Mtb verlichting

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
La-Pierre
Mountainbiker

Re: Prijs of ?

Post by La-Pierre »

PaulRush wrote:
La-Pierre wrote:Ik heb nog eens zitten kijken voor een lichtje en kwam uit bij deze 2:

Hope 4vision (900Lumen): €325 (endurance = 2 batterijen)

of

Exposure MaXx-D mk3 (1200 lumen): €300

of een Magi.... :lol:
Duuuus, nu is de prijs het belangrijkste?, of toch ook een beetje de kwaliteit, de service en de afwerking?
Prijs is niet altijd het belangrijkste maar ook niet onbelangrijk! :wink:
Nee, een magicshine gaat het niet worden. 8)
Het probleem is dat er zodanig veel keuze is dat het moeilijk kiezen is. :roll:

@Hierboven:
Ay-up heb ik zeker al eens bekeken.
Alleen vraag ik mij steeds hetzelfde af, zo'n v4 set geeft dat wel genoeg licht. Volgens Endorfin is dit wel degelijk het geval en dit zal dan wel zo zijn maar toch... :oops:

Ik zal nog een beetje verder kijken en vergelijken.
glimburger
Mountainbiker

Post by glimburger »

Ik vertrek nu voor een ritje door de regio. Onze opittertracks rij ik allemaal, de wegjes in bergerven ook. Of ik de driepaal haal is nog niet zeker maar het is toch de bedoeling. Aan licht zal het me niet ontbreken. Eerder aan fitheid...

Ik heb de V4 met nog een medium licht extra. Die medium doe ik zelden aan. Meestal voor de luxe want echt nodig zijn ze niet. Het grote voordeel van de ay ups is dat je de lichtjes ten opzichte van elkaar kan draaien. 1 lichtbundel bvb dichtbij en één iets verder. Dat dus maal 2 geeft 4 lichtbundels. ( In mijn geval 6)

Kruishoutem is wat ver, anders zou ik zeggen: kom en test ze zelf even.
Er zijn veel goede systemen. Ay up is er zeker 1 van. Daarbij gebruik ik ze in de auto als ik niet fiets. Makkelijk om ns een band te wisselen of bij panne of ongeval of zo.
Ook bij het wandelen of op de normale toerfiets. Ze zijn meer inzetbaar en dan is de meerprijs te verwaarlozen.

Succes met je zoektocht!
Trail2rr
Mountainbiker

Re: Prijs of ?

Post by Trail2rr »

La-Pierre wrote:
PaulRush wrote:
La-Pierre wrote:Ik heb nog eens zitten kijken voor een lichtje en kwam uit bij deze 2:

Hope 4vision (900Lumen): €325 (endurance = 2 batterijen)

of

Exposure MaXx-D mk3 (1200 lumen): €300

of een Magi.... :lol:
Duuuus, nu is de prijs het belangrijkste?, of toch ook een beetje de kwaliteit, de service en de afwerking?
Prijs is niet altijd het belangrijkste maar ook niet onbelangrijk! :wink:
Nee, een magicshine gaat het niet worden. 8)
Het probleem is dat er zodanig veel keuze is dat het moeilijk kiezen is. :roll:

@Hierboven:
Ay-up heb ik zeker al eens bekeken.
Alleen vraag ik mij steeds hetzelfde af, zo'n v4 set geeft dat wel genoeg licht. Volgens Endorfin is dit wel degelijk het geval en dit zal dan wel zo zijn maar toch... :oops:

Ik zal nog een beetje verder kijken en vergelijken.
Heb sinds een maand een Exposure Diablo op de helm als enige verlichting. Geen battery packs en kabels hier, alles netjes weggewerkt in de alu behuizing (~110 gr) met zeer mooie afwerking.

Heeft een enorme lichtopbrengst, gebruik eigenlijk alleen maar de sterkste stand in het bos of op smalle pikdonkere kerkwegels. In UK webwinkel of mailorder company kon je ze december 2010 voor <200€ op de kop tikken, in EU al gauw > 200€

Enfin, het heeft geld gekost maar ik ben er wel zeer tevreden over.
C-DALE
Mountainbiker
Location: Cannondale Taurine 2007/8.2kg + Cannondale Tesoro 2010/8.7kg

Post by C-DALE »

Vooraan rij ik nu sinds 2011 met een Lupine Wilma 7...1 woord: FANTASTISCH
Reed vroeger met een Sigma Power Led...in het begin is dat imposant, maar na een eindje zie je toch dat dit lichtje z'n beperkingen heeft...zeker ik nu ook met een tijdritfiets fiets...die Sigma gaf in z'n sterkste stand een (licht)straaltje van 1m breed en 2m ver...maw tegen dat je het putje, tak, glas, vuiligheid, ... (leve onze "goed" onderhouden fietspaden #-o ) zie, rij je er al op :wink:
Met m'n Wilma 7 in z'n lichtste stand (1W goed voor 66h!) zie je al een lichtbundel die breder en verder gaat...die stand gebruik ik waar de straten verlicht zijn.
In z'n max stand 17W (1100Lumen) rij ik op onverlichte paden...je ziet letterlijk ALLES, zelfs de oneffenheden in de tarmac =D>
Enige nadeel is de prijs...but safety has no price :-D

Achteraan rij ik met een Knog Boomer Rechargeable...is "eindelijk" verkrijgbaar [-o<
Gisteren voor het eerst getest...WOW...daar moet je niet te lang inkijken, straalt 15 Lumen en in flikkerstand goed voor 60h rood licht...het leuke is dat je het via USB oplaad...en er is bij Knog goed over nagedacht: zit een stand in dat je batt automatisch naar 50% ontlaad (ideaal als je hem voor lange tijd niet meer gebruikt =D> )
Is z'n 33€ zeker waard

Foto's volgen :wink:
K&Jprojects
Mountainbiker

Post by K&Jprojects »

wat vinden jullie zoal de nadelen aan magicshine?
Want ze hebben wel een mooie prijs... en toch zie ik veel mensen veel duurdere lampjes aanschaffen...
(en jawel ,ik heb magicshine, en ja... enkel voor de prijs, en omdat we nu toch ook niet zo fanatiek zijn en constant in donkere bossen rondhangen... ik heb ze dus al een maand, en nog niet getest, al is dat wel hoofdzakelijk door mijn examens)
PaulRush
Mountainbiker

Nadelen?

Post by PaulRush »

K&Jprojects wrote:wat vinden jullie zoal de nadelen aan magicshine?
#-o Je hebt toch wel de 60 pagina's hiervoor gelezen, hoop ik?
K&Jprojects
Mountainbiker

Post by K&Jprojects »

ja zeker ... maar erg overzichtelijk is dat niet he ... springt van de hak op den tak van het ene merk naar het andere merk :)
Kan niemand het effe kort samenvatten :p
La-Pierre
Mountainbiker

Post by La-Pierre »

Wat de Magicshine betreft:

Zelf heb ik er geen ervaring mee, maar als we de fora mogen geloven dan is er 1 ding zeker en dat is dat je enorm veel licht krijgt voor de prijs die je maar betaalt!

Maar als je begint te lezen kom je ook heel wat negatieve 'dingen' tegen.
En in 90% van de gevallen gaat het dan over de batterij en/of de lader.
De lader zou niet van de veiligste zijn en bij veel mensen redelijk wat problemen opleveren. Een andere en betere lader kopen zou dit probleem moeten oplossen.

Een ander probleem dat je tegenkomt is het feit dat de batterij 'vrij' snel (bij alle batterijen??) capaciteit verliest. Zo zijn er mensen die na een jaar de capaciteit van hun batterij al serieus hebben zien slinken.

En soms lees je ook van van mensen waarbij het lampje gewoon uitvalt terwijl ze aan het rijden zijn.
Bij al deze problemen is Dealextreme wel steeds correct wat het 'verhelpen' betreft, als het binnen de (korte) garantie valt.

Het is hier niet de bedoeling om de magicshine af te breken, en natuurlijk lees je op het internet steeds de negatieve dingen.
Maar het valt niet te ontkennen dat er problemen zijn maar voor die prijs moet je ze er maar bijnemen, denk ik dan! :wink:
De merken als Lupine, Exposure,... hebben natuurlijk ook hun problemen maar daar ben je zeker van 'support' en dit zonder weken/maanden te moeten wachten!
Bulls69
Mountainbiker
Location: Scott Scale 20 ‘21, Canyon Dude 9.0 Fatbike '16, Bulls Wild Edge ‘14, Granville Fuse ‘15

Post by Bulls69 »

K&Jprojects wrote:ja zeker ... maar erg overzichtelijk is dat niet he ... springt van de hak op den tak van het ene merk naar het andere merk :)
Kan niemand het effe kort samenvatten :p

Voordelen:

*slechts 60€ voor een compleet setje wat voor velen betaalbaar is
*allerlei extra accessoires spotgoedkoop beschikbaar
*lampje uit degelijk aluminium behuizing vervaardigd, geen brol uit plastiek, oogt absoluut niet goedkoop
*lampje perfect waterdicht voor de regen
*nieuw type lampje met 4 kleuren led indicatie voor de batterij autonomie
*hoge batterij autonomie, 3u licht op vol vermogen, 6u op 50% vermogen
*batterij na iets meer dan 1 jaar in gebruik nog altijd 100% OK
*enorm veel licht, als je hiermee tekort hebt moet je volgens mij voor een bril gaan of enkel bij daglicht fietsen, het mag 50m verder toch nog een beetje donker blijven
*nieuw type batterij is degelijk verpakt in een kunststof behuizing met een autonomie meter
*geen verzendkosten

Nadelen;

*soms lange levertijden, vooral rond de eindejaarsperiode, op andere tijdstippen moet je gemiddeld rekenen op 3 weken levertijd
*Oudere type batterij minder bestand tegen regen, batterijen zitten gewoon in een zwart plastiek samen geschrinkt, wel in een degelijk nylon zakje verpakt.
* de eerste lampjes hadden een led met slechts 2 batterij indicaties, groen vol, vanaf +- 15% pas rood.
*lader altijd geleverd met Amerikaanse of Engelse stekker, dus altijd even Europees verloopstekertje aanschaffen
*slechts 6 maanden garantie
*prijs is best frustrerend voor mensen die 600€ of meer uitgeven aan nog meer en beter verlichting.

Alles hangt er natuurlijk vanaf of je dit alle dagen wil gaan gebruiken en in extreme omstandigheden of eerder sporadisch, dit is en blijft een prijs/kwaliteit goede aanschaf. Trouwens we rijden toch ook niet allen rond met Mercedes/BMW . . .
K&Jprojects
Mountainbiker

Post by K&Jprojects »

Oke bedantk voor de redelijk snelle en objectieve reply!
Dit is wat ik nodig had... :)
Post Reply