Met de fiets naar het werk ...

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
FuriousFonck
Mountainbiker
Location: Scott Spark 20 2009; Thompson X-Line Xt; Cannondale F900

Post by FuriousFonck »

MC Jo wrote:Is hier iemand die van G'bergen naar Brussel (Centrum-KBC) pendelt met de MTB?
Ik doe regelmatig G'Bergen - Lembeek(Halle) 33k rechstreeks of 65k langs lf6 met de MTB.
Tegenwoordig ook Deurne - Etten-Leur(NL) 60k, en binnekort ga ik ook eens Deurne - Lembeek 85k proberen dankzij uitleg van d@mit.
PVB
Mountainbiker

Post by PVB »

@J.E.

Grappig waar jij ongeveer aankomt, moet ik ongeveer vertrekken (cf renault). Als je eens heel vroeg aankomt en ik nog moet vertrekken kunnen we voor werk nog eens een toerke doen in de streek ….

Maar voor mij is niet het zonienwoud de moeite waard maar wel de wegskes door de velden. Dat is pas afzien.
PVB
Mountainbiker

Post by PVB »

Ik ben nu normaal steeds voorzichtig in Brussel. Gisterenavond nochtans bijna twee keer onver gereden (scheelde echt niet veel). Een keer op montgomeryplein. Er kwam iemand volle vitesse op plein gereden. Mij juist op tijd gezien. Ik stond met been op enkele centimeteres van bumper en het rook naar de banden van wagen. En dan terug een tweede keer aan de vier armen waar je als fietser voorrang hebt met oversteken. Toch een vrouw erin geslaagd van nog voor mij door te rijden en zowaar mijnen band te raken.

Zo twee keer is een beetje teveel van het goede op een uurtje zenne.

Ik heb nochtans fluo vest aan, vanachter rood knipperlicht, vanvoor wit knipperlicht en dan nog een Sigma EVo straler. Dat zou toch voldoende moeten zijn om mij te herkennen als fietser?
De Janssens
Mountainbiker

Post by De Janssens »

Ik vind de fietsvergoeding die we krijgen super, maar om meer mensen te stimuleren moet die hoger liggen dan 15cent/km. Daarenboven zou die in de winter gerust het dubbel mogen zijn. Het is tenslotte voor het milieu en de volksgezondheid. Niets dan goed, dus.

In de zomer fietsen ze wel wat op en af het werk, maar vanaf half oktober zie je geen kat meer. Enkel wat konijnen.

je fiets verslijt sneller door het slechte weer en goede winterkledij is kostelijk. Dus lijkt het me niet meer dan normaal dat ze de fietsvergoeding, vooral in de winter, een flinke boost geven, niet?

Moeten we daar met z'n allen niet eens iets proberen aan te doen? Of zou dat geen zin hebben?
J.E.
Mountainbiker

Post by J.E. »

de janssens wrote:Ik vind de fietsvergoeding die we krijgen super, maar om meer mensen te stimuleren moet die hoger liggen dan 15cent/km. Daarenboven zou die in de winter gerust het dubbel mogen zijn. Het is tenslotte voor het milieu en de volksgezondheid. Niets dan goed, dus.

In de zomer fietsen ze wel wat op en af het werk, maar vanaf half oktober zie je geen kat meer. Enkel wat konijnen.

je fiets verslijt sneller door het slechte weer en goede winterkledij is kostelijk. Dus lijkt het me niet meer dan normaal dat ze de fietsvergoeding, vooral in de winter, een flinke boost geven, niet?

Moeten we daar met z'n allen niet eens iets proberen aan te doen? Of zou dat geen zin hebben?
i'm in, ma 'k peis da da geenen zak gaat uitdoen zolang den werkgever z'n zegen moe geven.....
UBO
Mountainbiker

Post by UBO »

Ondertussen fiets ik ook al 2 jaar, weer of geen weer, van Peer naar Valkenswaard met het mountainbikeske. Toch een +/- 30km heen. Heb dit wel rustig aan opgebouwd, eerst 1 keer per week, na een jaar 2 keer per week. Nu zit ik aan 3 à 4 keer per week. Ik zie hier alleen maar voordelen in: ik kom frisser opt werk, kom frisser thuis, spaar geld uit en heb een betere conditie. En als je dan nog eens door het prachtige leenderbos kunt fietsen...... :wink:. Voor de werkgever heeft dit ook zijn voordelen: zelden ziek en energieker. Het enigste nadeel is: rond 22u is meestal mijn kaars uit. Zoals nu stillekes aan
miester fens
Mountainbiker

Post by miester fens »

Ik doe ook mee!

Zoals reeds eerder op deze topic vermelde, heb ik al eens ne vlammende mail nr 't kabinet van toenmalig minister Leterme ging die vergoeding afschaffen ... is reeds een aantal jaar geleden, toen al pleitte ik voor een verhoging van de vergoeding ipv de afschaffing ...

Als ik me niet vergis is ze reeds van 1997 onveranderd ...toen 6 frank nu 0.15 cent ... straffe indexatie ... :evil:

Allez laat de creatieve, ludieke acties maar komen ...
sTTevie
Mountainbiker

Post by sTTevie »

ik ben al content dat ik al 2 dagen na elkaar droog ben toegekomen op 't werk :lol:
J.E.
Mountainbiker

Post by J.E. »

'k ben content da'k zonder crashen gearriveerd ben deze morgen :lol:
Willy D
Mountainbiker

Post by Willy D »

't was weeral plezant, deze morgend.
Kontich 1 spiegel, Edegem 1 spiegel! vanaf Mortsel was er geen probleem meer.
Ben uit overlevingsdrang op de weg gaan fietsen....de fietspaden waren niet te doen.

Vraag me af of dit wel mag?

Wie kan je voor een valpartij met stoffelijke schade aan de fiets verantwoordelijk stellen? Stel dat ik toch val op de weg...auto ontwijkt me maar rijdt over mijn fiets en botst op een tegenligger. Nie simpel vrees ik...en ik zal het wel gedaan hebben!
Post Reply