Zo 06/05/2012 Overijse :: MTB Overijse Toertocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker

Post by BerggeitCasualFietser »

Kortom alles super!
Een van de beste ritten ooit die ik al heb gereden!
Spijtig dat ik gisteren iets verkeerd had gegeten en ik niet goed was tot de eerste bevoorrading. Erna ging het beter en begon al goed met een superafdaling. Naar het einde toe was ik terug goed, en kon ik er nog aantal oprapen.
Deze rit had alles, parcours met weinig asfalt en t meeste offroad en heel goed berijdbaar parcours op een paar modderpoeltjes na.
Eerste serieuze test voor mijn bike en die is heel goed meegevallen, op t misselijke na heb ik genoten van de ganse rit!
SequelDave
Mountainbiker

Post by SequelDave »

Iemand een gps track van de 60km?
Ik was plots binnen na 40km, dus ergens iets gemist. Of verkeerde weg genomen na 1ste bevoorrading?

Voor de rest super tocht.
Hoe geraken er die beklimming boven in het St. Annabos? Met een elektrisch motortje? #-o
laagvlieger
Mountainbiker

Post by laagvlieger »

Was dat die zéér steile klim voor de bevoorrading?
Gewoon op puntje van zadel zitten, de kleinste versnelling en de juiste bandenkeuze en spanning hé.
trashviper
Mountainbiker

Post by trashviper »

Ondanks de vele regen van de voorbijë dagen en de deprimerende luchten vandaag, toch mijn stoute schoenen aangetrokken en vertrokken voor de 50km.

Groot was mijn verassing toen bleek dat het parcours er prima bijlag, zelfs droog
lag op vele plaatsen. Ik was dan ook zeer content dat ik de verplaatsing gemaakt had en mij op een gezonde manier heb kunnen uitleven.

Het parcours was grandioos en grotendeels onverhard.
De organisatie was tot in de puntjes verzorgd en nooit of te nimmer heb ik moeten twijfelen of ik op de goede weg zat. Na een splitsing volgde er steevast een bord met de bevestiging van de gekozen afstand.

Een dikke pluim voor de organisatie. =D> =D> =D>
koppigaard
Mountainbiker

Post by koppigaard »

trashviper wrote: Een dikke pluim voor de organisatie.
Volledig mee eens. De voorbije week was er nog al wat te doen rond niets of niemand ontziende bikers. Ik heb ze vandaag niet gezien. Het helpt als je, zoals in dit forum, de mtb-wereld er over bericht.
Dat geeft je dan ook de gelegenheid om tijd te maken voor contact met andere bikers. Zoals die gast met de Sandman die zich ettelijke kilometers in mijn wiel heeft vastgebeten. Ik hoop je nog eens te zien.
cyberth
Mountainbiker

Post by cyberth »

SequelDave wrote:Hoe geraken er die beklimming boven in het St. Annabos? Met een elektrisch motortje? #-o
Mijne bikepartner en ik zijn overal opgereden, behalve op de 'lianenklim' (ik denk dat die in Nethen ligt). Daar moet volgens mij op het einde iedereen van de fiets...

Vooraan Nobby Nick, achteraan Racing Ralph. Mijne maat met notubes; ik gewoon met binnenbanden.
Bunga
Mountainbiker

Post by Bunga »

Heb er ook van genoten. Het was mijn eerste TT en Overijse heeft een zeer goede indruk achtergelaten. Complimentjes aan de organizatie hiervoor en bedankt voor die stijle klim. Bijna halverwege geraakt :) Weet ik meteen weer waar ik nog op moet trainen (onder andere).
YNBA
Mountainbiker

Post by YNBA »

he vrienden van Overijse,
inderdaad leuk tochtje terug en zeer goe berijdbaar allemaal.
Door ons late vertrek wel maar de extra lus meegepikt omdat die er vorig jaar niet inzat volgens mij en na de bevoorrading binnen gereden zodat we een 43km in totaal hadden.
Overal goed opgeraakt en de sportiviteit tussen de bikers was merkbaar.
Iedereen ging mooi aan de kant als je een seintje gaf langs waar je door wou zonder hierbij iemand op te jagen of te hinderen uiteraard =D>
perfecte organisatie volgens mij met dezelfde koekjes van tellin op de bevoorrading :-D
tot weldra zeker
LuckyIron
Mountainbiker

Post by LuckyIron »

Nog is even naar boven brengen :

We hebben nog wat gevonden in de douches/kantine

helm Sportiva met een paar handschoenen X-tract WindPro Tec erin (de eigenaar mag nog even de kleur van zijn helm vermelden)

1 wit armstuk van Bioracer (inclusief modderspatten)
fotograaf
Mountainbiker

Post by fotograaf »

LuckyIron wrote:Nog is even naar boven brengen :

We hebben nog wat gevonden in de douches/kantine

helm Sportiva met een paar handschoenen X-tract WindPro Tec erin (de eigenaar mag nog even de kleur van zijn helm vermelden)

1 wit armstuk van Bioracer (inclusief modderspatten)
Hoeveel deelnemers hadden jullie? Ik hou dit allemaal bij in een 'boekske' :-D Dank voor de info bvb..
Post Reply