Boerhovenroute ( Kortrijk - Zwevegem - Spierre Helkijn )

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Rock Rider
Mountainbiker

Post by Rock Rider »

voor diegenen die dit nog lezen... binnen een uurtje (8u30) starten we aan de kerk te Moen met een hoopje steenbakkers om de groene lus te gaan rijden... :wink:
Rock Rider
Mountainbiker

Post by Rock Rider »

deze morgen de groene lus gereden en amaai! Zo'n hondeweer...
Nu en dan mooi, veel wind... Bij de klim naar de Tontekapel een hevige sneeuw - hagelbui op onze kop terwijl we tegen de wind in aan het beuken waren... Echt flandrienweer...

De toer is hier en daar aangepast door de provincie. Hier en daar werd het parcours "verbeterd" door de plaatselijke boeren door steenbrokken op te voeren, jammer...

Een keer moeten afstappen omdat we precies de zee aan het oversteken waren per fiets #-o

Deze anders niet zo zware route werd vandaag door het weer toch heel wat lastiger gemaakt... Uiteindelijk 50 km op de teller... (van en terug naar Moen bij de route...)

Tijdens gans de winter bij mijn weten zo geen weer gezien... Lang leve de lente zou ik zeggen... #-o
casper
Mountainbiker

Post by casper »

Dinsdag de blauwe gedaan, jammer van het stuk langs de Schelde, eerste stuk is in 'dolomite' :evil: , na het sas zelfs een stuk geasfalteerd :evil: :evil:
Voor de rest geen ontbrekende pijlkes =D>

Volgende week de rode [-o<

Gr,
Casper :lol:
yoeri
Mountainbiker

Post by yoeri »

Hoogteprofiel vernieuwde route;

Image

Image
GECKO
Mountainbiker

Boerenroute

Post by GECKO »

Best leuke routes met wat klimwerk. Veel meer kan je toch niet uit de streek halen. De bepijling is zeer goed, integenstelling tot de bloso-routes.

Als man van de streek ben ik aan de hand van het parcours en mijn topografische atlas een verbeterd parcours aan het uitstippelen met veel klimwerk, de beste stroken en mooiste wegen van de streek. Maar der is nog werk aan...
Fritsie
Mountainbiker

Post by Fritsie »

Wel spijtig dat er twee stukken zijn waar men een hoop steenbrokken heeft gedropt: het stuk naar de Ten Walledreef en het stuk na de Bruckstraat (voor men naar de molen Ter Klare rijdt). Het eerste deel is er niet slechter op geworden, maar de route werd wel wat korter. Gecko, ik ben benieuwd naar je aangepaste route. Laat je iets weten?
Sacha
Mountainbiker

Post by Sacha »

na de bruckstraat ist dramatisch wat die boer daar gedaan heeft, shame on him
Sacha
Mountainbiker

Post by Sacha »

@ parcoursbouwer : in Bellegem bij het einde van de kasseitjes naar beneden ( aan Electro taelman ) : waarom daar niet rechtdoor en dan boven het klimmetje rechts naar beneden op een stuk offroad ? Komt uit op dezelfde kerkwegel die naar Belelgembos leidt en zo vermijd je die drukke grote baan .

Deze week rode route gedaan ( in combi met stuk groene ) en vond deze toch stuk mooier dan de groene, stuk lastiger ook .

Nu nog de blauwe en dan is deze toer compleet voor mij ...
Bert Coucke
Mountainbiker

Post by Bert Coucke »

Omdat de off road weg naar rechts privé is.
Vroeger stond daar een boerderij. De nieuwe eigenaars hebben ze afgebroken en hebben duidelijk andere plannen met het stuk grond, en bij gevolg ook met de weg.
Privé wegen ontsluiten voor een permanent MTB parcours is een bijna onbegonnen zaak. Er komen notarissen aan te pas en soms moet ervoor betaald worden.
Dat is ook de reden waarom we een eindje verder Bellegem bos niet induiken. Het bos is in het bezit van verschillende eigenaars.
Daardoor moeten we helaas een aantal mooie stukken links laten liggen, en zodoende een alternatief zoeken via de openbare weg.

Verdere suggesties zijn altijd welkom.
Sacha
Mountainbiker

Post by Sacha »

Wist ik niet, dank je wel voor de toelichting.
Post Reply