Zo 13/11/2011 Tessenderlo

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Phille81
Mountainbiker
Location: Specialized Epic Comp (2012) + Cube Reaction GTC Team (2011) + Ridley Compact (baanslet)

Post by Phille81 »

KRC wrote:met de bike heen en terug uit Genk. 115 km op de teller.
amai, da kan tellen! =D>
Gino79
Mountainbiker

Post by Gino79 »

@koppigaard: Denk dat junior72 het woordje NIET vergeten is in zijn zin. Toch aan zijn volgende zin te zien :wink:

Wij van de megabikers van Bekkevoort waren ook met een 10-tal man aanwezig vandaag. Veel te druk (slachtoffer van eigen succes), maar hier kan niemand iets aan doen... Tenzij laat vertrekken...
Rest van de tocht heel mooi, zeer goed afgepijld, BV volgend jaar mss opsplitsen met 2 rijen als je zoveel volk krijgt :wink:

TOPTOCHT !!
junior72
Mountainbiker

Post by junior72 »

Gino79 wrote:@koppigaard: Denk dat junior72 het woordje NIET vergeten is in zijn zin. Toch aan zijn volgende zin te zien :wink:
Idd mannen , was het woordje niet vergeten. #-o
Heb ondertussen mijn zin aangepast.
Mijn excuses daarvoor.
DudeWithBike
Mountainbiker
Location: Ene van Cube met toppen en ene van Cube met krom stuur

Post by DudeWithBike »

Schoon toerke, alleen spijtig van die koerskonijnen die het nodig vinden om je de pas af te snijden vlak voor de bocht (op een single track), om maar een voorbeeldje te geven...

Tip voor de organisatie wat de bevoorrading betreft: heb je die grote open vlakte daar gezien? Zet gewoon aan twee kanten een stand en de wachttijd is gegarandeerd gehalveerd!

Soep met ballekes had ik wel gelust, op't einde met nen donkere 8)

Ik las hierboven ook ergens commentaar over het feit dat minder geoefenden niet alle hellingen op of af kunnen/durven. Wel, ik ben de "gemakkelijke" kant van de Rodeberg ook niet afgereden. Ben daar wel alle hellingen opgereden (op één na met veel los zand)! Wil je daarmee zeggen dat nieuwe MTBers niet aan TTs mogen deelnemen? Dan denk ik wel degelijk dat je fout bezig bent en misschien zelf op de foute plaats zit. Misschien dat je dan best eens een wedstrijdje probeert, maar niet over de ellebogen klagen achteraf he.
flyboy
Mountainbiker

Post by flyboy »

Alst file is, dan ist file, weinig aan te doen. Ik stoor mij er niet aan, eerlijk gezegd, het hoort erbij. Ik hoorde tijdens zon file ook een biker zeggen' sommige mensen zou je hun fiets zo willen afpakken'. Sommigen voelen zich blijkbaar verheven boven andere bikers of beginnelingen. Maar je moet je er niks van aantrekken en gewoon je eigen ding doen. In principe mag je het tt-parcours ook volledig afwandelen zonder fiets. Zolang je maar betaalt, ben je wettelijk gezien volledig in orde. Wat wel waar is, als je beter wil worden moet je toch af en toe eens proberen om die schijnbaar onmogelijke klim naar boven te rijden of die grellige afdaling toch eens af te rijden. Anders word je nooit beter. Maar ach, ieder beleeft een tt toch op zijn manier zeker.
rony_rabijns
Mountainbiker

Post by rony_rabijns »

De Dabbers hebben zich weer kostelijk geamuseerd vandaag. En ja het was druk, en ja je moet dan vaak aanschuiven, maar zo erg is dat niet. Het geeft alle Dabbers de kans terug te verzamelen om bij de volgende helling het groepje weer uit elkaar te laten spatten. :-)

Het is te hopen dat de tocht niet het slachtoffer wordt van haar eigen succes. Het goede weer van de laatste weken zal er ook voor veel tussen zitten.

Doe zo voort mannen.

Het filmverslag en de GPS-tracks staan op www.dabbers.be en
Jurgen_
Mountainbiker

Post by Jurgen_ »

cureghempiet wrote:veel volk,te veel eigenlijk,bijna kostant file rijden...ook vrij veel brede en asfalt wegen,zeker voor de pauze.mss toch is overwegen om later te vertrekken...ik wil hier geen polemiek starten maar sommige mensen zouden beter op de weg rijden met hun mtb.vol in de remmen voor elke wortel of modderstrookje, helling=afstappen en dan opt gemakske naar boven wandelen.vandaag ettelijke minuten stilgestaan aan hindernissen die elke geoefende mtbr moeiteloos neemt...de sport is stilaan slachtoffer van zen eigen succes aan het worden.

mvg piet
jij bent ook ooit zo begonnen hoor. Een geoefende mtb'er is ook iemand die van 0 begonnen is. Een beetje wederzijds respect en dan kom je al heel ver. Een beginneling die aan de kant wil gaan en een geoefende mtber die geen halsbrekende toeren uithaalt om iemand in te halen en dan zijn we goed bezig.

Kan wel inkomen in je opmerking dat de sport het slachtoffer wordt van zijn eigen succes. Mss moet men de starturen uitbreiden vb tussen 8 en 12 of nog wat later ... wordt dan uiteraard wel een lange dag voor de organisatoren
pvg
Mountainbiker

tt tessenderlo

Post by pvg »

Na meerder tt hier in de buurt van Lille gereden te hebben was dit voor ons een welgekomen afwisseling, proficiat aan de organisatoren.
Mooi tochtje, prima bevoorrading,(toch suggesties over bevoorrading naar volgend jaar toe eens raadplegen) vooral zeer goed afgepijld, en het volk dat moeten we erbij nemen hé, we zijn er zelf ook onderdeel van.
De wintertochten trekken nu eenmaal meer volk dan de zomertochten, dit mede door cyclo's die u voorbij vlammen op de weg en opt eerste technisch stukske of heuvelke stilvallen, pas op nie allemaal natuurlijk, er zijn er velen bij die da machien perfect beheren, kdenk dat vooral de wegtoeristen zijn die in de winter ne cyclo vant stal halen en ons mtber willen laten zien da ze hard kunnen rijden, maar ze betalen ook hé dus...
Rex
Mountainbiker

Post by Rex »

Wat de bevoorrading betreft denk dat het probleem vrij eenvoudig was op te lossen. Zoals hier boven al een paar keer gezegd gewoon ergens de tent zetten dat je er langs een paar kanten aan kan.
Omdat nu is het probleem eigenlijk ontstaan omdat mensen in een rij zijn gaan aanschuiven. Zo blijft er steeds een lijn die zelfs langer wordt omdat je steeds wordt opgehouden omdat er eigenlijk maar 1 persoon tegelijk drinken aan het nemen is. En als je dan nog mensen hebt die drinkbussen vullen.
Daarom is het eenvoudigste nog zoals bij de meeste toertochten dat je gewoon pakt wat je wilt zonder een aanschuif lijn te maken, zo kunnen meerdere personen tegelijk drinken en eten nemen. Dus als je dan toch zo een aanschuiflijn krijgt moet je als organisatie proberen in te grijpen door het wat vooruit te laten gaan zodat de lijn terug weg is. Want nu is het zeer spijtig voor de mensen die niet zo lang gingen aanschuiven en gewoon zijn door gereden.

Het andere probleem vandaag is ook makkelijk op te lossen. Als je werkt zoals in de toertocht van As/genk daar was het met een extra lus over de terril. Dus dat je bij de rode berg een extra lus van een 5km maakt over de bergjes. Zodat de minder getrainde fietser en niet over moet. Want hoe het vandaag was heeft niemand er eigenlijk iets aangehad. De trage fietser moeten vaak stappen en de snelle worden opgehouden waardoor ze ook voet aan grond moeten zetten.

Wat ik wel een mooi plus punt vandaag ik zag dat er een vestiere was, dus volgend jaar neem ik ook een rugzak mee met kledij in voor naar huis te rijden.
Bulls69
Mountainbiker
Location: Scott Scale 20 ‘21, Canyon Dude 9.0 Fatbike '16, Bulls Wild Edge ‘14, Granville Fuse ‘15

Post by Bulls69 »

Vandaag hier ook aangezet op deze (overbevolkte) TT :wink: De bevoorrading zoals vandaag blijkbaar vele deden letterlijk links laten liggen wegens een veel te lange rij . . . In het 2de stuk was het parcour een stuk aantrekkelijker en hier hadden ze dus ook de nodige hoogtemeters in verstopt zitten. 8) Ondanks de drukte ons weeral super geamuseerd.
Uiteindelijk na 2u10 gestrand op 42km en 320Hm.

Wat betreft de kritiek hier op de trage rijders, snelle rijders(racekonijnen) arrogante rijders, de elite en de klungels, die zijn(gelukkig) aanwezig op elke TT(zou anders nogal saai worden), dat deze groepen bikers elkaar al eens hinderen, de pas afsnijden, bergop de doorgang blokkeren en afstappen, in een singletrack te traag vorderen . . .
#-o #-o Een logisch gevolg van een te druk bevolkte TT. Leren mee leven, anders word je nog heel ongelukkig :wink:

@ de organisatie,wat betreft de lange wachtrij aan de fietsstalling, ik heb dit laatst op een even drukke TT op een simpele manier veel sneller zien werken met slechts 3 vrijwilligers.
1) aan de ingang van de fietsstalling stonden 2 vrijwilligers die een tombola nummer rond de remkabel nieten en het dubbeltje aan de biker meegaven
2) de bikers zette vervolgens zelf hun fiets op de parkeerplaats
3) na de inschrijving pik je zelf uw fiets terug op en moest je aan de andere kant van de fietsstalling eruit rijden(aparte in- en uitgang), daar controleerde 1 vrijwilliger beide lotnummers waarna je mocht verder rijden
Doordat de 3 vrijwilligers vast op hun plaats bleven staan ging dit razendsnel voorruit, was een schoolvoorbeeld voor vele organisaties. =D>
Post Reply