Rotselaar - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
ikkel
Mountainbiker

Post by ikkel »

Young Crazy Fool wrote:Zaterdag de blauwe en rode lus gaan rijden van deze Bloso toer.
Knap parcours. Met momenten zwaar wegens veel modder.

Wel jammer dat het pijltje waar je de dijk moet verlaten verdwenen is. Ik ben benieuwd of het gemeentebestuur van rotselaar op mijn mail gaat reageren.
dat is al meer dan een jaar weg. :( het zou ne keer tijd worden dat ze der iets aan doen.
vindt de pijltjes over het algemeen slecht zenne wat een geluk dat ik de boel daar ken. het wordt pas echt de moeite als je het parcours durft te verlaten.
Young Crazy Fool
Mountainbiker

Post by Young Crazy Fool »

Voor de rest viel het toch nogal mee vond ik. Behalve hier (het cirkeltje) daar had het ook iets beter gekund.
manuke
Mountainbiker

Post by manuke »

Young Crazy Fool wrote:Voor de rest viel het toch nogal mee vond ik. Behalve hier (het cirkeltje) daar had het ook iets beter gekund.
Niet alleen daar: je hebt een mooi stukje parcours met een aardig klimmetje (tenminste als het poerdroog is waardoor het klimmen in het zand wordt ...) gemist door een pijltje dat al sinds jaar en dag vermist is net voorbij het naftstation (zie pm). Dat heb je dan wel gecompenseerd door naar beneden te snorren in het Hellegat :)))

Wel verstandig dat je net voorbij de Moedermeule een stukje van Aarschot Rood hebt meegepakt: veel leuker dan de afsfaltklim in de Rotselaarse route ook al wordt de put net voorbij het maisveld nu stillekesaan wel écht diep ...
ikkel
Mountainbiker

Post by ikkel »

Young Crazy Fool wrote:Voor de rest viel het toch nogal mee vond ik. Behalve hier (het cirkeltje) daar had het ook iets beter gekund.
dat cirkeltje heb ik al lang achterwege gelaten ( no fun) en gecompenseerd met een mooie single door het bos en afdaling naar het tankstation :-D :-D :-D mijn voordeel is wel dat ik de boel daar ken.
Fred
Mountainbiker

Post by Fred »

Vandaag nog eens Rotselaar gereden, en het was super.
De route is wat gewijzigd op de wijngaardberg. Vroeger moest men na een afdaling scherp links en dan door een put of plas, en dat kan nu niet meer. Nu moet men een horderdtal meter langs het bos, men kan niet verkeerd rijden. En de afdaling aan het kruisbeeld is flink gerenoveerd, de trapkes van vroeger zijn nu flinke uit de kluiten gewassen treden. :roll:
Hier word de vering zwaar op de proef gesteld.
Voor de rest zo goed als volledig droog, prima afgepeild. =D>
Beavis
Mountainbiker

Post by Beavis »

hup, ben vandaag eens naar rotselaar gereden om te biken (blauw + rood). Leuke rit, voor het moment ligt het bijna overal droog, op enkele korte modderstrookjes uitgezonderd...
Er ontbrak volgens mij 1 pijltje als je bij de start langs de demer rijdt, dan moet je rechts het bos in, maar dat pijltje heb ik niet zien hangen...
Een tof stukje om te doen is toch wel de afdaling langs de trappen :bounce: daar is toch wel enige voorzichtigheid geboden.
Ik kon bij aankomst douchen in 'de meander' voor 1,25€ dat is ook wel gemakkelijk.

kortom een leuke rit met genoeg variatie: klimmetjes, afdalingen, bos,... en een mooie streek :-D
Wicked_Uncle_Ernie
Mountainbiker

Post by Wicked_Uncle_Ernie »

Beavis wrote: Er ontbrak volgens mij 1 pijltje als je bij de start langs de demer rijdt, dan moet je rechts het bos in, maar dat pijltje heb ik niet zien hangen...
Vanochtend gaan rijden en op deze plaats hangt terug een blauw pijltje.
Ik heb zelfs de indruk dat er veel pijltjes vervangen zijn door nieuwe.

Parcours ligt er overal droog en goed berijdbaar bij (wat wil je met dit zomerweer 8) )
jerre1
Mountainbiker

Post by jerre1 »

Woensdag aan het meer van rotselaar iemand zien toekomen met een speci met een witte fox vork( stikkers verwijderd op vork).
Misschien iemand van hier?
funkstar
Mountainbiker

Post by funkstar »

Gisterenavond gemerkt dat een stuk weg op de wijngaardberg (aanloop naar de moedermolen) volledig gevlakt is. Alle onevenheden zijn weg, waar je vroeger nog eens moest laveren tussen de putten is het nu een autostrade ophoog geworden.
zyves
Mountainbiker

Post by zyves »

Vandaag Rotselaar groen en blauw gereden, zeker de moeite. Wel enorm verandert ten opzichte van vroeger. Afdaling na het standbeeld is serieus verandert sinds twee jaar geleden. Wel een heel leuke afdaling.
Post Reply