Toch ook één keer verkeerd gereden maar voor de rest was alles zeer in orde.
We hebben ons terug gejeund in Veldegem.
Zondag 16 Januari 2011 11e Editie van: "De heuveltjes van Erika" te Klerken:
Post by jägermeister »
Post by spiermassa »
Post by young wtc olympiatje »
En ik maar zwaaien na jou!!!ploppertje wrote:Op de middag vertrokken met mijn broer voor de tocht, want het was gisteren laat. (neen geen kerstmarkt of zo) Bij onze aankomst hebben we Frederic tegengekomen, die ons heeft ingelicht van de staat van het parcours. (eerste km's en laatste km's zeer glad, de rest viel goed mee!)
Blijkbaar waren we zo geconcentreerd voor de start dat we Cedric en Franky niet gezien hebben, Sorry!![]()
![]()
![]()
Met de wijze raad in ons hoofd zijn we gestart en ja na een tweetal kilometer zagen we een baantje waar het spiegelglad was. Een jonge gast van ongeveer 12 jaar zagen we glijden over de baan en viel net niet. Zijn vader en een kennis op het zelfde moment op de grond. Ja wij waren verwittigd en kozen het pad naast de weg. De valpartijen gelukkig zonder erg (ze konden er hartelijk om lachen dat ze beiden op hetzelfde moment vielen)![]()
![]()
![]()
Na dit baantje waren er hier en daar wat ijsplekken, waar je voorzichtig moest rijden. Dan het VEEL toffere werk, namelijk de parcourtjes in het bos en dergelijke. Af en toe was die scherpe wind die het KOUD maakte, maar we waren goed gekleed en ik had geen dipje zoals...
Na een eindje kwamen wij aan het parcours van Ruddervoorde, dan de bevoorrading en het zeer technische parcours erna.![]()
![]()
Gezien we op tijd thuis moesten zijn reden wij achteraf de kleine tour. Daar begon het schaatsen terug, maar we waren ingelicht (dank u Fré)
Eigenlijk had het laatste stukje aan de verbinding met de autosnelweg aan Torhout er uit gemoeten, bergaf schaatsen op een mtb is niet zo plezant, dit om de helling op te rijden en dan 100 meter van waar je beneden bent gereden terug uit te komen.Ik begrijp het wel, maar ik vond het eigenlijk iets te gevaarlijk.
Genoeg gezaagd! De laatste kilometer werd goed aangeduid en we wisten allebei dat er glühwein was op 200 meter van het einde. Zalig![]()
![]()
We zijn beiden aangekomen zonder te vallen. We hebben ons zeker goed gejeund. Dank u organisatie, maar na twee jaar gladde wegen misschien eens een gewonen moddertocht, maar ja dat hangt af van de weerman!
Post by Biking Bobby »