Gevallen van garantie

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
madrista666
Mountainbiker

Post by madrista666 »

Van mijnen ouden GF sugar mag ik over de garantie ook niet klagen!!!
Oeit is een scheur in de achterbrug gehad en hebben dit zonder probleem vervangen ( bike was toen 1j 4mnd ).
Orbea2
Mountainbiker

Post by Orbea2 »

Ik heb een orbea scape frame 100km mmee gedaan en frame is stuk.

ik kan een foto opsturen via email als jullie dat willen.

Dit valt niet onder de garantie.
kiwi_x
Mountainbiker

Post by kiwi_x »

Orbea2 wrote:Ik heb een orbea scape frame 100km mmee gedaan en frame is stuk.

ik kan een foto opsturen via email als jullie dat willen.

Dit valt niet onder de garantie.
ik heb de foto's gezien amai als dat geen garantie is dan weet ik het niet meer . #-o
Tomski
Mountainbiker

Post by Tomski »

Khad een barstje in mijn Giant xtc composite kader. Khad een mailke gestuurd naar S-tec in duitsland waar ik mijn fiets gekocht heb. Ik moest mijn frame naar hun brengen en zij stuurden het dan op naar Giant Duitsland. Er werd me gezecht dat het 2 a 3 weeken zou duren. Nu na nog geen 3 weken heb ik mijn nieuw frame thuis bezorgd gekregen voledig kosteloos. En dan is het ook nog een 2006 model terwijl dat van mij een 2005 was. Dus zeer goede service bij S-tec en Giant Duitsland. :-D :-D :-D
dokske
Mountainbiker

Post by dokske »

Hey ik heb problemen met mijn achterbrug van mijn specialized bouten zijn ingesleten(of de lager) weet iemand of dit in garantie valt?
Heb hem nog geen jaar dus lijkt me toch wel snel he of ben ik verkeerd ?
fietsman
Mountainbiker

Post by fietsman »

Heb in september 2006 een stumpjumper expert gekocht en in oktober zat er al een ander kader op. De achterste benen stonden te dicht bij elkaar, dus het wiel in en uitnemen ging zeer moeizaam. Specialized deed totaal niet moeilijk. Het enige spijtige is wel dat de kaders in garantie uitgerust zijn om zowel schijf als V-brakes te gebruiken, met gevolg dat ik nu met 2 van die knopkes op mijn achtervork zit. De Fox voorvering is ook al binnen geweest. Wat er precies aan scheelde weet ik niet maar deze werd ook gratis gemaakt.
Animal K
Mountainbiker

Post by Animal K »

Tsja Cannondale,de mijne was aan het scheuren na 3 jaar.Heb een nieuwe kader gekregen.Ondertussen is de head shock veranderd(samenwerking met Magura) en deze heb ik dus moeten bijkopen.Ik dacht dat de nieuwe headshock beter zou zijn.Helaas na 10 maanden (en een zware LCMT tocht) was deze weer stuk.er is minstens 1 jaar garantie op.Ja vergeet het.Ik moest op tijd fiets laten nazien.Dit wou zeggen binnen het jaar.Voor zover ik weet is 10 maanden sneller dan een jaar.Maar ik rij veel met de fiets (tsja daar zijn ze misschien niet voor gemaakt).Ik zit dus nog op een antwoord te wachten van Cannondale en heb ondertussen de kosten moeten betalen.Er werd geopperd om de garantie te verlengen naar 2 jaar.Dit is prachtig als men toch steeds iets weet te vinden om garantie niet te moeten toepassen...
fietsman
Mountainbiker

Post by fietsman »

Ha, hier ik weer. Van mat zwarte kader ging dus verf af. Toen terug gegaan naar de fietsenwinkel en mijn verhaal gedaan. Fietsenmaker belt naar specialized en legt uit dat ik al aan mijn 3de kader in 3 maanden toe ben. Specialized begrijpt het probleem en schenkt me een s-works ht m5 kader ipv de gewone stumpjumper expert kader. Mooi mooi mercie specialized. =D>
mtbn
Mountainbiker

kader gescheurd scott comp

Post by mtbn »

ben net tot de vastelling gekomen dat mijn bike (een scot comp racing ano 2001) voor meer dan den helft gescheurd is aan de plaats waar de bovenste en de zadelpen samen komen . :cry:
Nog maar 1a2cm aaneen hangt
daar deze dus waarschijnlijk buiten de garantie valt van 2jaar of is het 5jaar op nen scott? weet ik eigenlijk zelf ni meer :roll:

Heb een ongeveer een week geleden een stumpjumper expert besteld maar daar moet ik tot eind maart op wachten (maat 21)
Nu nen scott heb ik sneller zij mijn fietsenboer maar ik had toen besloten te wachten op dien expert #-o

Nu weet ik het helemaal ni meer zou ik ni beter het basis model kopen? en daar goeie onderdelen opzetten daar ik denk dat deze kaders steviger gemaakt zijn minder snel het risico lopen op scheuren enz...

want dan zal ik waarschijnlijk het zelfde risico lopen met dien speci stumpjum expert? Of zijn die beter dan scott?
Ben zelf ook ni bepaald "moeders kleinste" 1,98 groot en weeg ongeveer 90 kg wat raden julie mij aan ?

mischien is er hier iemand met ongeveer dezelfde ervaring?
Hubertje
Mountainbiker

Post by Hubertje »

een zadelpen die dieper in uw buis gaat ( langere pen, grotere kader) had dat probleem wrsch voorkomen..
Post Reply