Garmin edge 605-705

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Beny
Mountainbiker

Re: Verandering van namen

Post by Beny »

ikke met de fiets wrote:Nu hebben ze mij hier ergens wijsgemaakt dat ik de namen van de tracks kan veranderen door in de kaartinstellingen te gaan, maar ik geraak ni aan de naam, enkel aan het gebied en de kleur.

Ook "gewoon" in de explorer gaan en daar de naam veranderen geeft niet het gewenste resultaat als je dan daarna op de Garmin in het lijstje gaat kijken ; in de explorer staat dan je eigen naamgeving, en de Garmin laat de oude gewoon staan.

Kan iemand mij effe duidelijk vertellen hoe ik dat dan moet doen, want nu heb ik nen echte hutsepot van naamgevingen en geen enkele structuur in mijn lijstjes.

alvast ne groten THX !
kleur tracks kan je instellen als je een track als gpx file versleept naar toestel of sd kaartje onder garmin/gpx

de naam van de track is dewelke die je geeft aan de "track" in mapsource, en dus niet de naam van de file welke je opslaat
Knappe rappe rosse Raf
Mountainbiker

Post by Knappe rappe rosse Raf »

Hoi,

weet iemand hoe ik snel de edge 705 kan wijsmaken dat hij zonder GPS moet werken.
Ik gebruik nl. ook de gps op mijn fiets op rollen. Geregeld vindt hij toch satelieten en werkt de snelheidssensor niet naar behoren (vermits mijne fiets stil staat). Hierdoor heb k ook zogezegd nul kilometer getraind en da is ni goe voor mijnen moraal :-)

Een truukje is eerst de gps aan zetten en 5 minuten in de kast laten liggen zodat hij geen satelieten ziet. Dan vraagt hij wat hij moet doen. Kan dan aanduiden om zonder GPS te werken Dit systeem is uiteraard nogal omslachtig. Kan dit dus sneller?

KrrR,
Beny
Mountainbiker

Post by Beny »

Knappe rappe rosse Raf wrote:Hoi,

weet iemand hoe ik snel de edge 705 kan wijsmaken dat hij zonder GPS moet werken.
Ik gebruik nl. ook de gps op mijn fiets op rollen. Geregeld vindt hij toch satelieten en werkt de snelheidssensor niet naar behoren (vermits mijne fiets stil staat). Hierdoor heb k ook zogezegd nul kilometer getraind en da is ni goe voor mijnen moraal :-)

Een truukje is eerst de gps aan zetten en 5 minuten in de kast laten liggen zodat hij geen satelieten ziet. Dan vraagt hij wat hij moet doen. Kan dan aanduiden om zonder GPS te werken Dit systeem is uiteraard nogal omslachtig. Kan dit dus sneller?

KrrR,
heb nu geen toestel bij de hand
kan dit niet via "instellen" "systeem"?
Knappe rappe rosse Raf
Mountainbiker

Post by Knappe rappe rosse Raf »

Beny wrote:
heb nu geen toestel bij de hand
kan dit niet via "instellen" "systeem"?
Hoi Beny,

Kan dus inderdaad via dat menu. Had daar nochtans al gezocht maar er over gekeken.
Thx voor snelle reactie.

KrrR,
ikke met de fiets
Mountainbiker

Post by ikke met de fiets »

Beny wrote: de naam van de track is dewelke die je geeft aan de "track" in mapsource, en dus niet de naam van de file welke je opslaat
alvast bedankt !
en nu komt het échte dilemma #-o ik vind nergens een manier om de mapsource te installeren ... op de vorige comp. stond die er gewoon mee op met de installatie, en deze keer ni...
Beny
Mountainbiker

Post by Beny »

ikke met de fiets wrote:
Beny wrote: de naam van de track is dewelke die je geeft aan de "track" in mapsource, en dus niet de naam van de file welke je opslaat
alvast bedankt !
en nu komt het échte dilemma #-o ik vind nergens een manier om de mapsource te installeren ... op de vorige comp. stond die er gewoon mee op met de installatie, en deze keer ni...
mapsource is een gratis programma
kan je kostenloos downloaden vanaf de Garmin website
(bij "Downloads" of "Support" , ... )
installatie kan zonder problemen
doch mapsource een eerste maal openen kan slechts op 2 manieren:
ofwel moet je eerst bvb trainingcenter geinstalleerd hebben
ofwel moet je een kaart unlocked hebben
moorfretter
Mountainbiker

Post by moorfretter »

Ga mij komende weken ook een Edge 705 aanschaffen. Nu dat we zo dicht bij de solden periode komen, vraag ik mij af of het de moeite zou zijn om te wachten om te zien of dit ergens korting zou opleveren?
Ik denk persoonlijk niet dat er korting zal zijn, maar je weet maar nooit.
Zal hem waarschijnlijk bij Van Eyck kopen. Iemand weet van eventuele kortingen door solden?
ikke met de fiets
Mountainbiker

moorfretter wrote:Ga mij komende weken ook een Edge 705 aanschaffen. Nu dat we zo dicht bij de solden periode komen, vraag ik mij af of het de moeite zou zijn om te wachten om te zien of dit ergens korting zou opleveren?
Ik denk persoonlijk niet dat er korting zal zijn, maar je weet maar nooit.
Zal hem waarschijnlijk bij Van Eyck kopen. Iemand weet van eventuele kortingen door solden?
ik heb hem hier gekocht :
http://www.numericshop.be/nl/catalogue/ ... s_menu=124
ikke met de fiets
Mountainbiker

ben erin geslaagd om de mapsource te installeren EN van Garmin Connect te exporteren naar m'n Garmin toestel, onder de juiste naam ... joepie =D>

is er een manier om de opgeslagen ritten alfabetisch te sorteren ?

heb ook een upgrade gedaan naar 3.1, maar als ik me connecteer op Garmin Connect, geeft hij nog altijd aan da'k de oude versie heb #-o .
enige suggesties ?

alvast bedankt. !
Willy B18
Mountainbiker
Location: Rocky Mountain Element TO - Moozes Mistral - Dahon Mu SL

Post by Willy B18 »

Ik heb een paar maand geleden de Edge 705 bundle gekocht bij Numeric shop.
Vermits met die basic "kaart" niet(s) veel aan te vangen is heb ik nu de City Navigator Benelux/France besteld bij Numeric à 35 € (+ 12 € verzending).
Hoop hiermee - en met de zeer lange thread hier - uit de voeten te kunnen...
Tot hiertoe heb ik 'm enkel gebruikt als (dure) fietscomputer, die wel zeer nauwkeurig is.
Een vraagje: ik heb drie fietsprofielen ingesteld:
- Dahon Mu SL (vouwfiets)
- Rocky Mountain Element TO (MTB)
- Colnago CLX (Race)
Twee keer heeft de Edge mij verrast door de geschiedenis van de Dahon op te werken, terwijl ik daags voordien toch met de Colnago had gereden en ook daar op had ingesteld.
Iemand een idee hoe dat komt ?
Of moet je dat gewoon telkens opnieuw instellen ?
Post Reply