voordeel van klikpedaal

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
twist
Mountainbiker

Post by twist »

ik heb er mij nu juist gekocht van shimano (spd) en ik moet zeggen dat'k daar geen problemen mee heb, ge moogt enorm veel macht zetten alst maar loodrecht is, als ge uwe voet schuin draait zijde er direct uit.
zie dus ook niet direct een reden om sneller te vallen.
montenbaiker
Mountainbiker

Post by montenbaiker »

ghostinaction wrote:die cranckbrother eggbeaters?
heeft er iemand die?
zijn volgens mij wel goei dingskes.
kosten alleen wel veel
Zeer tevreden van.

Zitten goed vast om aan de pedalen te trekken, doch voet blijft het gevoel van vrijheid hebben. Klikken ook uit als je je voet er uitwingt, wat wel handig is bij een rare val. Klikken langs 4 zijden in, zijn licht, tonen geen tekenen van sleet, klikken goed in modder,.... Staan nu 99EUR, is dit veel meer dan een goede spd pedaal?
Sjoerie
Mountainbiker

Post by Sjoerie »

stilldro wrote:voordeel: bunnyhoppen gaat veel makkelijker, kun je makkelijker over boomstammetjes springen..
Ik spring ook beter met...
Rikkesoft
Mountainbiker

Post by Rikkesoft »

Ik rij recentelijk ook met klikkers, en vind het voornaamste voordeel, dat ik veel stabieler op mijn fiets zit. Ik moet me veel minder verplaatsen om mijn houding te corrigeren.
principiaboy
Mountainbiker

Post by principiaboy »

hoe moet ik mij die haken visualiseren,
heb al heel mijn bikeleven met spd's gereden mtb
en look racebike
en wat voor schoenen moet je dan aan doen op zo'n haak pedalen???
Geronnimo
Mountainbiker

Post by Geronnimo »

ben van plan die shimano'kes PD m540 te kopen. lijkt me wel tof. heb nog nooit met klikkers gereden, en als het niet meevalt dan komen mijn oude platformkes er toch ook terug op. ivm die schoenen: iemand daar raadgevingen over?
daelman
Mountainbiker

Post by daelman »

ik heb nu een tijdje klikkers. had ik het geweten, ik had al lang die platforms buiten gesmeten. (in de kas gelegt) ze staan op het lichtste bij mij, als ik val klik ik automatisch uit :-D
nog maar 1 keer gevallen.
more
Mountainbiker
Location: Minerva-XT-Reba Race-HS33-Mavic Crossland-Schwalbe Nobby Nic

Post by more »

yep ik wil ook niks anders meer, heb nu ook de 540ers en super content van, zijn nog beter dan m'n vorige klikkers.
klik ook automatisch uit als'k de neiging heb te vallen, het gaat gewoonweg automatisch =D>
Musti
Mountainbiker

Post by Musti »

Na tien jaar heb ik mij dit weekend voor de eerste keer aan klikpedalen gewaagd en ... het liep vlot. Ik ben niet van mijn fiets gestuikt, maar ben nu wel voor de eerste keer sinds ik mij kan herinneren wel stijf in benen en rug. Zou het liggen aan de veranderingen van houding/ ander manier gebruik spieren/ andere zitpositie (heb mijn nieuw fiets wel ook nog niet zo lang, dus is misschien combinatie van beide). Heb zo van die pedalen die je langs de ene kant als klikkes kan gebruiken, en aan de andere kant gewoon, waardoor ik op mijn gemak kan overschakelen en waardoor ik ook als ik bijvoorbeeld aan de aankomst of zo in file kom, kan uitklikken, gewoon op pedaal kan zetten en daardoor geen schrik moet hebben dat ik opeens stilstaand zou omvallen omdat ik te laat uitklik (wat ik vroeger nog met haken op de koersfiets ben tegengekomen)

Het grote voordeel tot nu toe is dat het blijkbaar veel gemakkelijker is om over boomwortels te rijden zonde slippen en dat de fiets je nu veel sneller zegt wanneer je een bizar manouvre maakt.
XeRpiO
Mountainbiker
Location: Specialized Epic Comp 2006 / Fox / Sram / Avid / DT Swiss / Thomson

Post by XeRpiO »

hier ook niks anders meer dan klikpedalen
in en uit klikken is een automatisme
Post Reply