:
rockrider
Mountainbiker

enige verwarring ;:-)

Post by rockrider »

idd dat klopt ....

ik ben op zoek naar de aansluiting tussen oudenaarde en kluisbergen. Ik weet dat het ergens na de koppenberg moet zijn .... Maar ik weet echt niet welke richting ik dan uit moet ...
Wie mij kan helpen ???? Of zelfs kan meefietsen vrijdag ;)

Het dient eigenlijk beetje als voorbereiding op Theux en het latere marathonseizoen, met de cristalp als slot.

Laat dus maar ietske weten

vele groetjes
steven
blubberduck
Mountainbiker

Re: enige verwarring ;:-)

Post by blubberduck »

rockrider wrote:idd dat klopt ....

ik ben op zoek naar de aansluiting tussen oudenaarde en kluisbergen. Ik weet dat het ergens na de koppenberg moet zijn .... Maar ik weet echt niet welke richting ik dan uit moet ...
Wie mij kan helpen ???? Of zelfs kan meefietsen vrijdag ;)

Het dient eigenlijk beetje als voorbereiding op Theux en het latere marathonseizoen, met de cristalp als slot.

Laat dus maar ietske weten

vele groetjes
steven
vanavond krijg je ee zeer gedataillerede beschrijving met nog wat extra stevige km & hm :oops: :oops: :oops: van de koppenberg naar de patersberg toe. :wink:

greetz
zoveelstebiker
Mountainbiker

Post by zoveelstebiker »

Je kan ook gewoon de gele verbindingsbordjes volgen.Als je na de koppenberg de route van oudenaarde blijft volgen , spoor-afdaling ,
op einde links kom je na een singeltrack op een bredere asfaltweg op een T.Daar staat het gele pijltje naar rechts en na een kilometer of 5-6-7
kom je op de rode van kluisbergen geloof ik.zie kaart.

http://www.bloso.be/public/bloso/Docs/M ... nRoute.pdf
Post Reply