la filip meirhaeghe

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
kenny!
Mountainbiker

Post by kenny! »

ja heb je ook gezien met grijze broek ! nog ferm schoon maske :P
Steven®
Mountainbiker

Post by Steven® »

mtb grietje wrote:
Steven® wrote:
Toen ik doorging nog iemand met een Mountainbike.be T-shirt gezien.
That would be me :wink:
Dacht ik eerst ook. Maar heb hier eens een foto van jouw gezien tijdens de LCMT, da is toch een serieus verschil tussen die foto en int echt hoor! :wink:
Fluffy
Mountainbiker

Post by Fluffy »

Ik heb de 100 gedaan in 5u. Had ik onderweg niet moeten stoppen voor een kakske te doen, dan had dat nog 10 minuten minder geweest... Maar ja, shit happens. Aangezien we 's morgens de afrit gemist hadden en tot in Houffa en terug moesten had ik geen tijd meer om nog eens naar het toilet te gaan voor de start... en als ge moet gaan, dan moet ge gaan hé!

Het parcours vond ik goed meevallen. Gelukkig was het niet te technisch want ik had mijn Fast Freds nog rond mijn velgen liggen na de XC wedstrijd in Michelbeke. Ben toch 2 keer tegen de grond gesmakt. Met mijn vertrouwde Contis mocht het wel wat technischer zijn geweest.

Al bij al toch tevreden met mijn 23ste plaats.
mtb grietje

Post by mtb grietje »

Steven® wrote: Dacht ik eerst ook. Maar heb hier eens een foto van jouw gezien tijdens de LCMT, da is toch een serieus verschil tussen die foto en int echt hoor! :wink:
Zolang het maar een positief verschil is 8)

Sja, die foto van de LCMT: had nochtans geroepen naar Kenneth dat hij niet mocht fotograferen tgv al die modder #-o

Maar we dwalen af...............

Anyways,

ik wel blij met mijn vijfde plaats bij de dames 65 km, vooral dan omdat ik op mijn dooie gemak gereden heb. Volgend jaar dan maar de 100 of de 130, marathons liggen me toch beter dan die korte stukjes...
kenny!
Mountainbiker

Post by kenny! »

de eerste van 130 km een gemiddelde van 21 !
snap nie hoe die da doen ze ! een dikke proficait vo hen ze !

ik heb de ganze rit met nen gast van rudi herentals gereden ! en 3 man leren kennen s'avonds op et terras ! één met lang haar , kort haar en één zonder haar ! mss zitten jullie ook op et forum !zoja stuur me eens pm ! want die van rudi herentals had dezelfde tempo als ik ! zo nog wel eens met hem willen afspreken !
jo
Mountainbiker

Post by jo »

ikke ook geweest , maar het ging nie goe . slechte dag zeker .
Parkour vondt ik ook nie zo super , op sommige stukken na dan .
1ne keer op mijne bek gegaan in een afdaling na de 3de bevoorrading als ik mij nie vergis , plots stak mijn achterwiel mijn voorwiel voorbij .
Biker Zjé
Mountainbiker

Post by Biker Zjé »

Wij gingen voor de 65 km en daar ik de vaste mtb-routes van Vielsalm als mijn broekzak ken, overtrof de lastigheidsgraad toch mijn verwachtingen.
Misschien was het voor sommigen niet lastig genoeg, maar als ik de moyennes in de uitslag bekijk, waren er toch nog veel bikers zonder veel overschot. Het is maar hoe je het bekijkt... :wink:
Ons verslagje vind je hier 8)
ATEGEV
Mountainbiker

Post by ATEGEV »

C-Man wrote:Normaal heb ik altijd op langere afstanden een speciaal voor buitenbanden plakkerke mee, maar ja, 't is meestal blijkbaar als ge het niet mee hebt dat het gebeurt.
Toen ik daar na de laatste bevoorading zat te prullen kwam er iemand mij vragen of ik een pons bij had, "ja natuurlijk zeg ik" want dat heb ik ook altijd bij ne multitool op lange afstanden, ik gris in mene camelback en voel dat dat er ook al niet inzit, vergeten in te steken die morgen, waarschijnlijk met slaapogen de dag ervoor vergeten of die morgen gewoon er langsgekeken. Want ik leg alles altijd klaar.
Ge moet blijkbaar niet altijd goei benen hebben maar ook nog u verstand erbij houden voor en na ne marathon om fatsoenlijk aan de meet te geraken. :roll:
Hé, da was ikke.
Heb ook de 130 gedaan, wel gestart met de 100, konniet eerder ontbijten. Na vele berichten op het forum d8 ik dat het een vlot bollend ritje ging zijn, maar alhoewel het parcours veel minder tech dan Malmedy was mochten de hellingen er best wezen. Zoals reeds gezegd probz met de ketting: ik had niet zoveel modder verwacht en dus onvoldoende ketting gesmeerd. Telkens prob ophet begin van een helling om van midden naar klein te schakelen en als hij dan toch naar beneden ging liep mijn ketting de helft v/d keren vast ts kleine plateau en kader. Na mij een paar keer beneden op een helling gepasseerd te hebben terwijl ik mijn ketting weer aan het opleggen was (meestal haalde ik hem boven weer in) riep iem me toe: 'SRAM ketting en TA-bladen leggen'. Ik: 'Die heb ik al'. Na de laatste bev gebeurde dan de fatale chainsuck waarbij ik 2 schakels van mn ketting plooide. Zo een tijdje verder geprobeerd en onderts wat volk lastig gevallen smekend om een kettingpons. C-man hd juist de zijne niet bij. Dan zijn 2 gasten uit Rijsel gestopt (Merci, copains). De ene zijn pons werkte niet voor mijn hollowpin ketting maar de andere had ene van Tack bij. Onderts waren nog 2 Nederlanders (allemaal buitenlanders!)gestopt maar die konden weer verder rijden. Na 06u17 voor de eertse keer weer ovez de meet gebold en dan nog doorgezet voor de laatse lus om tenslotte in 08u14,5 te eindigen. Een 20-25 min verloren met het oponthoud, dat klopt ongeveer als ik er de posities bij de tussentijden in de uitslag erop na sla.
Beetje een slecht pt voor de org: aan de gevaarlijke oversteken bij grote wegen heb ik alleen i/h begin iem zien staan. Vond ik een beetje onverantwoord alhoewel ik bijna nergens auto's gezien hebben. Bij de EBBT hebben ze toch al getoond dat het anders kan. De bevooradigen vond ik dan wel weer voldoende. Je kon er de benodigde suikers opdoen en die grenadine smaakt wel lekker ts al die sportdrank door.
Fluffy
Mountainbiker

Post by Fluffy »

ATEGEV wrote: Beetje een slecht pt voor de org: aan de gevaarlijke oversteken bij grote wegen heb ik alleen i/h begin iem zien staan. Vond ik een beetje onverantwoord alhoewel ik bijna nergens auto's gezien hebben. Bij de EBBT hebben ze toch al getoond dat het anders kan. De bevooradigen vond ik dan wel weer voldoende. Je kon er de benodigde suikers opdoen en die grenadine smaakt wel lekker ts al die sportdrank door.
Ik vond ook dat er hier en daar seingevers mochten staan. Er zat een afdaling bij over asfalt die na een bocht opeens supersteil naar beneden dook en op een drukkere weg uitkwam. Er stond daar een oranje verkeerslichtje te knipperen. Op dat stuk heb ik mijn max snelheid van 63 bereikt en ik kon maar net genoeg snelheid minderen om vlot rechtsaf te slaan.

Bevoorrading vond ik ook goe. Koekskes, fruit, voldoende drank en zelfs rozijnen...
Iegienie
Mountainbiker

Post by Iegienie »

ATEGEV wrote: Na mij een paar keer beneden op een helling gepasseerd te hebben terwijl ik mijn ketting weer aan het opleggen was (meestal haalde ik hem boven weer in) riep iem me toe: 'SRAM ketting en TA-bladen leggen'. Ik: 'Die heb ik al'. Na de laatste bev gebeurde dan de fatale chainsuck waarbij ik 2 schakels van mn ketting plooide.

De ene zijn pons werkte niet voor mijn hollowpin ketting maar
vwola, je geeft zelf al de oorzaak van het probleem aan : die hollowpin ketting. is nergens goed voor, is geen mtb ketting. leg daar maar eens een gewone sram pc-dinges ketting op, met niet versleten ta bladen en tzal al veeeeeeel beter gaan...
Post Reply