Mtb verlichting

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Bulls69
Mountainbiker
Location: Scott Scale 20 ‘21, Canyon Dude 9.0 Fatbike '16, Bulls Wild Edge ‘14, Granville Fuse ‘15

Post by Bulls69 »

Reflex wrote: Overigens is er nog een betere lamp voor minder geld: http://www.dealextreme.com/p/t6-assault ... -set-82508
Deze dus, had een pagina eerder hier mijn bevindingen al over geschreven.
Bulls69 wrote:Ik heb sinds 2 weken het nieuwste telgje van DE LED verlichting in gebruik en uitvoerig kunnen testen tijdens de nachtritten in Gavere & St Maria Horebeke, moet zeggen dat het mij zeer goed bevallen is.
1) Lichtopbrengst (theoretisch) van 900Lummens bij MagicShine naar 1200 Lummen gestegen met de nieuwste T6 LED(de reële Lummen zijn uiteraard betwistbaar).
2) De beamspot is een stukje smaller dan bij de Magic Shine lampjes, hierdoor hebben ze meer spotbeam gehalte en draagt de lichtbundel ook verder, bij mijn MS lamp zie je de boom achter mijn tuin (+-100m) nog net staan, met deze nieuwe lamp zet je de boom duidelijk in het licht.
3) Ondanks de opmerkelijk toename van lichtopbrengst wordt de lamp minder warm in vergelijk met mijn MS 900 Lummen
4) Batterijduur op 100% vermogen haalde zonder probleem 3,5u bij +-10°C
5) De kabellengte is zowel aan de lamp en batterij een stuk langer waardoor je geen extra verlengkabel nodig hebt bij gebruik op de helm en achterzak
6) Een hoofdband is er standaard bijgeleverd
7) De batterij & lader zijn dezelfde als bij de MS 900Lummen, alleen zijn de buitendiameters van stekkers bij de lamp en batterij net iets kleiner dan bij de MS 900 Lummens waardoor je uw oudere batterij en verlengkabels kunt gebruiken op de nieuwe lamp maar niet omgekeerd
8 ) De lamp geeft geen storingen bij draadloze hartslagmeters en snelheidsmeters wat wel het geval is bij de oudere MS900 Lummen

Lost but not least, je betaalt slechts 35€ ipv +-60€ bij de oudere MS 900 Lummens. Gaat je voorkeur naar de oudere P7 900 Lummen led, goed nieuws want die betaal je ook slecht 35€ =D>
Wat de betrouwbaarheid ervan is zullen we nog moeten afwachten en kan alleen de toekomst ons vertellen :-k

Hier kan je deze kopen

Image
Image
Reflex
Mountainbiker

Post by Reflex »

Klopt maar Billy reageerde op een lamp van 70 euro. Hoe dan ook is mijn ervaring dat de auto's er niet zoveel last van hebben zolang je het maar om de minste stand zet. Wil je toch meer lichtopbrengst met je gewoon ff een plakbandje erop doen.

Puur voor Woon-werk is het natuurlijk onnodig maar voor mensen die ook af en toe een toertocht fietsen wel ideaal.
jupke
Mountainbiker

Re: Nieuw setje bij Deal Extreme 1200Lumens

Post by jupke »

Bulls69 wrote: Lader is Amerikaans type, dus even deze verloopsteker (klikkerdeklik) erbij bestellen.(kost net geen €)

Image
Kan die verschillende voltages aan dan?

US is toch 110V?
jupke
Mountainbiker

Re: Nieuw setje bij Deal Extreme 1200Lumens

Post by jupke »

jupke wrote:
Bulls69 wrote: Lader is Amerikaans type, dus even deze verloopsteker (klikkerdeklik) erbij bestellen.(kost net geen €)

Image
Kan die verschillende voltages aan dan?

US is toch 110V?
Antwoord reeds gevonden, nevermind ...
100~240 V AC charger (US plug)
Reflex
Mountainbiker

Post by Reflex »

Natuurlijk heeft de bovenstaande lamp ook een aantal nadelen hé. De Batterij-pack is erg slecht. Sowieso niet waterdicht en hij is niet beveiligd voor het uit balans raken van cellen. Er is dus kans dat je een bepaalde cel overlaad en dan word je batterij onbruikbaar. De vraag is enkel hoe lang het duurt voordat dit gebeurt :-D
Atzerath
Mountainbiker

Post by Atzerath »

ik heb zo'n mickeymouse van magicshine en daar ben ik wel content van...
Batt lijkt niet de levensduur te hebben die men claimt maar voor mijn doeleinden is ze meer dan geschikt...
Ik raad wel aan om die clip erbij te kopen want mijn maat heeft die niet en ik zie zijn licht altijd ontzettend trillen en naar beneden zakken terwijl het mijne rock solid zit...
jervanheg
Mountainbiker

Post by jervanheg »

Reflex wrote:Natuurlijk heeft de bovenstaande lamp ook een aantal nadelen hé. De Batterij-pack is erg slecht. Sowieso niet waterdicht en hij is niet beveiligd voor het uit balans raken van cellen. Er is dus kans dat je een bepaalde cel overlaad en dan word je batterij onbruikbaar. De vraag is enkel hoe lang het duurt voordat dit gebeurt :-D
DX verkoopt ook gebalanceerde dacht ik, of wordt alleszins verwacht, las ik. En met een beetje knutselwerk (en voorzichtigheid...Li-ion) kan je de cellen zelf vervangen, de standaard 18650 cellen kosten twee keer niets op DX. Maar als je dan toch knutselt, kan je ze ineens vervangen door Protected Cellen:
http://www.dealextreme.com/p/spiderfire ... pair-50481
-JP-
Mountainbiker

Post by -JP- »

howto met foto's is welkom ;)
jervanheg wrote:
DX verkoopt ook gebalanceerde dacht ik, of wordt alleszins verwacht, las ik. En met een beetje knutselwerk (en voorzichtigheid...Li-ion) kan je de cellen zelf vervangen, de standaard 18650 cellen kosten twee keer niets op DX. Maar als je dan toch knutselt, kan je ze ineens vervangen door Protected Cellen:
http://www.dealextreme.com/p/spiderfire ... pair-50481
GT500KR
Mountainbiker

Post by GT500KR »

ManuF wrote:
Ik zoek er ook eentje om 'voornamelijk' woon-werk te doen.
Iemand ervaring met deze ? http://www.knivesandtools.nl/nl/pt/-fen ... led-r5.htm
Ik gebruik deze hoofdlamp ook in combinatie met een Fenix TK15 en fietshouder. Supercombinatie, omdat ik het fijn vind om met zowel een lamp op het stuur als op mij hoofd te fietsen. Zodoende kun je ook al de bocht om kijken voordat je in die richting stuurt.

Overigens heb ik dezelfde lamp ook daar aangeschaft.

Fenix TK15: http://www.knivesandtools.nl/nl/pt/-fen ... e-lamp.htm
In combinatie met deze fietshouder: http://www.knivesandtools.nl/nl/pt/-fen ... steem0.htm

Lumen zijn niet te vergelijken met die van Magicshine, Fenix gebruikt ANSI methoden. En persoonlijke denk ik dat de Fenix zaklampen ook duurzamer zijn.
-JP-
Mountainbiker

Post by -JP- »

http://www.open-light.de/en/Batteries%2 ... 20BikeRay/

Fook een vervangbatterij kost al evenveel als het lampke. Maar dan wel german engineering ipv Chinese copy paste. Ze zjin allemaal wel wat sterker ook. van 5.8ah tot 17.4ah in tegenstelling tot de originele 4.5ah.
Post Reply