GESTOLEN BIKE'S

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
jari2057
Mountainbiker

Re: GESTOLEN BIKE'S

Post by jari2057 »

het probleem is in nederland kennen ze bijna geen bewaakte fietstallingen. heb in essen met politie gesproken toen ze mij controleerde. die zijden dat die mannen gewoon fietskleding aan hebben om niet op te vallen .
julie
Mountainbiker

Post by julie »

het enige wat we weten van wat er gebeurd is in Seraing is inderdaad dat de dief gewoon fietskleding aanhad, dus hij ging lopen met de mooie specialized. Sommigen hebben het gezien, maar hoe kun je nagaan of het inderdaad zijn bike is?
Er gaan nu geluiden op om een valstrik te zetten, dus een mooie bike tegen de muur en even afwachten wie daar dan op af gaat komen. Ik hoef denk ik niet te vertellen wat er daarna gaat gebeuren! :lol:
dirty
Mountainbiker

Post by dirty »

Ik heb met het onderzoek naar de diefstal van mijn zoon zijn fiets per ongeluk de diefstal van een clublid zijn mtb opgelost die op zijn tuin gestolen was .

Bij de zoektocht die ik al een paar dagen doe (met de fiets rondrijden in de gemeente ) , heb ik de fiets van ons clublid zien staan bij de dief die zichtbaar op de dief zijn eigendom stond , hij betwiste zelfs dat het zijn fiets was tot ik met de eigenaar van de fiets ter plekke kwam ,blijkbaar heeft de dief al meer op zijn geweten en daar zijn vele fietsen bij !
kazzz
Mountainbiker

Post by kazzz »

Uitlokking mag niet hier in Belgie, maar dat ze dat maar eens bewijzen..
Ik zou als organisatie ook zo een velo'ke tegen de muur of hek parkeren, en diene in het oog houden met een paar man.
Springt er ene op, hup, vastpakken, flikken bellen en prijs.. (of eventueel volgen naar de cammionette voor nog meer buit?) :-)
Nazgul
Mountainbiker
Location: TREK Superfly Elite 29", winterbike TREK X-Caliber 29""

Post by Nazgul »

vani wrote:Tijdje geleden ook een tocht rond brugse gedaan en daar was een bewaakte fietsstalling, maar je moest zelf je fiets gaan binnen zetten en het houten numerplaatje was met een elastiek rond stuur en moest je gewild hebben kun je in feite rap dat nummer verwijder en aan een andere fiets hangen en er vlot mee buiten wandelen. Wij hebben meestal iemand dat op de fietsen let terwijl de anderen gaan inschrijven en die schrijven dan gewoon die dat buiten wacht mee in.

Ik heb mij die bedenking ook al veel gemaakt. Een nummer vervangen is snel gebeurd, oplossing is dat enkel de mensen van de organisatie deze zone mogen betreden.

nummerke wisselen kan, maar je moet ook het tweede nummerke hebben om aan de uitgang terug te geven. Tenzij de bewakers slapen en dit niet controleren.
Ik check of beide bordjes dezelfde zijn, zelfs bij het binnenzetten.

je gaat binnen met jou fiets met een nummer aan jou stuur en daar heb jij ook het dubbeltje van gekregen dus gewoon dat van jou stuur aan de andere zen stuur en jeloopt er gewoon mee buiten want fietsnummer en je nummer in de hand zijn hetzelfde

correct
Davidoff
Mountainbiker

Post by Davidoff »

kazzz wrote:Uitlokking mag niet hier in Belgie, maar dat ze dat maar eens bewijzen..
Ik zou als organisatie ook zo een velo'ke tegen de muur of hek parkeren, en diene in het oog houden met een paar man.
Springt er ene op, hup, vastpakken, flikken bellen en prijs.. (of eventueel volgen naar de cammionette voor nog meer buit?) :-)
+1
GeeCee
Mountainbiker
Location: Canyon Exceed SLX 8.9 (2017) Canyon Lux CF 9.9 Team (2015)

Post by GeeCee »

De schuld op de organisaties steken vind ik ook not done [-X
Je mag al blij zijn dat er een tocht georganiseerd wordt, en daar zijn sowieso veel helpende handen voor nodig.
Ik kan begrijpen dat het voor sommige clubs niet mogelijk is om nog extra volk in te zetten voor zo'n bewaking.
Als je je fiets niet wil laten pikken, schrijf u eerst in en ga daarna pas uw fiets in of op de wagen halen.
Kom je met de fiets, zoek de dikste paal in de buurt en hang er een degelijk slot rond!
Ben je niet alleen, spaar u dat slot en laat iemand buiten om op de fietsen te letten.
't Is eigenlijk simpel te vermijden, maar pech kan je erg genoeg altijd hebben,
ze kunnen uwe bike ook uit de auto of van een gesloten fietsendrager stelen, of uw slot forceren.
Feit is wel: dit gebeurd eerder zelden, dieven zoeken nog altijd de gemakkelijkste slachtoffers!
JackTurbo
Mountainbiker

Post by JackTurbo »

kazzz wrote:Uitlokking mag niet hier in Belgie, maar dat ze dat maar eens bewijzen..
De politie mag het precies wel:
http://www.hln.be/hln/nl/922/Nieuws/art ... tsen.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
kazzz
Mountainbiker

Post by kazzz »

Als ge den tekst leest, dan snapt ge zelf dat dat maar iets is wat er nooit zal komen.
Ik ben er trouwens "bijna" zeker van (maar helaas geen tijd nu) dat er hier in Belgie een wet is waar uitlokking niet mag. Zoals bv. in Amerika, "to catch a predator" waarin ze een val opstellen voor pedofielen, of politie agentes vermommen als prostituees etc.. Hier mag dat niet, meen dat gelezen te hebben nadat ik mij inderdaad afvroeg waarom ze dat hier dan niet deden.. Makkelijk toch?
geertg
Mountainbiker

Post by geertg »

kazzz wrote:Als ge den tekst leest, dan snapt ge zelf dat dat maar iets is wat er nooit zal komen.
Ik ben er trouwens "bijna" zeker van (maar helaas geen tijd nu) dat er hier in Belgie een wet is waar uitlokking niet mag. Zoals bv. in Amerika, "to catch a predator" waarin ze een val opstellen voor pedofielen, of politie agentes vermommen als prostituees etc.. Hier mag dat niet, meen dat gelezen te hebben nadat ik mij inderdaad afvroeg waarom ze dat hier dan niet deden.. Makkelijk toch?
Inderdaad, uitlokking of provocatie heeft onontvankelijkheid van de strafvordering tot gevolg. Maar er is wel een belangrijk arrest van het Hof van Beroep te Brussel van 14 maart 2007 waarin het gebruik van lokauto's toegelaten werd verklaard :

Wanneer de politie een gesloten voertuig opgesteld heeft met een laptoptas erin, die zichtbaar was voor de voorbijgangers, hebben de politieagenten alleen maar een gebruikelijk tafereel uit het dagelijkse leven zonder enige overdrijving nagebootst. Met andere woorden, de situatie waarmee de verdachte geconfronteerd werd, verschilt niet van die waarmee hij te maken gehad zou hebben als om het even wie zijn voertuig geparkeerd zou hebben en daarin om het even welk voorwerp van een zekere waarde achtergelaten zou hebben, dat elke voorbijganger kon zien liggen.

De politie heeft zich beperkt tot het louter scheppen van een mogelijkheid tot diefstal, zonder afbreuk te doen aan de vrijheid voor de verdachte om af te zien van het plegen van het misdrijf.
Post Reply