Hm, ik heb mijn mtb nog niet aangekocht, is het goed om daar al eens langs te gaan? Of is het nu belangrijker om de maat van mijn fiets tegoei te weten te komen, dan de fiets in te rijden en dan eens langs te gaan?
Ik dacht eigenlijk met deze man langs te gaan om maten te nemen:
Luc Piron
Horenweg Tielt-Winge
016/63.27.54
Vermits die vrij kortbij woont. Dan als ik de fiets heb hem in te rijden en dan eens langs Bulen te gaan!
Ervaring Meetcentrum Bullen
Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
Het is altijd verstandig om voordat je gaat kopen een meting te laten doen.Sharpside wrote:Hm, ik heb mijn mtb nog niet aangekocht, is het goed om daar al eens langs te gaan? Of is het nu belangrijker om de maat van mijn fiets tegoei te weten te komen, dan de fiets in te rijden en dan eens langs te gaan?
Ik dacht eigenlijk met deze man langs te gaan om maten te nemen:
Luc Piron
Horenweg Tielt-Winge
016/63.27.54
Vermits die vrij kortbij woont. Dan als ik de fiets heb hem in te rijden en dan eens langs Bulen te gaan!
Neem dan de geometry tabel mee van de fiets die je wil kopen en dan kan Piron/Bullen je de juiste maat adviseren.
Maar waarom je na Piron nog naar Bullen zou rijden lijkt mij niet zo slim, kost twee keer geld en ze hebben elk hun manier van opmeten dus het zal altijd iets schelen.
Ik heb ongeveer hetzelfde gehad: Bullen heeft me gezegd dat ik een lichaam heb voor een frame 17,5" (mijn vorige waar ik geen last had), maar dat een 19,5" ook wel zou moeten lukken (mijn 2de bike, waar ik wel last had).
Stuur moest 4cm omlaag, zadel 2cm naar voor.
Uiteindelijk nog terug voor een (gratis) correctie, want ik kreeg nekpijn erbij. Bleek dat ik een knik in mijn nek heb. Dus stuur terug een beetje omhoog. Pijn was beter, maar niet volledig weg.
Heb me dus een kleiner 2de hands frame gekocht....
En sindsdien geen last meer....
Stuur moest 4cm omlaag, zadel 2cm naar voor.
Uiteindelijk nog terug voor een (gratis) correctie, want ik kreeg nekpijn erbij. Bleek dat ik een knik in mijn nek heb. Dus stuur terug een beetje omhoog. Pijn was beter, maar niet volledig weg.
Heb me dus een kleiner 2de hands frame gekocht....
En sindsdien geen last meer....
Deze morgend daar geweest om 7:45!
Amaai da was vroeg vertrekken!
En moet bevestigen van alles wat ik hier over bullen gelezen dat het 100% klopt.
Zijn kennis over fiets en geneeskunde is ni min! Het duurde ni echt lang of ik kon ni echt meer volgen
.
Na een uitgebreide meting kwam hem tot de conclusie dat mijn linker been korter is en dat daar door vooral mijn knieproblemen zijn ontstaan.
Ik had zo'n vermoedel dat er iets scheelde, vooral op mijne trek had ik het gevoel dat ik een beetje scheef zat (ni veel natuurlijk maar het was wel merkbaar) en ikke dus een paar keer mijn stuur gecontroleerd maar da bleef hetzelfde
.
Dus met zooltjes werken!
Verder bleek dat ik te laag op mijn fiets zat en verder met de spacers van stuur aant spelen geweest.
Schoenplaatjes wa aangepast.
Houding is goe geen verdere aanpassing nodig aan stuur of stuurpen of toch wel, aan beide sturen moet er een stuk af!
Mijne trek bleek feitelijk een maatje te groot, maar is doenbaar.
Mosquito is klein beetje te klein (minimaal) maar geen probleem maar is daardoor wel veel wendbaarder dan den trek en dat hem ik al aan levende lijve mogen ondervinden.
Tot slot zeer goede ervaring rijker en hopelijk wat kwetsuren door positie minder in de toekomst
In't terug naar huis komen ter hoogte van geel natuurlijk dikke miserie jonghe, juist afrit van geel voorbij en boenk alles potdicht FILE!!!
Van ongeveer 10:15 tot 12:45 gene meter vooruit!
Van verveling eerst wa in boekske gelezen dan een uurke gemaft en toen als ik wakker werd nog altijd hetzelfde!
Dus ikke mijne velo uit koffer en is gaan zien wat er te doen was.
Ge had die mensen allemaal moeten zien, hadden blijkbaar nog nooit nen mtber gezien (allez toch ni oep de autostrade).
+- 3 km verder wast gebeurd, niks te zien buiten de kuisploeg.
Waren blijkbaar nen grote lek aant opkuisen.
Mannen van de brandweer van Herentals waren een beetje aant lachen toen ze mij zagen.
In't terug naar den auto rijden iedereen mij proberen tegen te houden om te weten te komen wat er aan de hand was.
Nadien nog een babbeltje met een paar buren en bijna nen barbeque opgestart. (ene van vleesboerke met natuurlijk vlees;nen koerier die nen barbeque bij had maar natuurlijk nergens niemand met houtskool te vinden)
En tot slot den baas maar verwittigd dat ik een half uurke later zou zijn!
Amaai da was vroeg vertrekken!
En moet bevestigen van alles wat ik hier over bullen gelezen dat het 100% klopt.
Zijn kennis over fiets en geneeskunde is ni min! Het duurde ni echt lang of ik kon ni echt meer volgen
Na een uitgebreide meting kwam hem tot de conclusie dat mijn linker been korter is en dat daar door vooral mijn knieproblemen zijn ontstaan.
Ik had zo'n vermoedel dat er iets scheelde, vooral op mijne trek had ik het gevoel dat ik een beetje scheef zat (ni veel natuurlijk maar het was wel merkbaar) en ikke dus een paar keer mijn stuur gecontroleerd maar da bleef hetzelfde
Dus met zooltjes werken!
Verder bleek dat ik te laag op mijn fiets zat en verder met de spacers van stuur aant spelen geweest.
Schoenplaatjes wa aangepast.
Houding is goe geen verdere aanpassing nodig aan stuur of stuurpen of toch wel, aan beide sturen moet er een stuk af!
Mijne trek bleek feitelijk een maatje te groot, maar is doenbaar.
Mosquito is klein beetje te klein (minimaal) maar geen probleem maar is daardoor wel veel wendbaarder dan den trek en dat hem ik al aan levende lijve mogen ondervinden.
Tot slot zeer goede ervaring rijker en hopelijk wat kwetsuren door positie minder in de toekomst
In't terug naar huis komen ter hoogte van geel natuurlijk dikke miserie jonghe, juist afrit van geel voorbij en boenk alles potdicht FILE!!!
Van ongeveer 10:15 tot 12:45 gene meter vooruit!
Van verveling eerst wa in boekske gelezen dan een uurke gemaft en toen als ik wakker werd nog altijd hetzelfde!
Dus ikke mijne velo uit koffer en is gaan zien wat er te doen was.
Ge had die mensen allemaal moeten zien, hadden blijkbaar nog nooit nen mtber gezien (allez toch ni oep de autostrade).
+- 3 km verder wast gebeurd, niks te zien buiten de kuisploeg.
Waren blijkbaar nen grote lek aant opkuisen.
Mannen van de brandweer van Herentals waren een beetje aant lachen toen ze mij zagen.
In't terug naar den auto rijden iedereen mij proberen tegen te houden om te weten te komen wat er aan de hand was.
Nadien nog een babbeltje met een paar buren en bijna nen barbeque opgestart. (ene van vleesboerke met natuurlijk vlees;nen koerier die nen barbeque bij had maar natuurlijk nergens niemand met houtskool te vinden)
En tot slot den baas maar verwittigd dat ik een half uurke later zou zijn!