Houffamarathon 2008

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
tsielio
Mountainbiker

Post by tsielio »

Toen ik de gps wou aanzetten net voor de start bleek dat hij heel de nacht had aangestaan... 125km (of meer?) gereden zonder enig idee van de afgelegde en nog af te leggen afstand.
Heeft iemand de gps track van de rit? Heb ze al van alle ritten bijgehouden en zou deze daar graag aan toevoegen.

Ik vind het een beetje jammer dat de detailuitslag bij de grote marathons steeds compacter wordt. Ben ik de enige? Of zijn er nog mensen die het leuk vinden om tussentijden en positiewissels te zien in die detailuitslag. Ik meen dat we op 125km toch een viertal keer over een houten bak reden en in de uitslag vond ik maar 2 tussentijden. Het is in alle geval al leuk dat er toch nog 2 tussentijden zijn, bij RDHF Malmedy waren er al helemaal geen, nochtans meen ik me te herinneren over tapijten gereden te hebben. In Waimes waren de tussentijden wel correct, maar de posities aan split 2 niet.
Jammer dat deze meerwaarde (tov Bataille, Lierneux...) van met chip rijden niet maximaal benut wordt, Chronorace zou hier werk van moeten maken!

Thx
mathieu
Mountainbiker
Location: train fiets scott scale 70 wedstrijdfiets scott scal 30

Post by mathieu »

jerwain schreef:

Het spijt mij allemaal, nieuwe 1e plaats: 15 pics
Nr. 7112

impressive, maareuh...
hoe trager ge rijdt, hoe meer foto's dat ze kunnen pakken hé

dan moet ik tog wel heel snel rijdn maar 2 pics 5040 20 de plaats van de traagste
mathieu
Mountainbiker
Location: train fiets scott scale 70 wedstrijdfiets scott scal 30

Post by mathieu »

sry geen 20ste ma 2de
fcb
Mountainbiker

Post by fcb »

Heeft iemand nog nieuws over Koen , die man die daar zo zwaar gevallen was ???????
DERAILLEURKE
Mountainbiker

Post by DERAILLEURKE »

jervanheg wrote:
Ghostkebel wrote:Weet iemand of er gefilmd is?
Ik denk niet dan Fons er was, dus misschien iemand anders?

Was fijn verrast om 11de master te zijn op de 100 km, ondanks een minder goede voorbereiding. Dat maakte de houffa nog plezanter, heb me direct zelf op ne Chouf getrakteerd

Ik had een helmcam - moet nog downloaden en wat knippen/plakken.
Is er al een versie klaar? Ben benieuwd :bounce:
jervanheg
Mountainbiker

Post by jervanheg »

euh ja.... niet echt denderend van kwaliteit, maar ja (ik ken niet veel van al die compressie-methodes....) :
s-biker gert
Mountainbiker
Location: S-works epic 2018, Scott scale RC 29, Specialized s-works HT

Post by s-biker gert »

jervanheg wrote:euh ja.... niet echt denderend van kwaliteit, maar ja (ik ken niet veel van al die compressie-methodes....) :
Toch knap gedaan =D> =D> =D> en die afdaling in het dennenbos heb ik bijna niemand zien afrijden (mij incl.) :drunk:

Met welke camera heb je dit gefilmd
jervanheg
Mountainbiker

Post by jervanheg »

s-biker gert wrote:
jervanheg wrote:euh ja.... niet echt denderend van kwaliteit, maar ja (ik ken niet veel van al die compressie-methodes....) :
Toch knap gedaan =D> =D> =D> en die afdaling in het dennenbos heb ik bijna niemand zien afrijden (mij incl.) :drunk:

Met welke camera heb je dit gefilmd
Met zo'n Oregon... ik moet nog ook de ideale positie wat leren kennen op de helm.... ik heb nu meestal biker-achterwerken gefilmd....

Kwaliteit is niet slecht (de originele files); er zit ook een stuurhouder bij, maar die vind ik niet ideaal omdat je, als je trager rijdt, nogal wat heen/terug-stuurbewegingen maakt.... en het schokt nog meer dan op de helm.

en ja, die afdaling ben ik zonder voetje te zetten afgeraakt, vooral omdat ik toen aan het filmen was.... was er redelijk fier op.
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

deze heb ik toch ook afgereden hoor, net zoals vorig jaar eerst het zadel naar beneden ( tip van vorig jaar ), dat tweede stukje waar ge tegelijkertijd moest draaien was iets anders want daar ben ik wel tegen de vlakte gegaan.

Red. 8)
Guy S.
Mountainbiker

Post by Guy S. »

en die afdaling in het dennenbos heb ik bijna niemand zien afrijden (mij incl.)
Het ziet er moeilijker uit dan het is, je hebt daar namelijk meer dan grip genoeg om te kunnen blijven sturen en remmen. En als je dan, zo ontspannen mogelijk, nog voldoende ver naar achter gaat hangen op je fiets, is het echt niet zo moeilijk. Volgend jaar moet je dat zeker eens proberen. Echt een boost voor uw zelfvertrouwen bij andere afdalingen als het lukt.
Post Reply