Ik zou dat niet te wetenschappelijk aanpakken, je hebt die testfiets maar beperkte tijd veronderstel ik, gebruik die tijd om aan die fiets te wennen. ipv met twee fietsen te liggen zeulen. Vaste routes en TT's genoeg!P.. wrote:
binnenkort heb ik een 29er testfiets ter beschikking en wil ik ergens een loop van 5-8km zoeken in de ardennen om met een nieuwe 26er paar rondjes te rijden afgewisseld met die 29er... op die manier kan ik oordelen wat mij persoonlijk het beste ligt...
suggesties voor zo'n lus die geschikt is om zowel klim als technische afdaling te evalueren? als ik die lus in totaal een 6-8tal keer doe waarvan de helft met 29er dan zal ik hopelijk voor mezelf uitmaken wat ik het liefst onder mij voel ... of zijn er betere manieren om te evalueren?
Als je een vast trainingstoertje hebt waar je van weet hoe lang je daar normaal over doet dan is dat natuurlijk een goeie referentie!
Je weet ondertussen wel al wat je beperkingen zijn met een 26'er veronderstel ik, kijk hoeveel vlotter je die dingen doet met een 29'er!
Veel testfietsen komen trouwens met een te groot verzet om optimaal van de extra grip te profiteren.