dat peperkoeken huisje is volgens mij De Bereklauw, gezellig hippie bedoening
http://www.bereklauw.be/
Zo 17/07/2011 Wijgmaal :: Doorheen het Dijleland
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- StrammerMax
- Mountainbiker
- Location: Minerva Starlite & Trek Fuel EX9 werd gestolen & Turner Flux & Lapièrre Zesty 514
Catweazle van De Bereklauw!
Post by StrammerMax »
Ja, aan de foto's op die site te zien is het dat. En Catweazle blijkt Gosse te heten, de eigenaar. Ik moet hem dus toen in hoogsteigen persoon gezien hebben! Zouden ze daar ook bouwvergunningen nodig hebben? Verbazingwekkend anno 2011! En met eigen website! Klik op de foto's om ze te vergroten!NENRJ wrote:dat peperkoeken huisje is volgens mij De Bereklauw, gezellig hippie bedoening
http://www.bereklauw.be/
- Steenrijen
- Mountainbiker
-
schellebeest
- Mountainbiker
Post by schellebeest »
De Gosse is écht nen toffe pee. Vroeger werd er jaarlijks het Bereklauwfestival georganiseerd, muziekfestival metr proeverijen uit de wereld. Speciaal gasten, maar wel nen hele toffe sfeer. 
Nog meer foto's genomen aan de bevoorrading!mv212 wrote:ikke met de fiets wrote:En waar zijn de fotookes ?
Op onze website staan al een aantal foto's!
http://sites.google.com/site/websitewtc ... tocht-2011
http://sites.google.com/site/websitewtc ... tocht-2011
Re: Peperkoeken huizeken!
Is een soort van kluizenaar die daar woont . Doet aan biologisch tuinieren .StrammerMax wrote:Uit het filmpje van Phille vermoed ik dat ik de bestelwagen aan de tweede bevoorrading nog net heb zien wegrijden. Die zou dan op een tiental kilometer voor het einde gestaan hebben. Kan dat? Daar stond toen ook een wagen met fietsdrager. Vermoedelijk van degene die daar de piijlen is gaan weghalen. Dat laatste ploeterstuk uit het filmpje betreft volgens mij een singletrack met veel geulen die ook in andere toertochten voorkomt. Laatst nog in de TT vanuit Oud-Heverlee op 3 juli 2011. Maar toen lag alles droog. Ik heb daar ooit eens tot aan mijn knieën in het water gestaan. Ik vermoed dat dit tijdens de TT vanuit Loonbeek was, twee jaar geleden. Het was toen zeer slecht weer met veel regen en wind. Vorig jaar heb ik die toer opnieuw gereden bij mooi weer en toen lag alles er beenhard bij, ook de stukken waar je het jaar voordien tot aan je enkels in de modder zakte!
Doordat de pijlen op dat stuk al weggenomen waren ben ik aan die modder ontsnapt. Ik kwam daar nog een andere late biker tegen en samen zijn wij via de gewone weg weer naar Wijgmaal gereden.
Hetgeen ik in mijn verhaaltje van hierboven het "peperkoeken huizeken" genoemd heb, krijg je in het begin van het filmpje te zien op tijdstip 00:40 seconden (ladders tegen een huis, geparkeerde fietsen, een kip, eend, hond lopen er rond). Blijkbaar was dat nog voor de bevoorrading. De toer van Oud-Heverlee kwam hier volgens mij ook voorbij. Het was in ieder geval niet de eerste keer dat ik er passeerde. Ik zou wel eens willen weten wat dat daar eigenlijk is! Een woonhuis of het clubhuis van één of andere bende? Ik heb bij een eerdere passage daar eens een zonderlinge oude man op een stoel zien zitten, iemand die goed in het geheel daar paste! Een soort van Catweazle, voor degenen die deze nog kennen!
Catweazle!
Catweazle: the sun in a bottle!
@Phille : Den Extreme is prive eigendom. Zoals iedere organisator weet wordt het steeds moeilijker en moeilijker om een parcours uit te stippelen. Gemeentes waar een BLOSO route doorlopen, hebben nl nogal snel de neiging om te zeggen "ga maar langs daar".
Ik dacht dat enkel de organisator van Kortenberg de toelating krijgt om langs den extreme te fietsen, jammer
Ik dacht dat enkel de organisator van Kortenberg de toelating krijgt om langs den extreme te fietsen, jammer