Net wat ik dacht: de Zoenkers zijn dag en nacht in de weer voor een TOP-event in het MTB-gebeuren!phille wrote:het zou pas in de zondagnamiddag nat/sneeuw geven (hopelijk)
Zo 10/02/2013 Heverlee :: 14de MBC De ZoeNK
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
-
koppigaard
- Mountainbiker
Re: Zo 10/02/2013 Heverlee :: 14de MBC De ZoeNK
Post by koppigaard »
- BerggeitCasualFietser
- Mountainbiker
Post by BerggeitCasualFietser »
dat weet ik dat dat in ieders voordeel is, en het is geen kwestie van in bed te blijven, rijden wordt er toch gedaan. Maar in Pellenberg hebben ze wel gezegd dat indien er bepaalde stukken niet te doen zijn dat die geschrapt worden. Dat het zwaar wordt weet ik ook, maar het niet de bedoeling om rondje modderdesteren te doen. Ik weet gewoon graag wat ik mag verwachten.koppigaard wrote:Ik wil gewoon zeggen: organisaties zoals Huldenberg, Pellenberg, de ZoeNk, en nog veel anderen hebben er alle belang bij dat bikers in de best mogelijke omstandigheden, veilig, hun ding kunnen doen. We weten allemaal, zie buienradar, dat vrijdag en zaterdag droog zullen zijn. Zondag is nat: regen en sneeuw met temperatuur beneden nul. En dan nog die voorbije natte weken! Dat betekent: afschuwelijke toestanden, afzien tot en met. Een laatste update zal daar niet veel aan veranderen. Dus je gaat de uitdaging aan, krijgt daarvoor een vriendelijke en echt gemeende meelevende blik bij de inschrijving of je blijft gewoon in dat knusse warme bed. Dat is toch onze eigen vrije keuze. Gewoon vertrouwen hebben: dit wordt een leuke halve zondag.BerggeitCasualFietser wrote:Ik spreek niet over deze keer in het speciaal maar bij mij is het meestal zo dat ik niet veel tt's,, chrono' s of wedstrijden in de buurt rij, en dan zit ik dikwijls een uur of meer in de auto heen...koppigaard wrote:Het maakt mij niet uit wat de weergoden nog in petto hebben. Of het parcours berijdbaar is? Maakt me eigenlijk niet uit, ik wil de ZoeNK gewoon rijden. Constant vragen aan de organisator om een update te vragen van het parcours, wat is daar de meerwaarde van? Een biker doet, en dat is toch waarover het gaat, gewoon zijn ding. Gewoon doen, niet twijfelen!
als ik dan een toer ga rijden wil ik wel iets of wat weten wat ik mag verwachten, met alle nadruk, ik heb het dus niet over deze rit, die ging ik sowieso rijden.
Laat maar, we gaan zo bezig blijven, ik weet wel dat jullie je best doen voor ons in best mogelijke omstandigheden te laten rijden, ik ben gewoon die modder beu denk ik.
- phille
- Mountainbiker
Het is hier vrij rustig geweest, ttz ik hoor dat er zoveel sneeuw is gevallen in de kempen hier is niets gevallen !phille wrote:zaterdag doen we een update via alle mogelijke kanalen, volgend jaar moeten we daar ook nog eens twitter bijnemen (?)BerggeitCasualFietser wrote:krijgen we hier ook tussendoor een update van de staat van het parcours door?
gezien de voorspellingen kunnen we zeggen dat we eindelijk nog eens "sjans" hebben, rustige en vrij droge week en vanaf morgen (vrijdag) zelf 0.0 regen en het gaat zelfs vriezen
Zondag zou het sneeuwen, de vraag is wanneer ...
Zoals gezegd, met de smartphones en mobiliteit van de mensen kunnen we via de gekende kanalen wel een update doen, wat zal gebeuren !
- El Toro Cycling Club HB
- Mountainbiker
Post by El Toro Cycling Club HB »
El Toro Cycling Club Breda
Begrijpen doe ik U beide, tuurlijk is het zo dat organisaties hun best doen wat betreft berijdbaarheid (alleen over het gaan ze nie) van hun toer, onze veiligheid houden ze zeker in het oog en we weten allemaal dat er na deze afgelopen natte periodes het zwaar is op de bike,
maar als deelnemer wil je misschien net wat meer informatie over het parcours, bijvoorbeeld, afgelopen zondag meegedaan in Kalmthout, schitterend in de zon over de heide, echt genieten, maar.... de eerste 5 km en de laatste 5 waren bijna ondoenlijk en als je op je fiets zat moest je er dan vanaf omdat je voorganger er van af was, helemaal niet onoverkomelijk, je doet tenslotte mee aan een toer, nietwaar?, maar dit terzijde, ik bedoel het is prettig als je weet waar je wat kunt verwachten wat ik wil zeggen is dat er ook mensen zijn die iets gedetailleerdere informatie willen hebben in de trand van waar liggen de zware stukken, in het begin, na 20 km wordt het zwaar of halverwege etc etc.... en omdat te willen weten, daar is niets mis mee en niet te vergelijken met; om in uw bed te blijven liggen.
We hebben overigens op het korte filmpje kunnen zien wat ons een beetje te wachten staat, hiervoor hartelijk dank en zo kan ieder zijn eigen invulling daar aan geven.
Met sportieve groeten,
El Toro
Begrijpen doe ik U beide, tuurlijk is het zo dat organisaties hun best doen wat betreft berijdbaarheid (alleen over het gaan ze nie) van hun toer, onze veiligheid houden ze zeker in het oog en we weten allemaal dat er na deze afgelopen natte periodes het zwaar is op de bike,
maar als deelnemer wil je misschien net wat meer informatie over het parcours, bijvoorbeeld, afgelopen zondag meegedaan in Kalmthout, schitterend in de zon over de heide, echt genieten, maar.... de eerste 5 km en de laatste 5 waren bijna ondoenlijk en als je op je fiets zat moest je er dan vanaf omdat je voorganger er van af was, helemaal niet onoverkomelijk, je doet tenslotte mee aan een toer, nietwaar?, maar dit terzijde, ik bedoel het is prettig als je weet waar je wat kunt verwachten wat ik wil zeggen is dat er ook mensen zijn die iets gedetailleerdere informatie willen hebben in de trand van waar liggen de zware stukken, in het begin, na 20 km wordt het zwaar of halverwege etc etc.... en omdat te willen weten, daar is niets mis mee en niet te vergelijken met; om in uw bed te blijven liggen.
We hebben overigens op het korte filmpje kunnen zien wat ons een beetje te wachten staat, hiervoor hartelijk dank en zo kan ieder zijn eigen invulling daar aan geven.
Met sportieve groeten,
El Toro
BerggeitCasualFietser wrote:koppigaard wrote:dat weet ik dat dat in ieders voordeel is, en het is geen kwestie van in bed te blijven, rijden wordt er toch gedaan. Maar in Pellenberg hebben ze wel gezegd dat indien er bepaalde stukken niet te doen zijn dat die geschrapt worden. Dat het zwaar wordt weet ik ook, maar het niet de bedoeling om rondje modderdesteren te doen. Ik weet gewoon graag wat ik mag verwachten.BerggeitCasualFietser wrote:[quote="koppigaard"
Ik wil gewoon zeggen: organisaties zoals Huldenberg, Pellenberg, de ZoeNk, en nog veel anderen hebben er alle belang bij dat bikers in de best mogelijke omstandigheden, veilig, hun ding kunnen doen. We weten allemaal, zie buienradar, dat vrijdag en zaterdag droog zullen zijn. Zondag is nat: regen en sneeuw met temperatuur beneden nul. En dan nog die voorbije natte weken! Dat betekent: afschuwelijke toestanden, afzien tot en met. Een laatste update zal daar niet veel aan veranderen. Dus je gaat de uitdaging aan, krijgt daarvoor een vriendelijke en echt gemeende meelevende blik bij de inschrijving of je blijft gewoon in dat knusse warme bed. Dat is toch onze eigen vrije keuze. Gewoon vertrouwen hebben: dit wordt een leuke halve zondag.
Laat maar, we gaan zo bezig blijven, ik weet wel dat jullie je best doen voor ons in best mogelijke omstandigheden te laten rijden, ik ben gewoon die modder beu denk ik.
-
Jokke
- Mountainbiker
- Location: Klein Attitude Race SS + Spark LTD 2011 & Spark SL 2016
Hallo El Toro,El Toro Cycling Club HB wrote:El Toro Cycling Club Breda
Met sportieve groeten,
El Toro
Ik begrijp je vraag maar ik denk toch dat er genoeg informatie op onze site staat om jullie te informeren :
De GPS-tracks staan er ter beschikking (zelfs als je zelf geen GPS hebt, kan je altijd een gratis programma bv. Mapsource of Basecamp downloaden om alles in detail te bekijken).
Je kan een topokaart in pdf downloaden of bekijken met alle afstanden en waarop je dus duidelijk de hoogtelijnen kan zien.
En 'zwaar' heeft voor iedere biker een andere betekenis ....
Ik kan je wel verzekeren dat de 'single tracks' bij ons pas na 10 km in het parcours zitten en de kans op opstoppingen te verwaarlozen is omdat het pak tegen dan uit elkaar gereden is. Tenzij er natuurlijk terug 3.000 bikers aan de start staan
En het blijft droog tot zondagnamiddag
- cateye
- Mountainbiker
MTB Overijse zal er zijn, zwaar of niet zwaar, nat of niet nat.
De tochten van de zoenkers zijn altijd top en gezellig, we kijken er naar uit, zelfs om door onze eigen streek te rijden.
Groetjes
De tochten van de zoenkers zijn altijd top en gezellig, we kijken er naar uit, zelfs om door onze eigen streek te rijden.
Groetjes
- El Toro Cycling Club HB
- Mountainbiker
Post by El Toro Cycling Club HB »
Jokke wrote:Hallo El Toro,El Toro Cycling Club HB wrote:El Toro Cycling Club Breda
Met sportieve groeten,
El Toro
Ik begrijp je vraag maar ik denk toch dat er genoeg informatie op onze site staat om jullie te informeren :
De GPS-tracks staan er ter beschikking (zelfs als je zelf geen GPS hebt, kan je altijd een gratis programma bv. Mapsource of Basecamp downloaden om alles in detail te bekijken).
Je kan een topokaart in pdf downloaden of bekijken met alle afstanden en waarop je dus duidelijk de hoogtelijnen kan zien.
En 'zwaar' heeft voor iedere biker een andere betekenis ....
Ik kan je wel verzekeren dat de 'single tracks' bij ons pas na 10 km in het parcours zitten en de kans op opstoppingen te verwaarlozen is omdat het pak tegen dan uit elkaar gereden is. Tenzij er natuurlijk terug 3.000 bikers aan de start staan
En het blijft droog tot zondagnamiddag![]()
![]()
Beste Jokke,
Excuseer voor de verwarring, maar mijn bericht mag gezien worden als / is bedoeld als reactie op het gesteggel als voorgenoemde, voor beide heb ik begrip en dat wilde ik ze uitleggen door wat ze mijn inziens bedoelden.
Wat mij zelf betreft, ik kom zo vaak mogelijk, als het kan en toelaat bij jullie in de buurt fietsen, de hoogtemeters staan mij erg aan, dus eigenlijk wil ik alle soort omstandigheden bij jullie wel meemaken, maar goed tot a.s. zondag.
met sportieve groeten,
El Toro
-
el gordo
- Mountainbiker
Is er bij deze TT geen redelijk lange klim of afdaling op kasseien (afhankelijk in welke richting deze TT wordt gereden)?
Zo ja, op welke afstanden komt deze strook voor?
Met de weersvoorspellingen zou dit dan wel eens een strook zijn waar je eens zo hard uit je doppen moet kijken.
Zo ja, op welke afstanden komt deze strook voor?
Met de weersvoorspellingen zou dit dan wel eens een strook zijn waar je eens zo hard uit je doppen moet kijken.