Met de fiets naar het werk

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
vienne
Mountainbiker

Post by vienne »

Tom wrote:Vanaf morgen terug met de fiets naar Brussel. Afgelopen dagen was het gewoon onverantwoord, verkeerd vallen en out zijn voor langere tijd > no thx.
Maandag zelfs iemand in korte broek zien rijden, zot zijn doet geen zeer zeker ??
Moest zot zijn zeer doen, er zouden er velen zijn met zeer.
Orkje
Mountainbiker

Post by Orkje »

Hoe doen jullie dat eigenlijk ? Drinken bij temperaturen onder nul.
De slang van de Camelback door de mouw van je trui leiden, zo doen ze dat ook bij de Iditarod e.d.
Tom
Mountainbiker

Post by Tom »

Bon, vandaag WW-fietsverkeer terug hernomen. Alhoewel dat er (wéér) wat sneeuw was gevallen in onze regionen viel het goed mee. Uitgezonderd de sneeuwophopingen op het fietspad van de Brusselsesteenweg rond Wemmel, daar was nog wat tricky.
Was een verademing, eindelijk terug verlost van de grillen van de NMBS :-).
Streets
Mountainbiker
Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf

Post by Streets »

Tom wrote:de sneeuwophopingen op het fietspad van de Brusselsesteenweg rond Wemmel, daar was nog wat tricky.
dat is inderdaad even tricky, wel even snelhied minderen daar. #-o

Streets
aimé
Mountainbiker

Post by aimé »

Oef, nog 1 keer naar huis straks en de week zit erop
Ze was maandag slecht begonnen, met een lichte val na 50 meter, en dan maar de auto genomen, maar de rest van de week was ok
Dinsdag nog wat opletten voor gladde plekken, en dus 20 minuten vroeger vertrokken
En dan Donderdag een licht laagje sneeuw dat ook op sommige plaatsen gevaarlijk glad kon zijn. Ook de wind was van rtichting verandert en de terugweg was dus een echte hel, tegen de wind in en benen als lood...
Deze morgen was eindelijk eens een beetje beter, positieve temperaturen, maar wel wat lichte regen, maar al bij al nog een leuke rit door de wind in de rug. Dit zal straks weer blazen worden!

Wel ‘savond altijd rond 21u15 in slaap gevallen, dus ik denk dat deze winterdagen veel energie vragen van het lichaam! Dus zeker niet te onderschatten om 300 km door weer en wind te rijden.

Dit weekend 2 bostrainingen (lopen) en naar de cross kijken op tv! (met een gevoel dat er velen niets van sport zullen hebben gedaan en de woon-werk fietsers toch in beweging zijn geweest )
mitsy
Mountainbiker

Post by mitsy »

aan de volledig in het zwart gekleedde ghostrider (zonder lichten) die mij deze morgen op het rond punt in Zellik inhaalde langs rechts terwijl ik rechts moest afslagen (pinker stond reeds lang op).

Sorry ik had u niet opgemerkt.
ik weet dat dit een flauw excuus is en moet dit als fervent mountainbiker en motorrijder zelf genoeg aanhoren, maar bij zulk weer volledig uit de nacht plots komen opduiken vollegig in het zwart gehuld zonder lichten is een beetje vragen om met uw foor overhoop te worden gereden.
Gelukkig kwam het niet zover.
Alvorens dus een scheldtirade voor heel zellik op te zetten misschien eerst even rekening houden dat de autospiegels vol druppels staan en zichtbaarheid van jezelf verbeteren. en over een defensievere rijstijl als zwakke weggebruiker nog maar gezwegen.

8)
hanske636
Mountainbiker

Post by hanske636 »

Ik kom ook elke dag fietsers tegen zonder enige vorm van verlichting.
Onbergijpelijk.
Deftige fietsverlichting heb je al voor een paar luttele eurootjes.
mud devil
Mountainbiker

Post by mud devil »

klopt, sommigen zouden hun gezicht nog zwart verven ook om nog minder op te vallen!!!!

ik heb zelfs nog een extra licht vooraan gemonteerd en rijd al jaar en dag met een fluo vestje en helm uiteraard.. en dan is t nog alle dagen wreed oppassen!!
vienne
Mountainbiker

Post by vienne »

Ik ben sinds begin deze week weer met mijn slicks wielen op de baan, maar toen ik deze morgen op't werk toekwam om half 7 begon het licht te sneeuwen.
Als ik nu buitenkijk kan ik alleen maar hopen dat het de rest van den dag zo niet verdergaat... Dat wordt anders schuiven vanavond #-o
junior72
Mountainbiker

Post by junior72 »

Net thuis en 1 x de grond gekust.
Voorste wiel schoof onderuit en het was geen zachte landing.
Maarja dat is met een stadsfiets he.
Post Reply