Dilsen-Stokkem en omstreken.

Zoek je iemand om in het week-end mee te gaan biken? Interesse om eens een gezamelijke uitstap te organizeren? Maak je hier kenbaar.
saiko
Test team

Post by saiko »

ik ben de zondag Angelo,K2 en nog enkele andere tegen gekomen.
Heb ze even gevolgd met de XC bike en mij ook goed geamuzeerd ook al was ik stikkappot van de dag ervoor.
K2-er
Test team
Location: Orbea Rallon/Commencal Meta/ Nicolai Helius/Kona Jake the snake

Post by K2-er »

glimburger wrote:Wat die rotzooi van de wilde bosjesmannen betreft: ik ben ze in opitterbos ( die helling van af het voetbalterrein tot aan het fietspadennetwerk) zelf aan het opruimen. Die boswerken waren er een jaartje geleden en nu zijn de takken draagbaar. Hierdoor zijn er in die bosjes verschillende nieuwe doorsteken en paadjes gemaakt. Tot nu toe waren er dat maar een drietal. Het is er nu zeker een veelvoud van. Aan jullie om ze te ontdekken :lol:

Omdat de dagen korten wil ik niet meer te ver van huis gaan rijden 's avonds. Door zelf de handen uit de mouwen te steken krijg ik dicht bij huis toch wat mooie lusjes. Persoonlijk vind ik het niet erg om dit te doen. Het is een leuke bezigheid en iedereen heeft er iets aan.

Ik vind wel de reactie van de gemeente op die signalering beneden alle peil.
Wegstemmen bij de volgende keer lijkt me zinvol.
Ben ik u dan vandaag tegengekomen met u harkske? Ik was u nieuwe singletracks al aan het uitproberen. Toppie !!
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Angelo. wrote:
CX is besteld, dat ze de paadjes maar mooi glad maken.
???
glimburger
Mountainbiker

Post by glimburger »

K2-er wrote:
glimburger wrote:
Ik vind wel de reactie van de gemeente op die signalering beneden alle peil.
Wegstemmen bij de volgende keer lijkt me zinvol.
Ben ik u dan vandaag tegengekomen met u harkske? Ik was u nieuwe singletracks al aan het uitproberen. Toppie !!
Yep diene met dat harkje en diene borstel dat was ik. Ik ben de bos in getrokken om half 2 vanmiddag en ik was tegen half 8 thuis voor een verkwikkende koude douche! Er zijn nu 4 nieuwe tracks op de richels. De komende dagen zal één en ander nog wel opdrogen en dan verwijder ik de laatste losse turf om het wat sneller te maken. Dan kunnen we weer lekker gassen hé. Ik weet zeker dat ik niet alle hellingske naar boven zal geraken. Maar naar beneden wel ! Ze zijn niet erg technisch maar toch mel voldoende uitdagend vind ik zelf.

Enfin, ik heb me geamuseerd daar in de boskes. Nu nog op zoek om een iets langere single te bakken. Dat zal andere koek zijn want de bosjesmannen hebbne er echt een puinhoop van gemaakt.

Tos binnenkort, al zal ik dan hopelijk ook op de fiets zitten :P
Wimbeest
Mountainbiker

Post by Wimbeest »

en rond waar zijn die nieuwe creaties te vinden? (mag altijd via pb :-D )
glimburger
Mountainbiker

Post by glimburger »

Die mannen die de voorbije weken het prachtige eikenbos aan de opitterse pollismolen om zeep geholpen hebben zijn nu in het andere bosje bezig waar ik gisteren nog een nieuw paadje gemaakt had.
Was er namiddag weer een paar uurtjes aan de gang en heb ze bezig gezien. Die kijken dus naar niks hé. Ik heb ze er op aangepraat dat er ook recreatieve fietsers de paden gebruiken. De "zager" heeft beloofd er rekening mee te houden. Of ze het doen is een ander verhaal. Vragen kost niks hé.

Nu moeten de vrachtwagens om alles op te laden nog passeren... Dat zullen zware paadjes worden deze winter.
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Angelo, zaterdag?
Angelo.
Mountainbiker

Post by Angelo. »

De plannen voor dit weekend zijn nog zeer onduidelijk. Ik laat je nog iets weten.
glimburger
Mountainbiker

Post by glimburger »

Vandaag nog eens door de opitterse bosjes gereden waar de houthakkers bezig zijn. Verleden week had ik al een gesprek gehad waarin ik aangaf dat wij nét die paadjes nodig hadden om met onz ehobby bezig te kunnen zijn. Die man met het paard heeft blijkbaar mijn "hint" begrepen en trekt nu telkens via hetzelfde spoor de stammen naar de buitenkant van het bosje. Hierdoor ontstaan stroken die wij met een beetje manuele handkracht kunnen omtoveren naar mooie single tracks. De stukken zullen niet lang zijn maar als ik het zo kan inschatten krijgen we een grote hoop van mogelijk aaneenschakelbare stukken.

Momenteel is het dus eerst wachten op de grote machines die de stammen komen oppikken en daarna is het aan ons om te "herstellen"

Komt goed hoop ik. Zal morgen ns wat vroeger stoppen en de mannen nog eens opzoeken.
der jan
Mountainbiker
Location: heb gene bike heb ne crossfiets (colnago) en ne koersvelo( Wilier)

Post by der jan »

glimburger wrote:Vandaag nog eens door de opitterse bosjes gereden waar de houthakkers bezig zijn. Verleden week had ik al een gesprek gehad waarin ik aangaf dat wij nét die paadjes nodig hadden om met onz ehobby bezig te kunnen zijn. Die man met het paard heeft blijkbaar mijn "hint" begrepen en trekt nu telkens via hetzelfde spoor de stammen naar de buitenkant van het bosje. Hierdoor ontstaan stroken die wij met een beetje manuele handkracht kunnen omtoveren naar mooie single tracks. De stukken zullen niet lang zijn maar als ik het zo kan inschatten krijgen we een grote hoop van mogelijk aaneenschakelbare stukken.

Momenteel is het dus eerst wachten op de grote machines die de stammen komen oppikken en daarna is het aan ons om te "herstellen"

Komt goed hoop ik. Zal morgen ns wat vroeger stoppen en de mannen nog eens opzoeken.
twas er gistere toch hennig vettig
Post Reply