Vr 24/12/2010 Veldegem

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
jägermeister
Mountainbiker

Post by jägermeister »

Vanmorgen met toeval onze Med26 tegen het lijf gelopen aan de inschrijving en samen vertrokken voor de 33km wegens tijd gebrek. Hier en daar uitkijken voor de gladde plekken maar overal op t fietske kunnen blijven zitten zonder eraf te vallen( 't is dan ook winter hé :lol: ) .
Toch ook één keer verkeerd gereden maar voor de rest was alles zeer in orde.
We hebben ons terug gejeund in Veldegem.

Zondag 16 Januari 2011 11e Editie van: "De heuveltjes van Erika" te Klerken:

tekikke
Mountainbiker

Post by tekikke »

Ik heb vanochtend de toch gedaan. 50km. parcours was prachtig, maar inderdaad spekglad op plaatsen. nujah.. dan het nadeel van de kleine baantjes. Toch 2x de grond gezien van heel dicht bij... maar zonder erg.

Al bij al een super tocht. maar ergens onderweg toch m'n gsm verloren... mocht iemand die tegengekomen zijn....... ;)

grtzz,
spiermassa
Mountainbiker
Location: trek fuel ex8 29'r en 26'r,trek stache,specialized fatboy,cube reaction,,thomson x-line

Post by spiermassa »

smorgens werken heeft toch zijn voordeel.Om 13u30 vertrokken en de meeste gladde plekken waren weg ,overal een spoor vrij,dit gaf dan wel dat hier en daar een laagske modder was(zonder erg).Maar diene wind man ....op kop was lijk tegen een muur da ge reed en ijskoud .Voor de rest prachtige technische stukken en blij hier toch nog te kunnen vertrekken hebben.
stephano
Mountainbiker

Post by stephano »

om 13 u gestart,kmoet zeggen kwas aangenaam verast, twas een leuk parcour,met als kers op de taart het crossparcour.hier en daar een veradelijke ijsplek ,maar tviel mee.op het einde richting veldegem nog knap lastig met die wind.zondag wingene en zo eindigt het kerstweekend.
tot volged jaar =D> =D>
Per4M!-
Mountainbiker

Post by Per4M!- »

Samen met mijn vriendin van Brugge gekomen met de mtb. Tocht van 50km gereden. Hier en daar glad, maar wat een tof parcours. We hebben ons goed geamuseerd, hadden all-in 85 km op de teller en geen minuut koud gehad. De bevoorradigen met lekkere soep en op het einde de gluwein waren dik ok. De bepijoing perfect. Bewondering ook voor medewerkers en politiediensten die ons op een veilige manier door het verkeer loodsten in dit weer. Kortom, dikke pluim. =D> =D> =D>
young wtc olympiatje
Mountainbiker
Location: ridley noah rs; granville sonic di2; Ridley crosswind,....

Post by young wtc olympiatje »

ploppertje wrote:Op de middag vertrokken met mijn broer voor de tocht, want het was gisteren laat. (neen geen kerstmarkt of zo [-X ) Bij onze aankomst hebben we Frederic tegengekomen, die ons heeft ingelicht van de staat van het parcours. (eerste km's en laatste km's zeer glad, de rest viel goed mee!)

Blijkbaar waren we zo geconcentreerd voor de start dat we Cedric en Franky niet gezien hebben, Sorry! #-o #-o #-o

Met de wijze raad in ons hoofd zijn we gestart en ja na een tweetal kilometer zagen we een baantje waar het spiegelglad was. Een jonge gast van ongeveer 12 jaar zagen we glijden over de baan en viel net niet. Zijn vader en een kennis op het zelfde moment op de grond. Ja wij waren verwittigd en kozen het pad naast de weg. De valpartijen gelukkig zonder erg (ze konden er hartelijk om lachen dat ze beiden op hetzelfde moment vielen) :P :P :P

Na dit baantje waren er hier en daar wat ijsplekken, waar je voorzichtig moest rijden. Dan het VEEL toffere werk, namelijk de parcourtjes in het bos en dergelijke. Af en toe was die scherpe wind die het KOUD maakte, maar we waren goed gekleed en ik had geen dipje zoals...

Na een eindje kwamen wij aan het parcours van Ruddervoorde, dan de bevoorrading en het zeer technische parcours erna. =D> =D>

Gezien we op tijd thuis moesten zijn reden wij achteraf de kleine tour. Daar begon het schaatsen terug, maar we waren ingelicht (dank u Fré)

Eigenlijk had het laatste stukje aan de verbinding met de autosnelweg aan Torhout er uit gemoeten, bergaf schaatsen op een mtb is niet zo plezant, dit om de helling op te rijden en dan 100 meter van waar je beneden bent gereden terug uit te komen. [-X Ik begrijp het wel, maar ik vond het eigenlijk iets te gevaarlijk.

Genoeg gezaagd! De laatste kilometer werd goed aangeduid en we wisten allebei dat er glühwein was op 200 meter van het einde. Zalig =D> =D>

We zijn beiden aangekomen zonder te vallen. We hebben ons zeker goed gejeund. Dank u organisatie, maar na twee jaar gladde wegen misschien eens een gewonen moddertocht, maar ja dat hangt af van de weerman!
En ik maar zwaaien na jou!!! :P
defender
Mountainbiker

Post by defender »

deze morgen om 8u30 vertrokken voor de 33 km. heb op mijn fiets kunnen blijven zitten.en doordat ik goed gekleed was het niet echt koud. de tocht was perfect uitgepijld. En de tractatie van de kerstman deed deugd. proficiat veldegem. =D> (dank je aan de mensen waarvan ik de startkabels even mocht lenen) bij vertrek mijn lampen van m'n defke laten branden. =D> =D> =D>
rik c
Mountainbiker

Post by rik c »

Wegens nog moeten werken deze voormiddag, vanmiddag niet startende auto's, kapotte V-riemen, in extremis gezocht en gevonden nieuwe V-riemen, finaal een car-jacking moeten plegen om alsnog rond half drie in Veldegem aan de inschrijvingstafel te geraken. Rijkelijk laat, maar de kleine toer, dat mocht nog wel.
De baantjes lagen er prima bij, veel minder gevaarlijk dan vorig jaar. Maar inderdaad, het bleef opletten geblazen, want de - weinige - ijsplekken doemden plots en onverwachts op.
Uiteindelijk maar van de nood een deugd gemaakt, en het eerste en enige crossbosje van de kleine toer zes keer herhaald. Daarna ook het SP-parcours van Ruddervoorde en het daarop aansluitend speel-cross-pleintje drie keer aan gedaan, en zo raakten we toch nog de nodige energie kwijt om die vanavond weer vreedzaam te kunnen aanvullen. Iets over vijf als een der laatsten gearriveerd, Erikaatje onder mijne arm genomen en met een meer dan tevreden gevoel huiswaarts gekeerd. Merci voor dit zalige kerst ta ta ta taperitief, Veldegemse Cyclo's ! !
Superfan
Kerstman

Post by Superfan »

Ik was er ook, ja, voor de après natuurlijk :drunk: :drunk: . 't Was een beetje te glad, zelfs om met den bike tot daar te rijden, dus den tutut genomen en onze buren goeiendag gaan zeggen. :wink: :wink:
Biking Bobby
Mountainbiker

Post by Biking Bobby »

Mo plop toch ak da geweten. Wieder en doar ook gereden. Moar wel om 10 uur vertrokken. Aan de organisatie ... 't Was dik in orde. Parkours lag er volgens mij meer dan behoorlijk bij. Alleen jammer dat er den één of ander beuzak de pijlkes op 40km had weg genomen waardoor een extra lus van 800m nodig was om dan toch de juste richting op te rijden... Proficiat jongens volgend jaar mag da weer zo zijn. Biking Bobby =D> =D> =D>
Post Reply