Cube elite super HPC team 2012

Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
Locked
jimmyvlb
Mountainbiker

Post by jimmyvlb »

RVH wrote:
Image

Image
=D>

Goed gedaan jongen...

Voor de rest, mooie fiets.
RVH
Mountainbiker

Post by RVH »

Reflex wrote:Als je een kleine sleutel op een crank zet is het logisch dat hij niet in eerste instantie loskomt hé...

Maar laten we erover ophouden, het feit dat je nu al je crank kapot hebt en je bladboutjes bewijst voor mij al dat je niet weet wat je doet. Hopelijk blijft het daarbij en ga je nu eens fietsen met je bike :wink:
Crank kapot ? Zwans je nu of wat ? :-D
Bij 1 bladbouitje is de inbus gewoon een rond gat geworden en dit door luister goed het los te draaien met twee nieuwe imbussleutels !
Ik moet geen plastieken bladboutjes die men tandwielen tesamen houden.
Ik zal blij zijn dat ik er aluminium kan inzetten deze week, alleh die staan er nu ook al in maar zijn voor men race fiets voorzien.
Dit is het enige minpunt wat ik ontdekt heb, mag dat dan niet ?
Als ik na 1 jaar een nieuw tandwiel moest steken wat denk jij dan dat er met dat bladboutje zou gebeurt zijn ? Juist hetzelfde niet ?
En waarschijnlijk nog erger na maanden de fiets te kuisen.

Mag je dan geen ervaringen neerschrijven ?
Als iets goed is zeg ik het ook.
Ik ben heel tevreden van men bike maar er moeten nieuwe bladboutjes op.
Waarom maken ze die bladboutjes van het 22 tandwiel wel van degelijke kwaliteit ?
Zijn alu , stonden er wel droog opgedraaid maar gingen wel veel gemakkelijker los, gewoon overal vet aangedaan en ze zullen me niet in de steek laten als ik het tandwiel ooit wil vervangen, daar het ik vertrouwen in, in plastiek nu eenmaal niet.

RigolleM wat heeft dat nu met advies te maken ?
Ik zou zeggen al wie dezelfde afmontage heeft, wees gewaarschuwd voor uw bladboutjes van de dubbele tandwielen, ze kunnen u wel is in problemen brengen. :wink:
RVH
Mountainbiker

Post by RVH »

Dus als ik het goed begrijp, jullie halen NOOIT jullie tandwielen eraf om ze eens deftig te kuisen na x aantal maanden en te controleren op bramen ? :-?
kevx
Mountainbiker

Post by kevx »

als uw inbus rond is geworden zegt dit niks over de kwaliteit van de bout. Zeker niet als die nog nieuw is. Wil gewoon zeggen dat je verkeerd gereedschap gebruikt en dat je nog geen bout kan losvijzen #-o [/list]
RVH
Mountainbiker

Post by RVH »

RigolleM wrote:
RVH wrote: Tussen iets los- en vastdraaien en beschadigen zit een groot verschil.
Iets losdraaien en het daardoor beschadigen dan ging het bij de eerste handeling fout > TE vast dus. :wink:
Mij gaat om het principe, een 'nieuwe' bike dient om mee te rijden niet om uit elkaar te vijzen... :P

Soit, onze hulp en advies heb je niet meer nodig, want MENEER heeft genoeg ervaring, staat te lezen op iedere bladzijde van dit topic en helaas ook in véle andere topics... Alleen veel vragen voor iemand met al die 'knowledge' :roll:

Snap je wel niet hoe vele materiaal geevolueerd is na 15 jaar ?
Je zou er echt van verschieten hoor :wink:
RVH
Mountainbiker

Post by RVH »

kevx wrote:als uw inbus rond is geworden zegt dit niks over de kwaliteit van de bout. Zeker niet als die nog nieuw is. Wil gewoon zeggen dat je verkeerd gereedschap gebruikt en dat je nog geen bout kan losvijzen #-o [/list]

Hmmm men inbussleutel is 100 % intact, bladboutje is binnenkant rond, niet moeilijk als het van plastiek is en dan ook nog gelijmd is. #-o
RVH
Mountainbiker

Post by RVH »

Ik stop er maar mee, heeft nog weinig zin :wink:
jfcb
Mountainbiker

Post by jfcb »

RVH wrote:
kevx wrote:als uw inbus rond is geworden zegt dit niks over de kwaliteit van de bout. Zeker niet als die nog nieuw is. Wil gewoon zeggen dat je verkeerd gereedschap gebruikt en dat je nog geen bout kan losvijzen #-o [/list]

Hmmm men inbussleutel is 100 % intact, bladboutje is binnenkant rond, niet moeilijk als het van plastiek is en dan ook nog gelijmd is. #-o
Is het niet gewoon dat het willen losdraaien van het buitenste kapje (rechter op je foto )de enigste fout die je gemaakt hebt en dat je enkel dat binnenste boutje had moeten losdraaien? of zie ik het verkeerd
***G***
Mountainbiker

Post by ***G*** »

Ik heb zo ne indruk dat het nog al ne speciale gast is die RVH :lol: :lol:
Reflex
Mountainbiker

Post by Reflex »

Dat idee heb ik ook ja. Maar wel iemand waar een LBS blij mee is :lol:

Maar nogmaals en probeer nu eens iets te lezen als iemand wat schrijft... Even ongeacht of het boutje/moertje/crankje nu wel of niet goed is. Het feit wat wij willen duidelijk maken is dat het niet echt handig is om je nieuwe fiets te gebruiken om te experimenteren met techniek die je nog niet gezien hebt.

Weet je niet hoe een crank los moet (waar niks mis mee is) dan zoek je dat eerst even op voordat je zelf dingen kapot maakt.

Dat zijn tips die we mee geven. Uiteraard is het je eigen fiets en doe je ermee wat je wilt hé :wink:
Locked