Met de fiets naar het werk ...

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Mr. Stitchen
Mountainbiker

Post by Mr. Stitchen »

Eén keer lekker onderuitgegaan. Het leuke was dat ik zeker 5meter doorschoof, zonder enige schaafwonden. Ik lag meteen in een deuk (van het lachen)
Willy D
Mountainbiker

Post by Willy D »

vanmorgen van Kontich naar A'pen geschaatst.
In Kontich en Edegem waren de fietspaden 1 spiegel: niets gestooid :evil: :evil:
Mortsel en Berchem waren zowaar ijsvrij-->groot verschil in aanpak! (en zeggen dat ik in Kontich belastingen betaal :roll: :roll: )
Straks eens een mailtje naar de beide lakse gemeentes sturen, se, ne keer gaan ambeteren :wink:

ben dan maar op rijweg gaan fietsen, en inderdaad, niemand die claxoneerde.
Hemd
Mountainbiker

Post by Hemd »

Ik ben dus met de auto gestart. Fietspaden waren dus idd schaatsbanen, heb er geen spijt van, of toch wel. Lijkt een eeuwigheid geleden dat ik nog op de fiets gezeten heb.
J.E.
Mountainbiker

Post by J.E. »

eigenlijk wel straf dat de rijweg alle aandacht krijgt en de loosers die per vélo of tevoet gaan aan hun lot overgelaten worden. Als "ze" de strooibreedte van de zoutstrooiers wat wijder zetten is't al opgelost.... #-o
PVB
Mountainbiker

Post by PVB »

Ik vond het vanmorgen wel meevallen. Ook in de bos goed te doen. Bochtjes wel zeeer traag genomen.
pt3r
Mountainbiker

Post by pt3r »

J.E. wrote:2x op m'n lep gevallen...
was wel een intens rittekke, zo moeten opletten om nie te crashen....
laatste stuk tss Buizingen/Overijse reed 'k wel rapper dan de koekendozen, 't is beginnen druppellen en 't was precies een schaatsbaan =D>
Ja ik weet wat ge bedoelt ik moest er daar dus ook door en het is niet meegevallen, ook 1x rubbers up and ass down, gelukkig waren er geen auto's achter mij maar in st-genesius rode was het dus echt wel een schaatsbaan, vooral de zebrapaden en de fietspaden.

Het verbaast me nog altijd dat er zo veel 4x4 cagers denken dat vorst geen invloed heeft op de wegligging en de remweg van hun bolides. #-o
Hemd
Mountainbiker

Post by Hemd »

Kwestie van de fietsgebruiker extra hard te stimuleren zeker ? #-o
Dit gezegd zijnde, men zou de fiets belachelijk goedkoop moeten maken en al wat er bijkomt kijken. Fiscale voordelen voor het bedrijf etc...
Kan ik eindelijk nog es iets nieuw kopen dit jaar :P . (weeral)
Tegen de lezers hier op het forum moet ik dat niet vertellen zeker ?
J.E.
Mountainbiker

Post by J.E. »

pt3r wrote:
J.E. wrote:2x op m'n lep gevallen...
was wel een intens rittekke, zo moeten opletten om nie te crashen....
laatste stuk tss Buizingen/Overijse reed 'k wel rapper dan de koekendozen, 't is beginnen druppellen en 't was precies een schaatsbaan =D>
Ja ik weet wat ge bedoelt ik moest er daar dus ook door en het is niet meegevallen, ook 1x rubbers up and ass down, gelukkig waren er geen auto's achter mij maar in st-genesius rode was het dus echt wel een schaatsbaan, vooral de zebrapaden en de fietspaden.

Het verbaast me nog altijd dat er zo veel 4x4 cagers denken dat vorst geen invloed heeft op de wegligging en de remweg van hun bolides. #-o
ja, da's just, ik denk dan ook zo van, sucker, wa denkt ge nu da ge met uwen opgeblazen tracteur alles moogt/kunt.... ma ja ieder z'n ding hé. Ma als ge ze dan per vélo voorbij steekt, tja da's kicken hé en dàn beginnen ze pas te freaken, ze zouden in hun voorligger hun gat rijden om u toch ma voor te blijven... :lol:
Felipe el belga
Mountainbiker

Post by Felipe el belga »

Vanmorgen ook vertrokken met de fiets, en ben twee keer tegen de grond gegaan, één keer toen ik naar beneden moest van de brug en niet durfde remmen, gewoon onderuitgeschoven. Maar heb me gelukkig ook geen pijn gedaan, ik bleef doorglijden. Enige probleem, mijn handschoenen waren kletsnat en ik moest nog een serieus eindje rijden. Nog een geluk dat ik me kan douchen op het werk.

Ben dan maar van de schrik afgestapt en beginnen te wandelen. Het laatste deel heb ik gewoon op de weg gefietst, kwestie van niet te laat te komen. De automobilisten namen het me wel niet in dank af...

Het is inderdaad "godgeklaagd" dat de autowegen ijsvrij gehouden worden terwijl de fietsers lijf en leden riskeren.
AntiFlag
Mountainbiker

Post by AntiFlag »

Felipe el belga wrote:Het is inderdaad "godgeklaagd" dat de autowegen ijsvrij gehouden worden terwijl de fietsers lijf en leden riskeren.
bij deze pleit ik voor het ijsvrij maken van zowel de baan als voor fietspaden :bounce:
Post Reply