Zo 08/01/2012 Kemmel :: 14de Lockedyze Toertocht
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Leuke tocht (55 km), maar al bij al toch wel wat slijk... Niet dat ik me daar aan stoor, maar mijn Racing Ralph had toch wel moeite op sommige plaatsen...
Organisatie was wel fantastisch: alles verliep zeer vlot (afspuitstand incluis), en de bevoorradingen waren zeer uitgebreid.
Uiteindelijk uitgekomen op 58 km en 1166 hm.
Volgend jaar kom ik terug!
Organisatie was wel fantastisch: alles verliep zeer vlot (afspuitstand incluis), en de bevoorradingen waren zeer uitgebreid.
Uiteindelijk uitgekomen op 58 km en 1166 hm.
Volgend jaar kom ik terug!
- swoosher
- Mountainbiker
ook de rit gedaan deze morgen maar 45 ipv 55 maar dat lag gewoon aan de benen en niet aan het parcour. veel asfalt vonnek,maar de stukken die niet op de weg waren waren wel zeer technisch en zwaar door de modder. na de 2e bevoorrading geen modder of aarde meer gezien
alles op de weg te doen tot in kemmel. zeer veel wind vandaag daarom ook de 10km minder genomen om toch op tijd terug thuis te zijn voor de biertent te kunnen gaan zetten in otegem voor de cross van maandag.
niet overtuigd had er meer van verwacht,aangezien ge te midden al de velden en heuvels zit.
alles op de weg te doen tot in kemmel. zeer veel wind vandaag daarom ook de 10km minder genomen om toch op tijd terug thuis te zijn voor de biertent te kunnen gaan zetten in otegem voor de cross van maandag.
niet overtuigd had er meer van verwacht,aangezien ge te midden al de velden en heuvels zit.
-
berendrieske
- Mountainbiker
Post by berendrieske »
Vanmorgen om 8hr de wegrit voor de eerste maal gereden en het is een AANRADER voor zij die eens wat afwisseling willen. Veel kleine binnenbanen gebruikt om de verschillende "Monts" te bereiken. Nu en dan kwam het zonnetje te voorschijn.
Wel bij de pinken zijn in de afdalingen want de kodo's kuisen vooralsnog niet de baan.
3 bevoorradingen op 60 km
. Niet te veel kilometers en toch wat hoogtemeters, meer moet dat niet zijn voor de tijd van het jaar.
Nu op naar Zeebrugge
Wel bij de pinken zijn in de afdalingen want de kodo's kuisen vooralsnog niet de baan.
3 bevoorradingen op 60 km
Nu op naar Zeebrugge
- the grandmaster
- Mountainbiker
Post by the grandmaster »
Kom morgen ook voor de wegritberendrieske wrote:Vanmorgen om 8hr de wegrit voor de eerste maal gereden en het is een AANRADER voor zij die eens wat afwisseling willen. Veel kleine binnenbanen gebruikt om de verschillende "Monts" te bereiken. Nu en dan kwam het zonnetje te voorschijn.
3 bevoorradingen op 60 km. Niet te veel kilometers en toch wat hoogtemeters, meer moet dat niet zijn voor de tijd van het jaar.
Nu op naar Zeebrugge
In deze periode een uitstekend alternatief.
Passeert de 65 wegrit ook aan de Basse-ville?
-
Duboisbiking
- Mountainbiker
Post by Duboisbiking »
Morgenochtend 8u30 toerke van de 45 doen, mag al nie denken aan da klimmen. Maar achteraf steeds blij.
Http://www.facebook.com/mountainbikesport
Http://www.facebook.com/mountainbikesport
- cowboy peter
- Mountainbiker
Post by cowboy peter »
zijn da hier allemaal janetten
: de banerit
. Al moet ik eerlijk zeggen dat er in de gewone 65d ook al jaren niet fantastisch veel offroad zit, en gelet op de jaarlijkse commentaren en deelnemers heeft niemand daar een probleem mee. Ik ook niet meer.
Pas omstreeks 13u30 gestart, dus een beetje aan de late kant als je de 65 wilt rijden. Pas na een 3tal km de eerste offroad strook(nr28), en na 5km had ik al pech: blijkbaar een steen of iets dergelijks geraakt in het gras, want een scheurtje in de buitenband en lek. BiBand vervangen en stukske rubber geplakt aan de binnenzijde van de BuBa. Gelet op de beperkte tijd, mocht ik nu geen pech meer hebben als ik voor het donker wilde binnenkomen. De wind zou de eerste 40k in het nadeel zijn, maar gelukkig waren de offroad stroken allemaal heel goed berijdbaar. Opvallend was dat vooral de afdalingen iets vuilder en natter waren, maar gelet op de snelheid die je kan maken, heb je daar absoluut geen last van. Na de 1e afdaling van cats, kregen we vooral wind in't gat, maar aanvankelijk werd het voordeel hiervan teniet gedaan door de opéénvolging van stukken vals plat en de 2e klim van de cats. Amaai, het klimstrookje iets voor de top, was de enigste plaats waar ik afgestapt ben, hier lag er wel wat modder op het goede pad. Het stukje asfalt naar de top was redelijk steil, en deed serieus wa pijn aan de benen. Van daar af was het iets gemakkellijker rijden en was het km's aftellen.
Uiteindelijk geeindigd met 68k en 3u20 onderweg. De kemmel op't laatst deed nog serieus zeer aan de benen.
Mensen die twijfelen omtrent de berijdbaarheid, niet doen. Alles is goed berijdbaar, de enigste plaatsen waar je moet stoempen zijn de beklimmingen, maar dat moet altijd.
Pas omstreeks 13u30 gestart, dus een beetje aan de late kant als je de 65 wilt rijden. Pas na een 3tal km de eerste offroad strook(nr28), en na 5km had ik al pech: blijkbaar een steen of iets dergelijks geraakt in het gras, want een scheurtje in de buitenband en lek. BiBand vervangen en stukske rubber geplakt aan de binnenzijde van de BuBa. Gelet op de beperkte tijd, mocht ik nu geen pech meer hebben als ik voor het donker wilde binnenkomen. De wind zou de eerste 40k in het nadeel zijn, maar gelukkig waren de offroad stroken allemaal heel goed berijdbaar. Opvallend was dat vooral de afdalingen iets vuilder en natter waren, maar gelet op de snelheid die je kan maken, heb je daar absoluut geen last van. Na de 1e afdaling van cats, kregen we vooral wind in't gat, maar aanvankelijk werd het voordeel hiervan teniet gedaan door de opéénvolging van stukken vals plat en de 2e klim van de cats. Amaai, het klimstrookje iets voor de top, was de enigste plaats waar ik afgestapt ben, hier lag er wel wat modder op het goede pad. Het stukje asfalt naar de top was redelijk steil, en deed serieus wa pijn aan de benen. Van daar af was het iets gemakkellijker rijden en was het km's aftellen.
Uiteindelijk geeindigd met 68k en 3u20 onderweg. De kemmel op't laatst deed nog serieus zeer aan de benen.
Mensen die twijfelen omtrent de berijdbaarheid, niet doen. Alles is goed berijdbaar, de enigste plaatsen waar je moet stoempen zijn de beklimmingen, maar dat moet altijd.
Bedankt aan de 870 deelnemers van vandaag ! Volgens Frankske Deboosere wordt het morgen een droge dag. 'T parkoer zal er dus nog beter bij liggen. Voor alle duidelijkheid voor de verharde omloop : volg de witte pijlen met roze top en voor de onverharde omloop : volg gele pijlen met rode top. Vanaf de tent : verhard naar LINKS en onverhard naar RECHTS. Vanwege een tevreden KODO.