Met de fiets naar het werk ...

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Maaike wrote: En honden met mensen vergelijken, ik blijf het belachelijk vinden. Maar dat is, en dat besef ik ook wel, een persoonlijke mening.
Ik ben dan ook een hondenvriend en kan er niet tegen als een hond slecht behandelt word.... en dat is ook een persoonlijke mening. :wink:

Spijtig genoeg kennen de meeste mensen de "hondentaal" niet en daarom de meeste bijtincidenten met honden die "normaal nooit bijten"
elmago
Mountainbiker

Post by elmago »

Allez 't is goe nu, iedereen heeft zijn zeg gedaan, en dit gaat (alweer #-o ) een eindeloze discussie worden. :roll:

Nu terug allemaal met de velo naar 't werk. :-D :wink:
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

elmago wrote:Allez 't is goe nu, iedereen heeft zijn zeg gedaan, en dit gaat (alweer #-o ) een eindeloze discussie worden. :roll:
Je hebt gelijk, ik laat me dan ook veel te makkelijk op stang jagen als er honden in het spel zitten.. :oops:

Maar goed, ik ga morgen terug met de fiets naar het werk, fietspaden zijn eindelijk sneeuw- en ijsvrij. :-D
PVB
Mountainbiker

Post by PVB »

Als ze uitgedaagd worden is't de fout van de uitdager, maar in vele gevallen is het toch niet zo. (denk ik, en als ik hierin verkeerd ben, hetzij zo) Maar ik heb het dus wel degelijk over situaties als deze.
En honden met mensen vergelijken, ik blijf het belachelijk vinden. Maar dat is, en dat besef ik ook wel, een persoonlijke mening.

Als de hond aan leiband is kunnen ze worden uitgedaagd maar dan heeft het baasje nog altijd het heft in handen en kan ervoor zorgen dat het niet uit de hand KAN lopen
J.E.
Mountainbiker

Post by J.E. »

ik heb meer vertrouwen in een hond (dier) dan in 99% van de "mensen".
'k zal der voor de rest nie meer over zagen en eens gaan zien zie wat 'k nog liggen heb om morgenvroeg aan te doen :lol:
MudHungry
Mountainbiker
Location: ne grijze italiaan, ne zwarte italiaan, ne blauwe italiaan

Post by MudHungry »

Mojobiker wrote:Heb vandaag ook wa meegemaakt. Ik rijd van Melsbroek naar Opwijk langs Wolvertem. Ik kom vanonder de brug onder de A12 richting centrum Wolvertem. Een auto blokkeert het fietspad en ik rijd dan maar gezwintig de rijbaan op om zo rechtdoor te rijden. Kruispunt gepasseerd wordt ik ineens al toeterend ingehaald door een witte camionette (nummerplaat TLC 490 van de firma ELGEKA of zoiets). Maakte me duidelijk dat ik op het fietspad moest rijden. Daarna slaagt hij voor mijn neus (met gierende banden) de "ring rond wolvertem in". Net voor mijn neus dus. Ik remmen dicht of 'k zat onder zijn remorque.

Daarna rijd ik Wolvertem door en op de steenweg naar Merchtem komen ze me weer voorbij gereden. Weer een opmerking aan mijn adres, maar 't is daar da'k hun plak heb kunnen lezen. Hehe

Bijna thuis, te Opwijk, aan de Klei (overgang spoorweg en de Steenweg op Vilvoorde) zie ik ze vervolgens geparkeerd staan op het fietspad. Heb ze eventjes gezegd dat ze goed bezig waren en ben dan maar doorgereden. Het zagen me er trouwens zeer intellectuele mannekes uit.

Mojo :evil:
Onmiddellijk firma bellen en gevalleke uitleggen. Met wat chance vind je gehoor en mogen ze het komen uitleggen 'op den bureau'. En je hebt en plak, dus daar kan je mee verder als je écht wil.
Hemd
Mountainbiker

Post by Hemd »

mmm...het gaat hier over honden...awel e..een tijd geleden...
Laat maar zitten :P .

Daarstraks ene de schrik van zijn leven gegeven, bewust nondeju ja. Had daarvoor al enkele keren alles moeten dichtgooien etc..
Op een rondpunt over zebrapad (waar ik dus reed met fiets)komt meneer volle veeg aangereden, ik was er op voorbereid dat de man niet van plan was om te stoppen, had me nochtans gezien maar dacht dat ik wel ging stoppen voor hem, dat deed ik dus lekker niet...nu , het was droog en ik heb schijfremmen dus ik wist dat ik snel kon stoppen moest hij toch doorrijden. Bon, toch enkele mm's van zijn banden van't stoppen.
Soms kan het leven toch simpel zijn he !
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Hemd wrote: Op een rondpunt over zebrapad (waar ik dus reed met fiets)komt meneer volle veeg aangereden, ik was er op voorbereid dat de man niet van plan was om te stoppen, had me nochtans gezien maar dacht dat ik wel ging stoppen voor hem, dat deed ik dus lekker niet...
Pas toch maar op met zo'n spellekes... je beseft toch dat die niet eens moet stoppen voor u....
Hemd
Mountainbiker

Post by Hemd »

Op een zebrapad ? Op een rond punt ? Dat is nieuw voor mij dan.
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Hemd wrote:Op een zebrapad ? Op een rond punt ? Dat is nieuw voor mij dan.
Je bent nooit te oud om te leren. :wink:

Op een zebrapad heb je enkel als voetganger voorrang, ook op een rond punt. Wil je volgende keer op een rechtvaardige manier die automobilist doen verschieten, stap dan af en ga te voet verder.

Als fietser op een rond punt heb je voorrang als je op het fietspad dat deel uitmaakt van het rond punt rijdt.
Steek je met je fiets over op een fietsstrook een stuk voor het rond punt, dan heb je geen voorrang meer, de voetganger die langs deze strook over het zebrapad over wil steken (dus ook met de fiets aan de hand) heeft dan weer wel voorrang.
Post Reply