BK Beringen

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Kristof Huyck
Mountainbiker

Post by Kristof Huyck »

J.E. wrote:Kevin Pauwels wordt hier afgeschilderd als een sukkeltje dat per ongeluk Belgisch Kampioen geworden is. (Voor de 2de maal, In Halle vorig jaar had 'm iedereen op een ronde gezet, behalve Nys...). Ik vind dit niet correct... spijtig dat men geen interview met de winnaar uitgezonden heeft ook...
Hier is er eentje:

Maarja, veel heeft die - zoals gewoonlijk - niet te vertellen hé :-)
maltje
Mountainbiker

Post by maltje »

Als ik slimmer was dan kon ik dokter worden!!ALS ALS ALS
Die mountainbikers zouden blij moeten zijn dat hun sport dankzij veldrijders bekender wordt.
Anders moet ge maar nen Flip of nen .....lap voilà se ,ben zijn naam al vergeten.
n_biker
Mountainbiker

Post by n_biker »

al diegene die zeggen van hoovels geklopt door een veldrijder, wat is dan het niveau van de mountainbike in belgie?
pauwels is al 6 jaar prof en werd in 2002 al belgisch kampioen mtb bij de jeugd. Hij doet al gans zijn leven niets anders dan fulltime voor de koers leven
Van hoovels is nog maar zijn 2de jaar prof en heeft een universitair diploma.
Het is dus niet zomaar een veldrijder die een mtb'er komt kloppen.
Kijk eens waar de andere veldrijders zitten. meeusen ok maar die is in zijn jeugdjaren ook altijd mtbiker geweest. En waren zitten de andere crossers?
Op het bk reden er niet zoveel mee maar op de andere wedstrijden komen een wellens , rob peeters , jan denuwelare ... er ook niet aan de pas en worden geklopt door niet-prof mountainbikers...

grts
N_bikeer
Kristof Huyck
Mountainbiker

Post by Kristof Huyck »

Inderdaad, als ik Rob Peeters bezig zag in Geraardsbergen :roll: Sorry, maar de toppers bij de masters zijn technisch een stuk beter. Nog een chance voor hem dat het in Geraardsbergen een half cross parcours was geworden door de regen die er gevallen was.
Anders moet ge maar nen Flip of nen .....lap voilà se ,ben zijn naam al vergeten.
Kzal efkes helpen: Filip Meirhaeghe of Roel Paulissen. Die mannen waren inderdaad toppers in het mountainbiken en hebben niet de aandacht gekregen die ze verdienden imo. Men zendt in Vlaanderen liever volle bak een sport uit die enkel in Vlaanderen echt populair is :wink:

Vorig jaar (denk ik) was er een reportage waarbij men in Wallonië ging vragen of men de man op de foto erkenden. Foto's van bvb Niels Albert, Bart Wellens, ...: niemand kende die mannen daar. Zelfs als ze naam vertelden ging er meestal nog geen belletje rinkelen.
Dus zo relatief is de bekendheid van de veldrijders :wink:
Butch
Mountainbiker

Post by Butch »

Idd Pauwels is niet zomaar een veldrijder, jongen met talent zeg maar. Alsook KVH, harde werker en gaat het nog ver schoppen.

Dat een veldrijder BK mtb wordt dat kan mij geen barst schelen, chapeau zelf. Ik vind het alleen zeer spijtig dat die trui nadien niet wat vaker te zien is gedurende het mtb seizoen. Het zou leuk zijn mocht de BK mtb ook effectief wat vaker op de mtb zitten in bvb internationale wedstrijden. Zou leuk zijn als die tricolore trui daartussen zit te blinken :-)

Verder maakt het mij niet uit wie wint, het is meestal de sterkste en pech rijdt nu eenmaal ook mee hè, hoe spijtig dat ook is
J.E.
Mountainbiker

Post by J.E. »

Sven Nys wrote: Het beste wat Kevin Vanhovels kan doen na zijn teleurstelling is in januari Belgisch Kampioen veldrijden worden.
Antwoorden met de pedalen.
Vincent199
Mountainbiker

Post by Vincent199 »

KP op 26"?
bike4fun
Mountainbiker

Post by bike4fun »

Yep KP op 26".

zegt meer over 29" dan over 26".

Proficiat KP !

Ben btw zelf 100 % mtb en 26" rider !
Brockie
Mountainbiker

Post by Brockie »

ik rij zelf 29er, maar op zo'n parcour weet ik idd niet of een 29 er veel voordeel heeft op een 26er, omdat een 26er sneller optrekt als een 29er. en op zo'n parcour met veel draaien en keren heeft een 26er mss wel wat meer voordelen op een 29er. Nu ja het persoontje op de fiets moet het toch maar doen.
GENIETERKE
Mountainbiker

Post by GENIETERKE »

Stop toch eens allemaal met zagen !
Al bijna 15 J. ben ik aanwezig op MTB wedstrijden, en sedert de laatste paar jaar zie ik stilletjes aan een positieve evolutie komen wat betreft de organisatie van MTB wedstrijden ! Dit is vooral te danken sedert de inbreng van de deelname v veldrijders in het algemeen( Media is gevolgd) . Organisatie, veiligheid en belangstelling naar de renners toe is duidelijk verbetert ! Er zijn nog heel wat zaken die positiever kunnen ( zoals Sven Nijs over enkele jaren nog aangaf : waarom dient men als renner a de bond een geldsom te moeten betalen om te mogen starten op een wedstrijd? ), is dit normaal ? . Laat ons eens met zijn allen wat positiever zijn ben je nu MTB of Veldrijder. Zou het niet beter zijn om de strijdbijl te begraven en gewoon SAMEN te proberen om de sport in Belgie nog naar een hoger niveau te brengen ? Zodat talentvolle jongeren in Belgie wat meer kansen krijgen om zich verder te ontwikkelen en niet zoals vroeger op hun honger moesten blijven zitten !
Zou het niet mooi zijn moesten ploegen(veld of MTb) in de toekomst een mix maken van jonge talentvolle MTB en Veldrijders ? Het zou het niveau alleszins ten goede komen !
Post Reply