Na de 1ste bevoorrading, na het parkoer door de zandkuilen. Dan reed je eventjes over wat asfalt dat uitmond in offroad en rechts van je ligt er chateau litzberg, een wit groot restaurant midden in het bos. Je kon er rechtdoor voor de 24km en je moest rechtsaf voor de 34-44-55km. Ik denk dat hij de eerstvolgende beklimming bedoelt. Vlak erna had je een stukje van 100m waar je bikers tegenkwam in tegengestelde richting.Kraura wrote:Waar ligt die litsberg precies? Iemand een link?koppigaard wrote:Wil er nu eens iemand duidelijk antwoorden waarom enkel omheen de terrils kon gereden? Dat ik er al fietsend boven zou komen is na een eerdere ervaring, zelfs niet bij me opgekomen. Alleen, het was beloofd door de organisator en ook niet afgemeld bij de start, en het uitzicht van daarboven is fantastisch. Ik heb mijn fototoestelletje dus voor niks meegesleurd.
Niettegenstaande ik echt heb afgezien op de 55, mijn verkoudheid?, vind ik dit een heel mooie tocht. Moeten afstappen op de Litsberg, verkeerd ingeschat waardoor te groot getrapt. Volgend jaar doe ik 'm. De rest van de heuvels vormden geen probleem. De doortochten door de zandgroeven vond ik best wel de moeite. Maar om dat gevoel te snappen was het nodig even te stoppen en rustig achterom te kijken. Fantastisch beeld van rijen bikers.
Ik hoop dat het duidelijk is
Als je er eens wil gaan biken kan je je auto bij dat restaurant zetten -> http://www.litzberg.com/ Zeer leuk gebied, heel veel leuke paadjes in de directe omgeving.
Grtz