Overzicht 29er banden

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
S-Biker Gino
Mountainbiker

Re: Overzicht 29er banden

Post by S-Biker Gino »

IPA werkt ook (ietske minder efficiënt dat wel) en minder omslachtig dan met de hete oplossing...
Wel opletten want IPA is niet alle rubbersoorten 'vriendelijk' en goed uitdrogen en droogblazen blijft dus de boodschap.
Jeanke6
Mountainbiker
Location: Niner Air9 Kermit Green, GT Force Carbon Sport, Genesis Fortitude, Trek Madone 4.5

Post by Jeanke6 »

protections heb ik ook geen probleem mee, RS dus wel. Dus het is niet enkel probleem van de vettigheid. Ik heb nu de standaard versie op m'n single speed liggen en die waren ook direct dicht (zonder ontvetten). Flanken van RS lijken idd steviger dan Schwalbe, maar Schwalbe krijg ik wel heel makkelijk dicht. Enfin, voor mij geen RS versie. Maar daar doet iedereen zijn zin mee.
prideandglory1891
Mountainbiker

Post by prideandglory1891 »

Jeanke6 wrote:Rocket Ron vooraan heeft het bij mij nu ook een jaar uitgehouden, maar dit jaar gaat er de snake skin versie op.
gr
Jan
Waar heb je deze gekocht want volgens mij bestaan deze niet.
Indien wel graag een linkje.
Dickie
Mountainbiker

Post by Dickie »

prideandglory1891 wrote:
Jeanke6 wrote:Rocket Ron vooraan heeft het bij mij nu ook een jaar uitgehouden, maar dit jaar gaat er de snake skin versie op.
gr
Jan
Er staan bij mij volgend jaar 'Schottermarathons' op 't programma en de evo's zijn blijkbaar nogal pannegevoelig, ben dan op deze gestoten:
http://www.bike-components.de/products/ ... 2013-.html" onclick="window.open(this.href);return false;
prideandglory1891
Mountainbiker

Post by prideandglory1891 »

Super, wist ik niet dat ze er waren. Eindelijk zou ik zeggen!!!!
Jeanke6
Mountainbiker
Location: Niner Air9 Kermit Green, GT Force Carbon Sport, Genesis Fortitude, Trek Madone 4.5

Post by Jeanke6 »

prideandglory1891 wrote:
gr
Jan
Met dit jaar bedoelde ik 2013, dan zijn ze er wel! Eindelijk! Bij bike-comp kan je ze al voor-bestellen maar daar zijn ze duur. Bij r2 bike zullen ze ze ook hebben: http://r2-bike.com/Schwalbe-Reifen-Rock ... -snakeskin" onclick="window.open(this.href);return false;

gr
Jan
erwin.91
Mountainbiker

Post by erwin.91 »

erwin.91 wrote:
fillebiker wrote:Gaan die conti's makkelijk tubles of is het nog altijd sealant uit de zijwange?
en wat is het werkelijke volume van die X-King? 510gr vo nen echte 2.2 zou ek straf vinde!
Makkelijk tubless,weet ik niet heb er nog geen melk in gedaan en ga dat verlopig ook nog niet doen,
Fiets word pas ergens eind februari begin maart terug gebruikt.

Band opgepompt tot 1.6 bar meet hij 5.2 cm.

Om nog eens terug te komen op het tubless maken van de Conti RS,eigenlijk was ik het nog niet van zin maar door de reacties hier dat het niet zo makkelijk gaat kon ik mij niet meer tegenhouden om het zelf te onder vinden.

Ik ben als volgt te werk gegaan,band gemonteerd op gepompt tot 3bar even kijken dat de band er goed op zit,
lucht uit en via het ventiel 120ml No tubes er in, band terug naar 3bar een beetje schudden,wiel monteren en dan wiel een paar keer doen draaien en met het stuur heen en weer,dan druk lossen en band op 2bar gezet,
resultaat band staat al 2 dagen op druk,dus voor mij geen probleem met het tubless maken van Conti RS X-King (o) .
Bozo
Mountainbiker

Post by Bozo »

iemand enig voorstellen voor een deftige winterband 29 inch.. ik heb al ervaringen met schwalbe en continental maar wil overstappen naar een anders merk, geax eventueel?
Bozo
Mountainbiker

Post by Bozo »

iemand al ervaringen met de geax gato in 2.3?
bip bip
Mountainbiker
Location: Scott spark RC 29er,Scott scale 29er expert,Rigid 29er Chinees,Cervélo Aspero gravel

Post by bip bip »

Bozo wrote:iemand enig voorstellen voor een deftige winterband 29 inch.. ik heb al ervaringen met schwalbe en continental maar wil overstappen naar een anders merk, geax eventueel?
vredestein BP xtreme misschien?
Image

grt,
bip bip
Post Reply