Rohloff
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- Streets
- Mountainbiker
- Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf
nopekenny wrote:Maakt GT dat Dh model nog met die nexus? Stond vorig jaar op bike-motion, maar dit jaar niet gezien. Dat was een nexus omgebouwd naar het Rohloff G-box concept. Bovendien is dit slechts 7-speed dacht ikStreets wrote:
daar wel hel veel nerxussen gezien.
nochthans niet zo modder proof
Str.
den deze niet gezien
wel show idee
ik heb daar wel iets van b1 gezien, een SS met een kardan-as, dat lijkt met wel iets om te combineren met een rohloff
str.
Ik weet wel dat ze bij rohloff een nexus'ke hebben liggen, en dat ronduit lachwekkend vinden van werking
ik heb ook ooit nen nexus 4 gehad... en die klonk op den duur gelijk nen bakvijzen in een verfschudder...
ik zou voor geen geld ter wereld zoiets willen hebben in mijn ubergeile fox geveerde downhill machine...
das een beetje gelijk nen geit-vitessenbak in nen porsche boxer leggen :)
't word wel eens tijd om allemaal terug wa te chille, want ge zijt tegen mekaar aan't opkafferen met argumenten en "vloeken" waaraan geen van beiden boodschap heeft :)
Ik geef grif toe dat den 7e vitesse een soms moeilijke is en dat 't nie de lichtste naaf op de plareet is, en dat het veel centen gekost heeft etc etc...
Maar dat kan voor mij de pret nie drukken om er mee te rijden, zoals da anderen liever spelen met 3 en 9 tandwieltjes en daar gelukkig mee zijn...
Daar is de kous mee af.
Ik denk da we ons op dit stukje forum enkel moeten bezig houden de potentieel te overtuigen mannen over de streep te trekken en voor de rest evaringen, nieuwtjes, problemen en oplossingen delen.
Ambras maken is verspilde energie die ge dan beter in een slijkpad of een groot onderhoud steekt :)
ik heb ook ooit nen nexus 4 gehad... en die klonk op den duur gelijk nen bakvijzen in een verfschudder...
ik zou voor geen geld ter wereld zoiets willen hebben in mijn ubergeile fox geveerde downhill machine...
das een beetje gelijk nen geit-vitessenbak in nen porsche boxer leggen :)
't word wel eens tijd om allemaal terug wa te chille, want ge zijt tegen mekaar aan't opkafferen met argumenten en "vloeken" waaraan geen van beiden boodschap heeft :)
Ik geef grif toe dat den 7e vitesse een soms moeilijke is en dat 't nie de lichtste naaf op de plareet is, en dat het veel centen gekost heeft etc etc...
Maar dat kan voor mij de pret nie drukken om er mee te rijden, zoals da anderen liever spelen met 3 en 9 tandwieltjes en daar gelukkig mee zijn...
Daar is de kous mee af.
Ik denk da we ons op dit stukje forum enkel moeten bezig houden de potentieel te overtuigen mannen over de streep te trekken en voor de rest evaringen, nieuwtjes, problemen en oplossingen delen.
Ambras maken is verspilde energie die ge dan beter in een slijkpad of een groot onderhoud steekt :)