No Tubes Informatie en ervaringen

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
MC Jo
Mountainbiker
Location: GT Zaskar 100 9R; Scott Spark 720; Merida Scultura 400 disc;

Post by MC Jo »

Ventiel uitduwen, lint laten zitten, binnenband er in, oppompen en weg
Dickie
Mountainbiker

Post by Dickie »

ToxicWaste wrote:
_alain_ wrote:binnenband
maar je hebt daar toch een ventiel steken?
Of trek je dat ventiel met velglint eruit, alvorens je binnenband erin te steken??
ik vat niet zo goed hoe je dat doet?

:wink:
Dat moet je er dan idd uithalen.
Rij je met yellow tape op een Notubes velg dan moet enkel het ventiel eruit.
Andere velg met het velglint dan dien je dat ook te verwijderen.
Dankzij de latex verkleint de kans op een panne gevoelig.
Lekken door nagels, doornen kan je uitsluiten.
Bij grotere gaten is het de vraag of je dan zelfs met een extra biba nog verder kan, een gescheurde buitenband dwingt je in alle setups tot een uitgebreide wandeling...
Nuttig bvb om een rechthoekig stukje rubber (bvb uit de flank van een oude buba) bij te hebben samen met een klassiek reparatiesetje, daarmee kan je scheuren trachten te herstellen, door binnenin de band de rubber over de scheur te verlijmen.
bosse
Mountainbiker

Post by bosse »

je kan ook je papietje van je koek even tussen de biba en de buitenband steken , dan kun je ook even voort tot thuis
WT6
Mountainbiker

Post by WT6 »

Iemand al met Furious Fred's op Notubes gereden ?
Zotte Marre
Mountainbiker
Location: TR-Smuggler, On One Scandal 29", S.I.R.9 Kermit, WAW109 (verkocht)

Post by Zotte Marre »

Hans wynants wrote:maar toch controleer ik liever elke maand men vloeistof en er zeker van zijn dat ik safe zit , dan met stan's een risico te lopen... of meer risico te lopen...
Elke maand controleren? Jaman, dan ontgaat mij het extra voordeel van Notubes te rijden, hoor.
Hans wynants wrote:misschien ligt het ook aan het inschenken. bij stan schenk ik eerst in het rode bijgevoegde lepeltje, bij joe's goed schudden, de bus op zen kop en de waarde's in't ook houden op de fles.
Rij al 2 jaar met UST velgen (XMax & XT 2008) met Geax TNT's (soms ook de gewone vouwbare). Vanaf oktober leg ik mijn Barro Mountain/Marathons met 2 rode bekers Stan's No Tubes erin (eerst de fles zeer goed onderste boven schudden), ik schud mijn band zodat het contact met de velg zeker dicht is, steek er een nachtje 4 bar in, laat daarna de druk zakken tot 2 bar. (weeg +/- 78 kg in de winter). Zolang ik niet platrij (met genoeg latex is de kans zeer klein, zeker met bombproof TNT banden) doe ik mijn banden NIET van de velg. Elke maand ongeveer check ik de bandenspanning, die amper vermindert. Wanneer ik de eerste keer andere banden wilde opleggen (meestal Mezcals, vouwbaar en TNT) dan pas deed ik de banden eraf en zijn die meestal droog binnenin). Ik rij het liefst altijd met latex, maar soms wisselde ik wekelijks van band(en) en dan verspil je wel wat latex (en daar is het te duur voor). Probleem nu opgelost, 2e wielset met Mezcals en die zullen eenmaal dicht ook dichtblijven voor lange tijd (tenzij ik dus platrij of een plots drukverlies heb)

(Ik rij geen wedstijden, dus platrijden is in principe niet zo erg, maar ik rij zelden plat ! ooit eens een 5 cm lange nadel in mijn band gehad, los erdoor, latex hielp niet meer....
#-o #-o #-o
Mister T.
Mountainbiker

Post by Mister T. »

Wie kan me verrijken met tips?

Ik zoek voor de marathon's en Ardennenritten:

- Een licht bandje
- niet UST (voor op ZTR immers)
- om met latex op te leggen
- minimaal 2.2
- met stevige/versterkte zijflanken, zodat ik geen last heb van scheuren
- vlot bollend
- relatief allround (voor hoofdzakelijk droog parcours, maar moet ook hier en daar wat nattigheid aankunnen)

Ik dacht eerst aan Geax Saguaro TNT, maar die ondingen wegen in 2.2 versie 700 gr! en in gewone versie 620, al aanvaardbaarder, maar lekbestendig genoeg?

Momenteel is mijn keuze gevallen op Racing Ralph 2.25 Snakeskin, à 570 gr/band. Is goede band, stevig, goed bollend en lekbestendig.

Wie kan mij op andere ideeën brengen? 8)
MC Jo
Mountainbiker

Post by MC Jo »

Dit weekend ga ik Malmedy onveilig maken. 'k zal je laten weten wat de Rocket Ron geeft. Momenteel (in de Vlaamse ardennen) al meer dan behoorlijk, zowel qua grip als que rolweerstand. Nu nog de lekbestendigheid!!!
MC Jo
Mountainbiker

Post by MC Jo »

Dit weekend ga ik Malmedy onveilig maken. 'k zal je laten weten wat de Rocket Ron geeft. Momenteel (in de Vlaamse ardennen) al meer dan behoorlijk, zowel qua grip als que rolweerstand. Nu nog de lekbestendigheid!!!
Zotte Marre
Mountainbiker
Location: TR-Smuggler, On One Scandal 29", S.I.R.9 Kermit, WAW109 (verkocht)

Post by Zotte Marre »

Mister T. wrote: Ik dacht eerst aan Geax Saguaro TNT, maar die ondingen wegen in 2.2 versie 700 gr! en in gewone versie 620, al aanvaardbaarder, maar lekbestendig genoeg?
Heb al zo een Saguaro (wel de High Performance) al een jaar (2.0 versie) en die heeft mij nog niet kunnen overtuigen. Bolt zeer goed op harde ondergrond & weg (doorlopend middenpatroon), maar de vele kleine noppen zouden alleen hun nut hebben op grof, droog terrein (wat we zelden in België hebben, niewaar). Ik vertrouw die band niet vooraan, al eens serieus op mijne smikkel gegaan). De Mezcals geven mij meer vertrouwen zelfs als het wat natter ligt (die hebben ook een 2.1 versie, ik ken de 1.9 versie)

Wat dacht je van Speedkings Protection 2.3? Ik heb zo gewone liggen, je mag ze altijd eens testen qua profiel ('t zijn nl. geen protections !)

Mister T. wrote:Wie kan mij op andere ideeën brengen? 8)
"Alleen andere ideeëen kunnen je op andere ideeën brengen!!!"
Mister T.
Mountainbiker

Post by Mister T. »

Zotte Marre wrote: Wat dacht je van Speedkings Protection 2.3? Ik heb zo gewone liggen, je mag ze altijd eens testen qua profiel ('t zijn nl. geen protections !)
Ik heb 2.1's liggen, maar voel me er niet zo 'veilig' mee. Ik vind dat Speedkings bij scherpere bochten wat verradelijk (gripverlies).

Met protections van Conti heb ik wel goede ervaringen qua lekbestendigheid. Ik heb deze zomer met MK 2.2. Protection rondgereden.
Superband! Maar voor de marathons misschien net iets te weinig snel (let wel: snel bandje, maar niet zo snel als een RR). Groot nadeel aan MK's met black Chili rubber: massa's grip, maar smelt als sneeuw voor de zon...

MC Jo wrote:Dit weekend ga ik Malmedy onveilig maken. 'k zal je laten weten wat de Rocket Ron geeft. Momenteel (in de Vlaamse ardennen) al meer dan behoorlijk, zowel qua grip als que rolweerstand. Nu nog de lekbestendigheid!!!
Volgens een test die ik ergens heb gelezen (laatsete Bike?) niet zo'n denderende resultaten. Hoe dan ook is rolweerstand hoger dan RaRa, maar natuurlijk lager dan NN.
Vooral vrees ik de lekbestendigheid. Denk dat een 2.25 maar 490 gr. weegt... Ik vrees dunne en tere flanken (zoals Schwalbe wel nog zulke bandjes durft maken)
Laat me maar iets weten, aight!
Post Reply