12-13 kilo met 2 lege drinkbussen spatborden,vol zadeltasje(1binneband en 2 dingske som banden op te leggen)
maakt me niet veel uit wat die weegt.
allé, liefst geen 20 kilo ^_^
stoempe moete zowieso toch doen steil na boven
wat is het gewicht van julie fietsen ?
Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
- ghostinaction
- Mountainbiker
GT Idrive Team: 10,4kg... Maar daar gaat binnenkort nog iets aan af (heb nieuwe pedaaltjes, stuur, velgen en bandjes in bestelling staan) Dan komt hij op een 10,1kg!
GT Idrive 0.0: voorlopig 11,7kg, maar ook daar komt verandering in, want ik ga de vervangen onderdeeltjes van mijn Team fiets hier op zetten.
Heb ook nog 2 racefietsen, een crossfiets en een freeride monster. Op de laatste na, zijn ook die redelijk licht. Maar daar zijn de diehard mtbers waarschijnlijk niet in geïnteresseerd?!
GT Idrive 0.0: voorlopig 11,7kg, maar ook daar komt verandering in, want ik ga de vervangen onderdeeltjes van mijn Team fiets hier op zetten.
Heb ook nog 2 racefietsen, een crossfiets en een freeride monster. Op de laatste na, zijn ook die redelijk licht. Maar daar zijn de diehard mtbers waarschijnlijk niet in geïnteresseerd?!
- Robin v Berkel
- Mountainbiker
nice maar niet supperlicht. Ik ben er van overtuigd dat je voor dat budget veel lichtere comonenten kan kiezen zonder aan duurzaamheid te moeten inboeten.Robin v Berkel wrote:mijn weegt 11.592 http://www.light-bikes.com/bikegallery/ ... asp?id=663
Gewichtsbesparing lijkt mij mogelijk op: wielen, banden, vork en nog een paar dingen. Maar door deze dingen te veranderen kan je hem bijna een kilo lichter maken.
Maar ieder zijn visie op duurzaamheid en keuze van de componenten he
- Robin v Berkel
- Mountainbiker
Post by Robin v Berkel »
er kommen nog ander spul op zo alstarzan2 wrote:nice maar niet supperlicht. Ik ben er van overtuigd dat je voor dat budget veel lichtere comonenten kan kiezen zonder aan duurzaamheid te moeten inboeten.Robin v Berkel wrote:mijn weegt 11.592 http://www.light-bikes.com/bikegallery/ ... asp?id=663
Gewichtsbesparing lijkt mij mogelijk op: wielen, banden, vork en nog een paar dingen. Maar door deze dingen te veranderen kan je hem bijna een kilo lichter maken.
Maar ieder zijn visie op duurzaamheid en keuze van de componenten he
velgen > XC 717 black dics velgen met Sapim - Laser Black spaaken en dit komt volgen de week er op
vork > RS sid team or WC or als ik geluk heb
crank > tune crank + tune trapass
padelen > Crank Brothers - Eggbeater Triple Ti
dan zal hij weer lighter worden
dat is met Brain-demper in frame gewichtJack77 wrote:Zit die "zware" Brain-demper in dat frame-gewicht?