Do 11/11/2010 Beringen

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
StrammerMax
Mountainbiker
Location: Minerva Starlite & Trek Fuel EX9 werd gestolen & Turner Flux & Lapièrre Zesty 514

Papegaai in regen en wind te Beringen-Stal!

Post by StrammerMax »

Vandaag hier ook komen rijden over het parcours van de 49 km. In tegenstelling tot wat sommigen schrijven heb ik nergens hoeven aan te schuiven, ik heb zelfs grote stukken moederziel alleen gereden en heb hooguit een biker of twintig gezien gedurende de hele rit. Ik was dan ook pas om 10.15 u vertrokken na m’n auto in een zijstraat te hebben geparkeerd. Na m’n kaartje afgegeven te hebben aan de vrouw die eenzaam de gure wind trotseerde dook het parcours de bossen in, en daar werd nauwelijks nog uitgekomen. De prima afpijling en het door de vorige deelnemers duidelijk gevormde spoor, zorgden er voor dat ik het parcours moeiteloos kon volgen. Ook de splitsingsborden waren zeer duidelijk opgesteld in metalen staanders. Het moet heel wat werk gekost hebben om dat allemaal ter plaatse te brengen. Het zag er allemaal zeer netjes uit!

Het was een zeer mooi en afwisselend parcours. Spijtig van het sombere weer. Bij mooi en zonnig weer moet deze streek er prachtig uitzien! Weinig lange rechte stukken, afwisselend bredere boswegen en leuke singletracks. Een paar asfaltstroken om de verbinding te maken naar weer een volgend bos. Op de heuvels in de heide op zandgrond was een heel traject uitgezet, afgebakend met plastiek linten. Daar kwam ik twee jongens tegen die aan het joggen waren. De aangekondigde storm liet nog op zich wachten, maar er stond toch al behoorlijk wat wind. Toch ook nog een paar keren wandelaars tegengekomen. Rond halfeen begon het dan toch te regenen, een half uur later wakkerde ook de wind ferm aan. De omgeving rond de kapel in Koersel viel me op, met een parochiezaal tegenover en even verderop een “fietscafé” met daarachter een uitkijktoren. Ook daar werden we tussen enkele linten heuveltjes over gejaagd. Zelfs tot vlak voor het einde kwam er nog een keer- en draaistukje over heuveltjes en tussen de bomen. Onwaarschijnlijk veel paadjes op zo’n kleine oppervlakte, afgeboord met de nodige linten.

De bevoorrading was bij mijn doortocht al geplunderd, maar toch nog soep en sportdrank kunnen drinken en appelsien en een stuk wafel kunnen eten. Er kwamen nog een man of vier toe die me nadien allemaal voorbijgestoken zijn! Te zien aan het aantal vuilzakken die er dichtgebonden werden zullen er toch wel wat deelnemers geweest zijn. Ondanks de weersvoorspellingen die klonken alsof het Laatste Oordeel zich vandaag zou voltrekken en we regelrecht de hel in zouden biken!

Indien m’n conditie beter had geweest en/of het weer beter, had ik overwogen om de 66 km te volgen, maar nu leek me de 49 toch beter. Bovendien had ik sinds de bevoorrading nog slechts één biker me weten voorbijsteken! En tegen mijn traag tempo hadden anders de bikers die de pijlen weer hadden komen weghalen me nog hebben kunnen voorbijsteken! Het bleek een goede keuze te zijn, want toen ik later aan m’n auto stond was het ferm aan het regenen, zelfs met hagel. M’n fiets nog kunnen afspuiten. Daar stonden nog een vijftal mannen van eenzelfde club die de 85 km gereden hadden. En toen ik met de auto weer naar huis vertrok, kwamen er nog een drietal mannen als verzopen kippen toe.

Er geen spijt van afgezakt te zijn tot in Beringen-Stal. Hopelijk krijg ik nog eens de kans om hier te komen rijden bij beter weer. En dan misschien wat vroeger opstaan, of ’s morgens wat minder semmelen om me klaar te maken, zodat ik een grotere afstand kan rijden op een minder eenzame rit. In ieder geval een prima organisatie van de Stalse Moosdabbers. Een aanrader!

Image
De Papegaai Bike Team Stabroek
* Kevin_V wil held worden! (Duchenne Heroes) * Papegaaien rijden voor Juliette * Buienradar Antwerpen Woensdrecht

Winterkalender 2010-11 West-Brabant (NL) en Noorderkempen (B)
StrammerMax
Mountainbiker
Location: Minerva Starlite & Trek Fuel EX9 werd gestolen & Turner Flux & Lapièrre Zesty 514

Post by StrammerMax »

fabio porco wrote:vandaag ook genoten van de tocht . heb de 85 km gereden , maar had op het einde 93km op men teller staan... weet nie waarom. ben om 8u30 vertrokken, heb genoten van een mooie omloop, zeer goede bevoorading posten, alleen jammer van de regen op de laatste 15km en de afspuitstand vond ik niks meer van toen ik 5u later tegen 13u30 arriveerde...
Jef Dries wrote:Rond kwart na 1 gefinished en nog net kunne fiets afspuiten. Da vond ik wel een minpunt; ze begonnen al af te breken terwijl heel wa gasten (toch zeker vd grote afstanden) nog moesten binnen komen. Ik had ook geen 85km maar rond de 90...
Ik ben ook toegekomen aan de bikewash omstreeks die tijd. Een Moosdabber vroeg of er iemand was die de 85 km gereden had. Iemand van de clubmaten die er hun bikes stonden proper te spuiten zei dat ze dat gedaan hadden, maar meer dan 90 km op de teller hadden. De Moosdabber zei daarop dat hij ’s ochtends nog een stuk van het parcours had nagereden en vond dat hij er te lang over deed. Maar z’n tellertje had het begeven. Er zal dus toch ergens een foutje gebeurd zijn waardoor die afstand iets langer is uitgevallen. 5 km gratis!
Fons Moors
Mountainbiker
Location: E-MTB LEVO - Merida Big7 - Merida Ninety-Nine Merida O-Nine

Post by Fons Moors »

Filmke van de korte afstands rit Deel 1/2

Deel 2/2

fotokes op facebook
http://www.facebook.com/fonsmtb

Image
Image
Last edited by Fons Moors on Fri 12 Nov 2010 14:51, edited 2 times in total.
Vos in de bossen
Mountainbiker

Post by Vos in de bossen »

=D> =D> =D> =D> =D>
Leuk TT mannen van Stal-Koersel...was ingeschreven voor de lange afstand, maar wijselijk ingekort wegens het gekraak in de bossen (begin storm). Op de tussen stukken vloog ik bijna van mijn fiets af, of kon ik maar alleen sur-place doen #-o
Dus de 66 km gedaan, niet te zwaar terrein, had erger verwacht.
Bevoorrading 2: ik zag de gebouwen waar ik 40 jaar geleden verbleven had, :cry: nostalgie uit mijn jonge jaren snif snif... :-)
hengbiegel
Mountainbiker

Post by hengbiegel »

een zeer mooie rit
het enige wat mij enorm heeft gestoord is :evil: :evil: :evil:
DE VELE LEGE GEL,KOEKJES VERPAKKINGEN IN HET BOS

iedereen weet hoe moeilijk het is om aan de nodige vergunningen te raken

en van die dingen maken het de inrichters niet makkelijker

om die mannkes van de groen rustig te houden

daarom :oops: :oops: als je het zakje er al rijden kunt uit halen
kan je het ook al rijden terug insteken en bij de bevoorading of aankomst
in de vuilbakken gooien of wel bij u thuis

zodat ik nog lang mijn hobby kan blijven uitoefenen

voor de inrichters doe zo verder en misschien eens nadenken over een zomer tour lijkt mij heerlijk fietsen daar in de zomer

ps let op met gps tracks er is gereden over militair domein waar
zonder toesteming niet mag rijden

en de soldaatjes pakken u fietske af :evil:
roland
Mountainbiker

Video's van de 49Km staan online op Youtube

Post by roland »

Vijf video's gisteren gemaakt staan nu op Youtube:

http://www.youtube.com/rbaartscheer
fabio porco
Mountainbiker

Re: Video's van de 49Km staan online op Youtube

Post by fabio porco »

roland wrote:Vijf video's gisteren gemaakt staan nu op Youtube:

zalige goeie filmkes gemaakt, heb ze allemaal al gezien, TOP !!
en heb mezelf kunne tonen aan men mama 8) 8) 8)

greetz
witte2
Mountainbiker

Post by witte2 »

Leuke filmpjes, hiermee kan je onze rit bijna volledig narijden zonder gps of pijlen. Ben zelf ook in beeld geweest want er was er maar ene met nen rode cowboy hoed :-D

En idd mannen als je deze rit met een gps-track opnieuw wil doen denk er dan aan, niet op het militair domein. Als ze je pakken ben je je fiets kwijt.
Om daar te mogen fietsen en uitzetten zijn wij verschillende maanden op voorhand al bezig met vergunningen en toelatingen aan te vragen om er te mogen komen. Zelfs om de pijlen te gaan hangen en af te doen hadden we afzonderlijke vergunningen die we spijtig genoeg opnieuw moeten inleveren.
grts
walter 123
Mountainbiker

Post by walter 123 »

fabio porco wrote:vandaag ook genoten van de tocht . heb de 85 km gereden , maar had op het einde 93km op men teller staan... weet nie waarom. ben om 8u30 vertrokken, heb genoten van een mooie omloop, zeer goede bevoorading posten, alleen jammer van de regen op de laatste 15km en de afspuitstand vond ik niks meer van toen ik 5u later tegen 13u30 arriveerde...

greetz
Bij mij waren het er ook 93 km i.p.v. 85 km .
Op zich vind ik het niet zo erg, ben al op anderen toertochten geweest waar ik meer dan 10 km mis ben gereden door pijltjes die weg waren of slecht opgesteld . Ik ben ook redelijk laat vertrokken . Toen ik aankwam bij de spuitstand waren de mannen van de organisatie er van op de hoogte van de meerdere km . Ik heb wel mijn fiets nog kunnen afspuiten dat zal ongeveer 13.30 u geweest zijn . Daarna hebben ze de houten paletten opgeruimd .
De bevoorrading en uitpijling waren zeer goed, ik vond het een prima tocht met toch wel mooie stukken in . Die 20 min die ik langer gefietst heb vond ik niet erg .
Trouwens als ik aan een marathon begin zeg ik altijd tegen mijn vrouwtje dat ik niet weet wanneer ik terug ben, ge weet nooit wat ge kunt voorkrijgen he’ dan hebben we achteraf ook gene zever .
Ik was om 14.30 thuis 93 km op de teller 4.23 min op de fiets .
Vos in de bossen
Mountainbiker

Re: Video's van de 49Km staan online op Youtube

Post by Vos in de bossen »

roland wrote:Vijf video's gisteren gemaakt staan nu op Youtube:

Tof !!! in deel I wordt ik zelfs voorbijgestoken :-D
Direct na de grote diepe plas (die is zeker in' t midden 1 mt diep)...ik had achter me horen vloeken ( ' t waren jullie met de camera...se, ik viel bijna de plas in, indien ik niet op tijd had kunnen losklikken...
Mooie snelle opnames en zo switchen voor en achter ... =D>
Post Reply