Plaats hier alles met betrekking tot CUBE bikes

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
blubberduck
Mountainbiker

Post by blubberduck »

@jawa,
Fietsen Ben Defresne Avelgem, heeft alle types Cube Ltd 1,2,3,4,& 5 nu nog op vooraad. :D
Heb zelf nen Ltd 5 ( verleden jaar gekocht, anderhalve maand moeten wachten :cry: , had ene staan met schijfremmen in mijn maat 17" maar wou ene met Magura's!) :lol: en Suuuuper content nerveus bikske met goeie componenten: na 2350km: cassette, kettingbladen, ketting nog in prima vorm, \:D/ banden Black Jack (geen lights!!!,) zijn wel 150gr zwaarder dan de light maar hebben een stijvere flank en waarschijnlijk :-k hierdoor nog geen enkele keer lek gereden met amper slijtage.
Eerste setje Magura remblokjes versleten na +/-850km (deze winter door de modder TT's) nu amper slijtage.
Wel overweeg ik om een extra setje wielen :-$ aan te schaffen en om een vlakkere stuurpost te monteren om een nog meer liggende positie te hebben.Kwestie van nog wa sneller te kunnen :-s
mario
Mountainbiker

Post by mario »

Blubberduck wrote:@jawa,
Fietsen Ben Defresne Avelgem, heeft alle types Cube Ltd 1,2,3,4,& 5 nu nog op vooraad. :D
Heb zelf nen Ltd 5 ( verleden jaar gekocht, anderhalve maand moeten wachten :cry: , had ene staan met schijfremmen in mijn maat 17" maar wou ene met Magura's!) :lol: en Suuuuper content nerveus bikske met goeie componenten: na 2350km: cassette, kettingbladen, ketting nog in prima vorm, \:D/ banden Black Jack (geen lights!!!,) zijn wel 150gr zwaarder dan de light maar hebben een stijvere flank en waarschijnlijk :-k hierdoor nog geen enkele keer lek gereden met amper slijtage.
Eerste setje Magura remblokjes versleten na +/-850km (deze winter door de modder TT's) nu amper slijtage.
Wel overweeg ik om een extra setje wielen :-$ aan te schaffen en om een vlakkere stuurpost te monteren om een nog meer liggende positie te hebben.Kwestie van nog wa sneller te kunnen :-s
@blubberduck: de LTD5 is een zeer mooie bike, die staat naast de stumpjumper (of epic???) en de canyon XC6 op mijn verlanglijstje voor het najaar. Maar wat ik me altijd al afvroeg: is die structuurlak wel te onderhouden?? Het heeft wel een stoer uitzicht, maar het ziet er naar uit dat die ruwe lak ook alle modder kan ophouden, of heb ik het mis? (En de LTD5 is dan nog eens in het wit... #-o )
Altijd Bergaf
Mountainbiker

Cube LTD 5 --> 1620 euro, good deal?

Post by Altijd Bergaf »

Ik zou van jullie eens willen weten of die Cube fietsen hun reputatie echt eer aandoen. Ik heb de LTD 5 op het oog maar die ziet er volgens mij "too good to be true" uit. What's the catch?

voor meer info :

http://www.cube-bikes.de/bikes/hardtail/ltd5.html

Bedankt!
Flip FSR
Mountainbiker

Post by Flip FSR »

D'r is volgens mij geen "catch" hoor. Volgens mij is dat voor die prijs een supertof fietske :D De reacties die ik lees/hoor/zie over Cube zijn toch goed!
Tenzij ge "altijd bergop" fietst natuurlijk :P :wink:
viper
Mountainbiker

Post by viper »

Dik in orde. De enige scheve schaats is die Deore cassette en trapas. Spijtig dat men hier een 10-tal € dacht te moeten sparen. 't is altijd hetzelfde bij de meeste constructeurs.
mario
Mountainbiker

Post by mario »

Hey bergaf,

Ik was van plan om dit voorjaar te vernieuwen van bike. De LTD5 was één van de mogelijkheden. Maar de fiscus is met een bijkomend cadeautje afgekomen... :evil: :evil: :evil: ...dus de aankoop is naar het najaar verschoven...

Mijn keuze ging tussen deze LTD5, de stumpjumper, de c'dale F600 en de xc5 van canyon (wel een fs)

Positief:
-LTD5:-afmontage, ziet er wel mooi uit
-stumpjumper: look, fox vork
-c'dale: naam :oops: en look, fatty
-canyon: afmontage, FS met spv 3-way swinger

Negatief:
-LTD5:lak is heel ruw (onderhoud???!!) en wit #-o
-stumpjumper: bepaalde onderdelen zoals remmen ed...(is wel te upgraden)
-c'dale: afmontage en onderdelen... :cry:
-canyon:naam, duitsland afhalen

De prijzen van deze drie lagen ook heel dicht bij elkaar (ltd:1620-;stump:1560;c'dale:1600;canyon:1700)

Ik had al half en half beslist om de stumpjumper te kiezen (vooral voor die vork :drunk: )maar direct een aantal zaken aan te laten passen.

Intussen wacht ik dus de nieuwigheden af voor 2005, maar ik denk er toch aan om de stumpjumper comp te nemen (met fox terra logic) of een epic basis...Als de fiscus me nu maar met rust laat!!! :evil:

alvast veel suc6 met uw keuze
viper
Mountainbiker

Post by viper »

Mooie selectie, 2 klassiekers van prestigieuze merken en 2 van de beste challengers.
Ik zou van Canyon de Grand Canyon Elite bij de vergelijking trekken ipv die fully, kwestie van vergelijkbare tuigen te vergelijken.

De afmontage van de Canyon is grotendeels vergelijkbaar met die van de Cube, maar:

vork : Manitou Skareb Super Air ipv Black Platinium
traparm: XT ipv LX
trapas: XT ipv Deore

Andere componenten (stuurpen, stuur, velgen) zijn van Iridium ipv Ritchie en Rigida

prijs: 1500€ de bike wordt niet opgehaald in Duitsland maar thuisgestuurd.
Altijd Bergaf
Mountainbiker

Post by Altijd Bergaf »

Wat zou de meerprijs zijn om die LTD 5 volledig XT te maken? Dus als ik het goed begrijp is alles XT op de trapas, cassette en traparm na?
viper
Mountainbiker

Post by viper »

Altijd Bergaf wrote:Wat zou de meerprijs zijn om die LTD 5 volledig XT te maken? Dus als ik het goed begrijp is alles XT op de trapas, cassette en traparm na?
Yep! Als je fietsenboer zo vriendelijk wil zijn om die inderdelen tegen prijsverschil te vervangen kan je hem beloven eeuwig reklame te maken op het forum. Anders is het geen ramp. Die Deore cassette slijt toch snel, de trapas is ten laatste na de winter naar de kl..n en die LX traparmen zijn niet slecht.
Altijd Bergaf
Mountainbiker

Post by Altijd Bergaf »

Ik neem aan dat de schijfremmen ook helemaal XT zijn? Ze zijn karig met informatie op de website van cube
Post Reply