ik heb er mij nu juist gekocht van shimano (spd) en ik moet zeggen dat'k daar geen problemen mee heb, ge moogt enorm veel macht zetten alst maar loodrecht is, als ge uwe voet schuin draait zijde er direct uit.
zie dus ook niet direct een reden om sneller te vallen.
voordeel van klikpedaal
Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
- montenbaiker
- Mountainbiker
Post by montenbaiker »
Zeer tevreden van.ghostinaction wrote:die cranckbrother eggbeaters?
heeft er iemand die?
zijn volgens mij wel goei dingskes.
kosten alleen wel veel
Zitten goed vast om aan de pedalen te trekken, doch voet blijft het gevoel van vrijheid hebben. Klikken ook uit als je je voet er uitwingt, wat wel handig is bij een rare val. Klikken langs 4 zijden in, zijn licht, tonen geen tekenen van sleet, klikken goed in modder,.... Staan nu 99EUR, is dit veel meer dan een goede spd pedaal?
- principiaboy
- Mountainbiker
Post by principiaboy »
hoe moet ik mij die haken visualiseren,
heb al heel mijn bikeleven met spd's gereden mtb
en look racebike
en wat voor schoenen moet je dan aan doen op zo'n haak pedalen???
heb al heel mijn bikeleven met spd's gereden mtb
en look racebike
en wat voor schoenen moet je dan aan doen op zo'n haak pedalen???
Na tien jaar heb ik mij dit weekend voor de eerste keer aan klikpedalen gewaagd en ... het liep vlot. Ik ben niet van mijn fiets gestuikt, maar ben nu wel voor de eerste keer sinds ik mij kan herinneren wel stijf in benen en rug. Zou het liggen aan de veranderingen van houding/ ander manier gebruik spieren/ andere zitpositie (heb mijn nieuw fiets wel ook nog niet zo lang, dus is misschien combinatie van beide). Heb zo van die pedalen die je langs de ene kant als klikkes kan gebruiken, en aan de andere kant gewoon, waardoor ik op mijn gemak kan overschakelen en waardoor ik ook als ik bijvoorbeeld aan de aankomst of zo in file kom, kan uitklikken, gewoon op pedaal kan zetten en daardoor geen schrik moet hebben dat ik opeens stilstaand zou omvallen omdat ik te laat uitklik (wat ik vroeger nog met haken op de koersfiets ben tegengekomen)
Het grote voordeel tot nu toe is dat het blijkbaar veel gemakkelijker is om over boomwortels te rijden zonde slippen en dat de fiets je nu veel sneller zegt wanneer je een bizar manouvre maakt.
Het grote voordeel tot nu toe is dat het blijkbaar veel gemakkelijker is om over boomwortels te rijden zonde slippen en dat de fiets je nu veel sneller zegt wanneer je een bizar manouvre maakt.