Boerhovenroute ( Kortrijk - Zwevegem - Spierre Helkijn )
Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
- Rock Rider
- Mountainbiker
Post by Rock Rider »
voor diegenen die dit nog lezen... binnen een uurtje (8u30) starten we aan de kerk te Moen met een hoopje steenbakkers om de groene lus te gaan rijden... 
- Rock Rider
- Mountainbiker
Post by Rock Rider »
deze morgen de groene lus gereden en amaai! Zo'n hondeweer...
Nu en dan mooi, veel wind... Bij de klim naar de Tontekapel een hevige sneeuw - hagelbui op onze kop terwijl we tegen de wind in aan het beuken waren... Echt flandrienweer...
De toer is hier en daar aangepast door de provincie. Hier en daar werd het parcours "verbeterd" door de plaatselijke boeren door steenbrokken op te voeren, jammer...
Een keer moeten afstappen omdat we precies de zee aan het oversteken waren per fiets
Deze anders niet zo zware route werd vandaag door het weer toch heel wat lastiger gemaakt... Uiteindelijk 50 km op de teller... (van en terug naar Moen bij de route...)
Tijdens gans de winter bij mijn weten zo geen weer gezien... Lang leve de lente zou ik zeggen...
Nu en dan mooi, veel wind... Bij de klim naar de Tontekapel een hevige sneeuw - hagelbui op onze kop terwijl we tegen de wind in aan het beuken waren... Echt flandrienweer...
De toer is hier en daar aangepast door de provincie. Hier en daar werd het parcours "verbeterd" door de plaatselijke boeren door steenbrokken op te voeren, jammer...
Een keer moeten afstappen omdat we precies de zee aan het oversteken waren per fiets
Deze anders niet zo zware route werd vandaag door het weer toch heel wat lastiger gemaakt... Uiteindelijk 50 km op de teller... (van en terug naar Moen bij de route...)
Tijdens gans de winter bij mijn weten zo geen weer gezien... Lang leve de lente zou ik zeggen...
Boerenroute
Best leuke routes met wat klimwerk. Veel meer kan je toch niet uit de streek halen. De bepijling is zeer goed, integenstelling tot de bloso-routes.
Als man van de streek ben ik aan de hand van het parcours en mijn topografische atlas een verbeterd parcours aan het uitstippelen met veel klimwerk, de beste stroken en mooiste wegen van de streek. Maar der is nog werk aan...
Als man van de streek ben ik aan de hand van het parcours en mijn topografische atlas een verbeterd parcours aan het uitstippelen met veel klimwerk, de beste stroken en mooiste wegen van de streek. Maar der is nog werk aan...
Wel spijtig dat er twee stukken zijn waar men een hoop steenbrokken heeft gedropt: het stuk naar de Ten Walledreef en het stuk na de Bruckstraat (voor men naar de molen Ter Klare rijdt). Het eerste deel is er niet slechter op geworden, maar de route werd wel wat korter. Gecko, ik ben benieuwd naar je aangepaste route. Laat je iets weten?
@ parcoursbouwer : in Bellegem bij het einde van de kasseitjes naar beneden ( aan Electro taelman ) : waarom daar niet rechtdoor en dan boven het klimmetje rechts naar beneden op een stuk offroad ? Komt uit op dezelfde kerkwegel die naar Belelgembos leidt en zo vermijd je die drukke grote baan .
Deze week rode route gedaan ( in combi met stuk groene ) en vond deze toch stuk mooier dan de groene, stuk lastiger ook .
Nu nog de blauwe en dan is deze toer compleet voor mij ...
Deze week rode route gedaan ( in combi met stuk groene ) en vond deze toch stuk mooier dan de groene, stuk lastiger ook .
Nu nog de blauwe en dan is deze toer compleet voor mij ...
-
Bert Coucke
- Mountainbiker
Post by Bert Coucke »
Omdat de off road weg naar rechts privé is.
Vroeger stond daar een boerderij. De nieuwe eigenaars hebben ze afgebroken en hebben duidelijk andere plannen met het stuk grond, en bij gevolg ook met de weg.
Privé wegen ontsluiten voor een permanent MTB parcours is een bijna onbegonnen zaak. Er komen notarissen aan te pas en soms moet ervoor betaald worden.
Dat is ook de reden waarom we een eindje verder Bellegem bos niet induiken. Het bos is in het bezit van verschillende eigenaars.
Daardoor moeten we helaas een aantal mooie stukken links laten liggen, en zodoende een alternatief zoeken via de openbare weg.
Verdere suggesties zijn altijd welkom.
Vroeger stond daar een boerderij. De nieuwe eigenaars hebben ze afgebroken en hebben duidelijk andere plannen met het stuk grond, en bij gevolg ook met de weg.
Privé wegen ontsluiten voor een permanent MTB parcours is een bijna onbegonnen zaak. Er komen notarissen aan te pas en soms moet ervoor betaald worden.
Dat is ook de reden waarom we een eindje verder Bellegem bos niet induiken. Het bos is in het bezit van verschillende eigenaars.
Daardoor moeten we helaas een aantal mooie stukken links laten liggen, en zodoende een alternatief zoeken via de openbare weg.
Verdere suggesties zijn altijd welkom.