Welke remmen zou jij steken op je nieuwe MTB ???

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.

Welke remmen zou jij steken op je nieuwe MTB ???

V-brake
54
20%
Hydraulische velgrem
62
23%
Hydraulische schijfrem
153
57%

Total votes: 269

philcore
Mountainbiker

Post by philcore »

Ik vind dat het gewicht van de schijfrem wielen nog een beetje aan de te hoge kant ligt. Oké, ze lijken evenveel te wegen, maar ze wegen de schijven met bevestigingen er niet bij.
Dit is ook de reden waarom de wedstrijdrijders met alu schijven rijden.
Na een keer rijden nieuwe schijven steken.
En dat is het geene wat den biker moet rondgeduwd krijgen. En zeker bij het versnellen.
Ik verkies de v-brakes. Maar ik weet dat de schijven veel beter pakken.
Bij een v-brake is pitsen alles dicht of niks dicht. Met schijven kan je lekker de druk opbouwen.

Ooit in de alpen met cantilevers tegen een goede 60/uur naar ondergekomen. Halver wegen de berg klapband door overhitte remmen.
Ik natuurlijk in volle glans de berm in gesnorkt.
Begin dan maar eens een andere band te leggen. Ge verbrand uw handen al door alleen de band al af te halen.
Nu tegenwoordig ben ik door dit voorval wel blij met ust.

Persoonlijk komt mijn keuze op XT-XTR of avid SD7sl v-brakes.
Kan je ook een lekker lichte goedkopere fiets mee bouwen.
mtb arno
Pro

Post by mtb arno »

heb al met verschillende schijfremmen , vbrakes , hydro velgremme, cantilevers gereden heb ze allemaal gehad, een mijn voorkeur gaat absoluut naar schijfremmen.
madrista666
Mountainbiker

Post by madrista666 »

Schijfremmen Formula oro!!!! =D> =D> =D>
aresius
Mountainbiker

Post by aresius »

op mijn vorige had ik HS33 en was er zeer tevreden van

maar op mijn toekomstige fiets staan er Magura Juliekes (hydraulische schijfremmen)

een beetje met de evolutie meegaan he :wink:
S k u l l
Mountainbiker

Post by S k u l l »

philcore wrote:Ik vind dat het gewicht van de schijfrem wielen nog een beetje aan de te hoge kant ligt.
Zo zwaar zijn mijn Magura Marta SL's nu ook weer niet hoor :wink:
madrista666
Mountainbiker

Post by madrista666 »

Gewicht van de schijfremmen vallen nog mee hoor!!!
philcore
Mountainbiker

Post by philcore »

Yip, maar het totaal pakket. wielen schijven en remmen?????
Tegenover wielen en v-brakes. En dat moet je dan rondduwen. Zal wel vlot gaan, maar minder vlot dan ergens waar niks schijf aanhangt.
Fry
Mountainbiker

Post by Fry »

philcore wrote:Yip, maar het totaal pakket. wielen schijven en remmen?????
Tegenover wielen en v-brakes. En dat moet je dan rondduwen. Zal wel vlot gaan, maar minder vlot dan ergens waar niks schijf aanhangt.
Is dat niet verwaarloosbaar, dat extra roterend gewicht van de schijf? Ikzelf voel anders weinig verschil.
RockShark
Kerstman

Post by RockShark »

Ikzelf zou voor Magura HS33 kiezen (vanwege het weinige onderhoud.) Alleen zullen het waarschijnlijk toch schijfremmen worden (aangezien ze zitten op de Btwin rockriders)
$mokeyJoe

Post by $mokeyJoe »

Ik kies zeker voor de V-brakes!Ik zou gaan voor de Avid SL (prijs/kwaliteit) en voor de Extralite UltraBrakes(kwaliteit/gewicht)Al zou ik dan eigenlijk ook ceramische velgen bij kiezen en de gepaste remblokjes.
Met deze onderdelen zie ik niet in waarom ik schijfremmen nodig heb.Ik heb anders nog nooit met discs gereden...en ben er nog niet verkocht voor.Al zou ik wel eens met schijfremmen willen rijden.Maar ik geef duidelijk mee dat ik tot nu toe zeer veel remkracht uit de V-brakes kan halen.
Post Reply