Overzicht 29er banden

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
bip bip
Mountainbiker
Location: Scott spark RC 29er,Scott scale 29er expert,Rigid 29er Chinees,Cervélo Aspero gravel

Re: Overzicht 29er banden

Post by bip bip »

_anonymus_ wrote:Een maat van mij heeft op de Roc d'Azur alletwee zijn nieuwe Black Panthers in frut gereden.
Kan pech zijn geweest, maar allebei niet meer te dichten met Notubes.
Hij had ze nochtans speciaal gemonteerd omdat hij z'n Schwalbes niet vertrouwde voor de Roc :-D .
Als voorbereiding op de Roc vorig jaar enkele dagen gaan off road rijden op en rond de Ventoux. Daar 3 x lek met de Rocket Ron's. Ik had zeer goede ervaring met de 26" black panthers, daarom op de 29er ook BP's gelegd voor de Roc en ze deden het perfect :-D ; Volgens mij qua lekbestendigheid te vergelijken met de snake skin banden van Schwalbe. Ze zij in ieder geval veel vlotter dicht te maken, zelfs zonder no tubes blijven ze nog een hele tijd op druk.

grt,
bip bip
malmedy
Mountainbiker

Post by malmedy »

Waren dat gewone vouwbanden of tubeless ready want heb zelf crest velgen maar zou ze er wel graag op de velg krijgen want met schwalbe lukt dat slecht
bip bip
Mountainbiker
Location: Scott spark RC 29er,Scott scale 29er expert,Rigid 29er Chinees,Cervélo Aspero gravel

Post by bip bip »

malmedy wrote:Waren dat gewone vouwbanden of tubeless ready want heb zelf crest velgen maar zou ze er wel graag op de velg krijgen want met schwalbe lukt dat slecht
tubeless ready's, ik dacht 605 en 610 gram ( 29 x 2,2 versie). Het op de velg leggen (crest) gaat niet beter dan bij een schwalbe, maar dat lukt me bij alletwee vrij vlot.

grt,
bip bip
Dickie
Mountainbiker

Post by Dickie »

Ik heb Black Panthers extreme tlr op mijn Crestjes proberen krijgen.
Das niet gelukt ondanks veel zweet.
Voor een Notubes velg had ik beter de gewone vouwversie geprobeerd, daar is die velg immers voor gemaakt.
Vredestein maakt deze bandjes met een UST bandhaak, Bontrager bvb heeft dan weer een gewone haak en 'tlr' heeft daar enkel met de kwaliteit van het rubber te maken.
Op mijn oude ZTR355's heb ik ze wel gekregen, maar dan enkel met de hulp van een brede schroevendraaier en krassen op de velgflanken.

Vind die bandjes wel zeer goed bollen, ondanks de uitgesproken noppen.
R1ALAIN
Mountainbiker
Location: Niner AIR9RDO-NINER AIR9-Scott Spark RC900(STOLEN !)-SCOTT SCALE RC WC

Post by R1ALAIN »

Bon, overal rondgekeken op bike-components, chainreactioncycles, bij Van Eyck en vind mijn gading niet echt.
Wat ik wil is:
- vouwbanden (om tubeless te maken) die op mijn Mavic Crosmaxen29 passen zonder veel poespas en gezweet- sectie tussen 2.0 en 2.2 en gewicht rond 550-600 gram
- SnakeSkin, protection of iets dergelijks
- 120 TPI of hoger
- all round band en tegelijk goed bollen
Iemand ideeën of ervaringen met banden tubeless leggen op Mavic Crossmax29?
Het gebruikte anti-lekvloeistof is NoTubes.
Bedankt!
S k u l l
Mountainbiker

Post by S k u l l »

R1ALAIN wrote:- sectie tussen 2.0 en 2.2 en gewicht rond 550-600 gram
Dergelijke protectie zorgt voor een hoger gewicht van de band. Heb positieve ervaringen met Racing Ralph 2,25's (Evolution Line). Heb er een gans jaar mee gereden, zowel in zomer alsook winter.
fillebiker
Mountainbiker

Post by fillebiker »

R1ALAIN wrote:Bon, overal rondgekeken op bike-components, chainreactioncycles, bij Van Eyck en vind mijn gading niet echt.
Wat ik wil is:
- vouwbanden (om tubeless te maken) die op mijn Mavic Crosmaxen29 passen zonder veel poespas en gezweet- sectie tussen 2.0 en 2.2 en gewicht rond 550-600 gram
- 120 TPI of hoger
- all round band en tegelijk goed bollen
Iemand ideeën of ervaringen met banden tubeless leggen op Mavic Crossmax29?
Het gebruikte anti-lekvloeistof is NoTubes.
Bedankt!
specialized fast track control 2.0
Jeanke6
Mountainbiker
Location: Niner Air9 Kermit Green, GT Force Carbon Sport, Genesis Fortitude, Trek Madone 4.5

Post by Jeanke6 »

net Rocket Ron 2.25 in Snakeskin versie binnen gekregen. Gewicht klopt +/- 605g, maar banden zijn wel duidelijk smaller dan de vorige 2.25 versie. Mogelijk groeien deze nog een beetje tijdens het rijden, maar zo breed als de vorige worden ze nooit. Anderzijds zijn ze ook een pak steviger dan de evo's. Zonder melk blijven ze al een hele tijd op druk en met melk erin 'zweten' ze echt niks. Mooi bandje, mooi gewicht met die extra protectie...
R1ALAIN
Mountainbiker
Location: Niner AIR9RDO-NINER AIR9-Scott Spark RC900(STOLEN !)-SCOTT SCALE RC WC

Post by R1ALAIN »

Waar gekocht?
Makkelijk op de velg gekregen?
Is dit TLR of echte tubeless?
Jeanke6 wrote:net Rocket Ron 2.25 in Snakeskin versie binnen gekregen. Gewicht klopt +/- 605g, maar banden zijn wel duidelijk smaller dan de vorige 2.25 versie. Mogelijk groeien deze nog een beetje tijdens het rijden, maar zo breed als de vorige worden ze nooit. Anderzijds zijn ze ook een pak steviger dan de evo's. Zonder melk blijven ze al een hele tijd op druk en met melk erin 'zweten' ze echt niks. Mooi bandje, mooi gewicht met die extra protectie...
Japie carbon
Mountainbiker

Post by Japie carbon »

Een week geleden de nieuwe roro en rara evo gemonteerd voor mijn maat. En ook meteen dicht zonder! te zweten

En 508 en 510 gram per band!
Post Reply