kaartjes kan je op verschillende plaatsen kopen ik bij zanzibar gent
ourthe et aisne
kaartje met 1000 mtb routes
keuze genoeg
vorig jaar de 3 routes rond hotton gereden je hebt wel een kaartje nodig om niet verloren te rijden
Durbuy en Barvaux
Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Verhuring voor MTBers
Als je in de buurt van durbuy of barvaux slaping zoekt voor een weekend of voor in de week kan ik jullie volgend adres wel aanraden. Mooi gelegen in een bosrijk gebied waar je direct al kan vertrekken met de MTB-tocht. Na het rijden kan je terecht in het gratis overdekt zwembad van het park. Chalet is voor zo'n 5 à 6 personen.
Meer info op
http://vakantiehuis-verhuur.be
Als je boekt vergeet zeker niet Mountaunbike.be te vermelden.
Dan krijgt u 20% op de officiële prijs van het park.

Meer info op
http://vakantiehuis-verhuur.be
Als je boekt vergeet zeker niet Mountaunbike.be te vermelden.
Dan krijgt u 20% op de officiële prijs van het park.
- Mega Mingie
- Mountainbiker
Post by Mega Mingie »
Een weekendje met onze bende in Villers-Ste-Gertrude verbleven.
Drie routes aangesneden: 4, 5 & 6.
Stuk voor stuk mooie en haalbare routes.
De bepijling was eigenlijk wel in orde. Soms wat zoeken, maar ze zijn er wel degelijk. Enkel in centrum Barvaux wat de draad kwijtgespeeld.
De "Fretter" heeft wel een gebroken elleboog overgehouden aan
't weekend. Voorzichtig dus in de afdalingen!
De bepijling was eigenlijk wel in orde. Soms wat zoeken, maar ze zijn er wel degelijk. Enkel in centrum Barvaux wat de draad kwijtgespeeld.
- MaC'Red
- Mountainbiker
Dat de streek daar ook tof is wist ik al langer en meestal zijn deze wat onderschat, ik ken er mijne weg al redelijk en nog ontdek ik nieuwe wegeltjes.Mega Mingie wrote:Een weekendje met onze bende in Villers-Ste-Gertrude verbleven.
Spoedig herstel aan "De Fretter", waar juist is hij gevallen ?
MaC'Red
Onlangs een weekje in Durbuy verbleven.
Ben er trouwens met de racefiets naar toe gereden vanuit Lokeren (210km), een verslagje lees je hier http://forum.mountainbike.be/viewtopic.php?t=63825
Uiteraard was de mtb ook mee om wat in de omgeving rond te crossen.
De derde dag (na 2d rust) vertrokken met een kaartje van een aantal jaren geleden waarop 3 mtb routes stonden aangeduid. Deze waren niet meer bewegwijzerd, dat was snel duidelijk. Dan maar wat rond gereden in de omgeving (Warre, Tohogne, Palenge, Septon, ....) maar niet veel offroad gevonden. Hier en daar wel toffe stukken en paar een singeltracks maar vooral veel op asfalt gereden. Ook veel mtb bordjes gezien met een nr erbij, maar besloten om ze niet te volgen en willekeurig veldwegels en bossen in te rijden maar zonder veel succes. Op 't einde nog eens geklommen richting het bungalowpark Residence Durbuy, ferme asfaltklim die vertrekt bij het binnenrijden van Durbuy op je rechterkant. Ook een lastige klim is die naar het kasteel van Petite Somme (Radhadesh) dan verder richting Bonsin (Rue Des Basse), pfff.... Stukken tot 16%, met een mtb fluitje van een cent natuurlijk
Uiteindelijk een 45km gedaan met 800hm maar 70% asfalt.
Dan maar een eens in het VVV gaan kijken.
De oude routes zijn intussen vervangen.
In durbuy vertrekken er 4 routes, aangeduid met een nr 1,2,3,4
Infobord staat aan Durbuy Adventure op parking waar je met de kayaks vertrekt. Route 5 vertrekt in Barvaux maar passeert ook door het centrum van Durbuy.
Van Route 1,2,3 en 5 kun je een aparte folder kopen voor 0.5€ in het VVV.
Dit zijn de kaartjes die op mtbroutes.be staan. Er is ook een stafkaart waarop alle routes staan aangeduid, die kost een 7€ dacht ik.
Route 1 is een gezinstocht langs de Ourthe, laat die maar links liggen.
Van route 3 had ik reeds stukken gereden en leek me niet zo leuk.
Daarom gekozen om route 4,de langste en moeilijkste volgens de info, en aansluitend misschien route 2 te rijden.
De eerste kilometers lopen blijkbaar samen met route 2, bij het verlaten Durbuy direct het bos in met technische stukken, modder, boomwortels,...leuk, in de winter wel zwaar denk ik. De eerste kilometers veel offroad en bos met af en toe een stukje asfalt ertussen. Beetje verder splits route 4 zich af van route 2. Lange afdaling langs de weg, dan gaat het verder door veldwegels richting Bomal, veel mooie uitzichten! In Bomal start een lange klim, het begin is op asfalt maar gaat verder in het bos.
Na 30km ben ik gevallen in een lange afdaling vol met losse stenen en putten. Was even mijn concentratie kwijt omdat ik in de verte een tunneltje zag, mijn voorwiel in een diepe geul en pats tegen de grond tegen +30km/u. Binnenkant van mijn linkerarm vol bloed, dijbeen geschaafd en veel pijn aan de ribben en schouder.
'k Wist totaal niet meer waar ik ergens was. Na 10min met één hand verder gereden (gelukkig naar beneden) tot ik uit het bos was en een straatnaambordje tegenkwam, vlakbij centrum Barvaux. Gelukkig bestaat er zoiets als een GSM en GPS zodat mijn vrouw mij kunnen vinden heeft.
Jammer dat ik de route niet heb kunnen uitrijden want het was zeker de moeite. In de winter zal het er anders bijliggen en misschien veel onberijdbare stroken. Bewegwijzering is in orde, soms wat ongelukkig geplaatst maar de bordjes hangen er wel.
De rest van het verlof de invalide moeten uithangen en niet meer kunnen fietsen
Ben er trouwens met de racefiets naar toe gereden vanuit Lokeren (210km), een verslagje lees je hier http://forum.mountainbike.be/viewtopic.php?t=63825
Uiteraard was de mtb ook mee om wat in de omgeving rond te crossen.
De derde dag (na 2d rust) vertrokken met een kaartje van een aantal jaren geleden waarop 3 mtb routes stonden aangeduid. Deze waren niet meer bewegwijzerd, dat was snel duidelijk. Dan maar wat rond gereden in de omgeving (Warre, Tohogne, Palenge, Septon, ....) maar niet veel offroad gevonden. Hier en daar wel toffe stukken en paar een singeltracks maar vooral veel op asfalt gereden. Ook veel mtb bordjes gezien met een nr erbij, maar besloten om ze niet te volgen en willekeurig veldwegels en bossen in te rijden maar zonder veel succes. Op 't einde nog eens geklommen richting het bungalowpark Residence Durbuy, ferme asfaltklim die vertrekt bij het binnenrijden van Durbuy op je rechterkant. Ook een lastige klim is die naar het kasteel van Petite Somme (Radhadesh) dan verder richting Bonsin (Rue Des Basse), pfff.... Stukken tot 16%, met een mtb fluitje van een cent natuurlijk
Uiteindelijk een 45km gedaan met 800hm maar 70% asfalt.
Dan maar een eens in het VVV gaan kijken.
De oude routes zijn intussen vervangen.
In durbuy vertrekken er 4 routes, aangeduid met een nr 1,2,3,4
Infobord staat aan Durbuy Adventure op parking waar je met de kayaks vertrekt. Route 5 vertrekt in Barvaux maar passeert ook door het centrum van Durbuy.
Van Route 1,2,3 en 5 kun je een aparte folder kopen voor 0.5€ in het VVV.
Dit zijn de kaartjes die op mtbroutes.be staan. Er is ook een stafkaart waarop alle routes staan aangeduid, die kost een 7€ dacht ik.
Route 1 is een gezinstocht langs de Ourthe, laat die maar links liggen.
Van route 3 had ik reeds stukken gereden en leek me niet zo leuk.
Daarom gekozen om route 4,de langste en moeilijkste volgens de info, en aansluitend misschien route 2 te rijden.
De eerste kilometers lopen blijkbaar samen met route 2, bij het verlaten Durbuy direct het bos in met technische stukken, modder, boomwortels,...leuk, in de winter wel zwaar denk ik. De eerste kilometers veel offroad en bos met af en toe een stukje asfalt ertussen. Beetje verder splits route 4 zich af van route 2. Lange afdaling langs de weg, dan gaat het verder door veldwegels richting Bomal, veel mooie uitzichten! In Bomal start een lange klim, het begin is op asfalt maar gaat verder in het bos.
Na 30km ben ik gevallen in een lange afdaling vol met losse stenen en putten. Was even mijn concentratie kwijt omdat ik in de verte een tunneltje zag, mijn voorwiel in een diepe geul en pats tegen de grond tegen +30km/u. Binnenkant van mijn linkerarm vol bloed, dijbeen geschaafd en veel pijn aan de ribben en schouder.
'k Wist totaal niet meer waar ik ergens was. Na 10min met één hand verder gereden (gelukkig naar beneden) tot ik uit het bos was en een straatnaambordje tegenkwam, vlakbij centrum Barvaux. Gelukkig bestaat er zoiets als een GSM en GPS zodat mijn vrouw mij kunnen vinden heeft.
Jammer dat ik de route niet heb kunnen uitrijden want het was zeker de moeite. In de winter zal het er anders bijliggen en misschien veel onberijdbare stroken. Bewegwijzering is in orde, soms wat ongelukkig geplaatst maar de bordjes hangen er wel.
De rest van het verlof de invalide moeten uithangen en niet meer kunnen fietsen
- MaC'Red
- Mountainbiker
Route nr 5 van Barvaux heeft +- een 500 hms als ik me niet vergis.pollepel wrote:Hey,
Dit weekend route 5 gereden, diegene die in barveaux vertrekt langs biron, Weris en Morville. Het was de eerste keer dat ik de platte paden heb verlaten. Moet zeggen, heb mijne péren gezien. Toch wel even beniewd hoevell Hm deze toer heeft. Iemend enig idee?
Tx.
MaC'Red
+/- 500hms, Als da waar is dan ben ik vree content, had 200 a 300 geschat. Heb in ieder geval regelmatig mijne kilometriek onder de 10km/h zien zakken maar toch een plezant tochtje. De afdaling naar het station van Barvaux wel op het gemak genomen (den eerste keer hè), gewoon tegen 12 à 15 per uur naar beneden gebold en slechts één keer even moeten corrigeren toen men achterwiel door een steen opzij sprong (was omdat ik er met voorwiel maar net naast reed.MaC'Red wrote:Route nr 5 van Barvaux heeft +- een 500 hms als ik me niet vergis.pollepel wrote:Hey,
Dit weekend route 5 gereden, diegene die in barveaux vertrekt langs biron, Weris en Morville. Het was de eerste keer dat ik de platte paden heb verlaten. Moet zeggen, heb mijne péren gezien. Toch wel even beniewd hoevell Hm deze toer heeft. Iemend enig idee?
Tx.
MaC'Red
Ook mijn max ever gehaald bij het buitenrijden van Weris op de baan 63/u(ni moeilijk, was ook de eerste keer dat ik iets meer dan de plaatselijke brug over de autostrade naar beneden ben gereden)
- MaC'Red
- Mountainbiker
eigenlijk is het 433 hms om precies te zijn, hier een link waar je allemaal gepaseert bent onderweg http://www.gpsies.com/map.do?fileId=mijjjzxdjfbmnpvmpollepel wrote:+/- 500hms, Als da waar is dan ben ik vree content, had 200 a 300 geschat. Heb in ieder geval regelmatig mijne kilometriek onder de 10km/h zien zakken maar toch een plezant tochtje. De afdaling naar het station van Barvaux wel op het gemak genomen (den eerste keer hè), gewoon tegen 12 à 15 per uur naar beneden gebold en slechts één keer even moeten corrigeren toen men achterwiel door een steen opzij sprong (was omdat ik er met voorwiel maar net naast reed.MaC'Red wrote:Route nr 5 van Barvaux heeft +- een 500 hms als ik me niet vergis.pollepel wrote:Hey,
Tx.
MaC'Red
Ook mijn max ever gehaald bij het buitenrijden van Weris op de baan 63/u(ni moeilijk, was ook de eerste keer dat ik iets meer dan de plaatselijke brug over de autostrade naar beneden ben gereden)
MaC'Red
Met 433 ben ik nog altijd tevree. Gisteren nog eens hier in het platte vlaanderen gereden en door een stom heuvelje plat op mijne rug gegaan gevolg hoofdpijn en ne vre stijven nek. Daarvoor moet ge dan eerst in de dardennen gereden hebben en niks voorgehad.MaC'Red wrote:eigenlijk is het 433 hms om precies te zijn, hier een link waar je allemaal gepaseert bent onderweg http://www.gpsies.com/map.do?fileId=mijjjzxdjfbmnpvmpollepel wrote:+/- 500hms, Als da waar is dan ben ik vree content, had 200 a 300 geschat. Heb in ieder geval regelmatig mijne kilometriek onder de 10km/h zien zakken maar toch een plezant tochtje. De afdaling naar het station van Barvaux wel op het gemak genomen (den eerste keer hè), gewoon tegen 12 à 15 per uur naar beneden gebold en slechts één keer even moeten corrigeren toen men achterwiel door een steen opzij sprong (was omdat ik er met voorwiel maar net naast reed.MaC'Red wrote: Route nr 5 van Barvaux heeft +- een 500 hms als ik me niet vergis.
MaC'Red
MaC'Red