No Tubes Informatie en ervaringen

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

El Perro Diablo wrote:
Volgens mij ligt er in Dardennen veel meer slijk dan in Dalpen waar ge meer gravel (sjotter) en stenen hebt.
dat wist ik ook al, maar zouden ze ook geschikt zijn voor de ardennen of toch beter de little albert nemen ??

MaC'Red 8)
J.E.
Mountainbiker

Post by J.E. »

Black Panther/XT2008 gaat vlotjes der op maar heeft wel enkele schudingskes nodig gehad om te stoppen met broebellen. :-)
Guy S.
Mountainbiker

Post by Guy S. »

Zou El Perro ook stoppen met broebellen na de nodige schudingskes? :-k 8-[ :-D
El Perro Diablo
Mountainbiker

Post by El Perro Diablo »

Guy S. wrote:Zou El Perro ook stoppen met broebellen na de nodige schudingskes? :-k 8-[ :-D
Als mijne latex begint te klonteren....
J.E.
Mountainbiker

Post by J.E. »

en der een emmerke zeepsop over kapt....
L3X
Mountainbiker

Post by L3X »

Ik blijf die website van Stan's onduidelijk vinden. Toch nog wat vragen, misschien dat jullie me ermee kunnen helpen.

Gegeven dat ik met ZTR olympics rij:
1. Je monteert yellow tape en het ventiel en dan kan je gewone banden ook tubeless rijden?

2. Wat is precies het nut van die rimstrip? Wanneer moet je die gebruiken? Fungeert het yellow tape niet ook al als rimstrip?
R1ALAIN
Mountainbiker
Location: Niner AIR9RDO-NINER AIR9-Scott Spark RC900(STOLEN !)-SCOTT SCALE RC WC

Post by R1ALAIN »

Ik zit met net dezelfde vragen als L3X. Rij nu ook met ZTR Olympic's met een yellow rimstrip en binnenbanden :-? , gewoon omdat ik niet goed weet wat kan en niet kan. Ik wil wel zo'n ventiel aanschaffen en dan ? Kan ik rijden met gewone folding banden à la Noby Nick? Moet ik er nu die witte vloeistof ik kappen of nie ??
jonathan
Mountainbiker
Location: giant xtc composite reba wc sram X.O xt crossmax st wcs slr cannondale svc 700

Post by jonathan »

ik heb de rimstrips gemonteerd zodat de band niet zo rap van de velg zou gaan bij te kort draaien ofzo

ztr velgen
eerst yellowtape
dan rimstrip
nobby nicskes gemonteerd
witte vloeistof in ,
heb ik zo gedaan op mijn 2wielsets
(nobby 1.8 set en 2.1 set)
Dickie
Mountainbiker

Post by Dickie »

R1ALAIN wrote:Ik zit met net dezelfde vragen als L3X. Rij nu ook met ZTR Olympic's met een yellow rimstrip en binnenbanden :-? , gewoon omdat ik niet goed weet wat kan en niet kan. Ik wil wel zo'n ventiel aanschaffen en dan ? Kan ik rijden met gewone folding banden à la Noby Nick? Moet ik er nu die witte vloeistof ik kappen of nie ??
Die bibanden eruit, buitenband maar aan één kant losmaken.
Notubesventiel erin en kern eruit halen.
Buitenband terug op zijn plaats, randen met zeepsop inpappen.
Ja kan in Uw geval, omdat de band al gemonteerd was, de NN met de vloerpomp opgepompt krijgen.
Lukt dit toch niet: compresseur.(Ik hou gewoon de pistoolmond los op de ventielbuis om nadien met de vinger de lucht tegen te houden)
'Plopt' de band en blijft hij goed op druk?
Dan is het OK, nu weet je dat de band op druk kan gebracht worden en lucht vasthoudt.
Via ventielbuis doe je er dan ca 1.5 maatje Latex in.
Ventielkern er terug in en band nu definitief oppompen en de schudprocedure volgen van in de filmpjes.
R1ALAIN
Mountainbiker
Location: Niner AIR9RDO-NINER AIR9-Scott Spark RC900(STOLEN !)-SCOTT SCALE RC WC

Post by R1ALAIN »

Miljaar, dat blijkt best wel omslachtig. Hoe doe je via dat gaatje anderhalve maatbekertje Latex erin.
Op mijn busje Notubes Rire and rim sealant staat wel een klein "teutje". Moet ik dat zo erinkieperen via het openventiel ??
Dickie wrote:
R1ALAIN wrote:Ik zit met net dezelfde vragen als L3X. Rij nu ook met ZTR Olympic's met een yellow rimstrip en binnenbanden :-? , gewoon omdat ik niet goed weet wat kan en niet kan. Ik wil wel zo'n ventiel aanschaffen en dan ? Kan ik rijden met gewone folding banden à la Noby Nick? Moet ik er nu die witte vloeistof ik kappen of nie ??
Die bibanden eruit, buitenband maar aan één kant losmaken.
Notubesventiel erin en kern eruit halen.
Buitenband terug op zijn plaats, randen met zeepsop inpappen.
Ja kan in Uw geval, omdat de band al gemonteerd was, de NN met de vloerpomp opgepompt krijgen.
Lukt dit toch niet: compresseur.(Ik hou gewoon de pistoolmond los op de ventielbuis om nadien met de vinger de lucht tegen te houden)
'Plopt' de band en blijft hij goed op druk?
Dan is het OK, nu weet je dat de band op druk kan gebracht worden en lucht vasthoudt.
Via ventielbuis doe je er dan ca 1.5 maatje Latex in.
Ventielkern er terug in en band nu definitief oppompen en de schudprocedure volgen van in de filmpjes.
Post Reply