Za 27/11/2010 Maasmechelen

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
flipp
Mountainbiker

Post by flipp »

Kraura wrote:
koppigaard wrote:Wil er nu eens iemand duidelijk antwoorden waarom enkel omheen de terrils kon gereden? Dat ik er al fietsend boven zou komen is na een eerdere ervaring, zelfs niet bij me opgekomen. Alleen, het was beloofd door de organisator en ook niet afgemeld bij de start, en het uitzicht van daarboven is fantastisch. Ik heb mijn fototoestelletje dus voor niks meegesleurd.
Niettegenstaande ik echt heb afgezien op de 55, mijn verkoudheid?, vind ik dit een heel mooie tocht. Moeten afstappen op de Litsberg, verkeerd ingeschat waardoor te groot getrapt. Volgend jaar doe ik 'm. De rest van de heuvels vormden geen probleem. De doortochten door de zandgroeven vond ik best wel de moeite. Maar om dat gevoel te snappen was het nodig even te stoppen en rustig achterom te kijken. Fantastisch beeld van rijen bikers.
Waar ligt die litsberg precies? Iemand een link?
Na de 1ste bevoorrading, na het parkoer door de zandkuilen. Dan reed je eventjes over wat asfalt dat uitmond in offroad en rechts van je ligt er chateau litzberg, een wit groot restaurant midden in het bos. Je kon er rechtdoor voor de 24km en je moest rechtsaf voor de 34-44-55km. Ik denk dat hij de eerstvolgende beklimming bedoelt. Vlak erna had je een stukje van 100m waar je bikers tegenkwam in tegengestelde richting.
Ik hoop dat het duidelijk is :lol:

Als je er eens wil gaan biken kan je je auto bij dat restaurant zetten -> http://www.litzberg.com/ Zeer leuk gebied, heel veel leuke paadjes in de directe omgeving.

Grtz
koppigaard
Mountainbiker

Post by koppigaard »

Yep, dat is 'm! Ik dacht te kunnen profiteren van de afdaling ervoor, maar da viel dik tegen. Even blijven kijken, ik was niet de enige. Maar hoe zit da nu met die terrils? Ze lagen (en liggen) er wel maar niet voor de bikers en er zijn er toch wel wat die daarvoor naar Eisden zijn afgezakt.[/url]
moosdaver
Mountainbiker

Post by moosdaver »

idd, speciaal naar maasmechelen gebold, 75 km om toch eens over de terrils te mogen rijden om achteraf tot de constatatie te komen dat ze er niet in lagen. Verder wel een zeer mooi parcours met weinig asfalt al vond ik de bepijling soms wat schaars.
gertt2005
Mountainbiker

Post by gertt2005 »

Mooie tocht; genoeg hellingen om het verschil te maken; inderdaad; jammer van de terrils maar veiligheid voor alles =D> Heb mij zeer goed geamuseerd en ik was ook zeer gecharmeerd om het goede doel te sponsoren; proficiat =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D>
BASSMAN
Mountainbiker
Location: TREK 8500 '9 & '11- CUBE analog '8 - GIANT tcr1 '11 - CKT 369 '15 - Giant propel advance 1 '17

Post by BASSMAN »

Heb de 55 gedaan.Twas een mooie rit en de enkele lichte veranderingen van het parkoer tov vorigjaar is prima bevallen.
Moet wel eerlijksheidshalve melden dat ik er zo'n 3 x per week aan het biken ben in dees buurt en dus geen geheimen in zaten buiten de "gevaarlijke afdaling" in het tweede grintgat na de éérste bevoorrading(privé terrein).En nog vermelden dat ik er ook wekelijks aan nachtbiken doe met een paar zotten. #-o #-o

Aan berendrieske; hoe is het u bevallen in de limburg.Was de trip de moeite waard?
Iegienie
Mountainbiker

Post by Iegienie »

team green was er ook met zijn vieren. we hebben ons te pletter geamuseerd op dit - voor dit moment van het jaar - echt ideaal ritje.

organisatorisch zat alles perfect in elkaar, op uiteraard één belangrijk detail na... de terrils. Ik kan me echt niet voorstellen dat die om 14h van de namiddag nog te gevaarlijk zouden geweest zijn, tis mountainbike he, en geen driewielerritej. Maar op uitzondering van dit foutje was alles zaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaalig, zoals ze ginds in de streek wel eens durven te zingen.
rubenv
Mountainbiker

Post by rubenv »

koppigaard wrote:Yep, dat is 'm! Ik dacht te kunnen profiteren van de afdaling ervoor, maar da viel dik tegen. Even blijven kijken, ik was niet de enige. Maar hoe zit da nu met die terrils? Ze lagen (en liggen) er wel maar niet voor de bikers en er zijn er toch wel wat die daarvoor naar Eisden zijn afgezakt.[/url]
Dat was voor mij ook de enige helling waar ik ben moeten afstappen. Dacht ook goed af te dalen, en op dezelfde versnelling naar boven. Maar dat viel lelijk tegen #-o
Kraura
Mountainbiker

Post by Kraura »

kunnen we ergens de uitslag vd tombola vinden?
Kraura
Mountainbiker

Post by Kraura »

kunnen we ergens de uitslag vd tombola vinden?
cube biker ;-)
Mountainbiker

Post by cube biker ;-) »

Een van de mooiste tochten van Limburg :bounce: dik geamuseerd ook al hebben ze de 2 terrils eruitgelaten.
Waren wel pas om 13.30h vertrokken met als gevolg niets meer aan de 2 de bevoorrading en de West-malle oep, miljaar :(
Voor de rest dikke pluim voor de organisatie. =D> =D>
Post Reply