opitterbos trackjes

Zoek je iemand om in het week-end mee te gaan biken? Interesse om eens een gezamelijke uitstap te organizeren? Maak je hier kenbaar.
Post Reply
Den eM-Tee-Bee-Freak
Mountainbiker

Post by Den eM-Tee-Bee-Freak »

Hopelijk blijven de witte pijltjes nog even hangen
dan kan ik ook eens die route rijden :P .
ben zelf van neeroeteren dus ik kom
deze week eens langs daar in het opitterbos :lol:
Mvg.
Vind het egt knap wat je doet Glimburger =D>
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Den eM-Tee-Bee-Freak wrote:Hopelijk blijven de witte pijltjes nog even hangen
Die route is maar 7km lang. En niet zo technisch omdat de route voor iedereen toegankelijk moest zijn.
't was geen toertocht, maar wedstrijd.
Den eM-Tee-Bee-Freak
Mountainbiker

Post by Den eM-Tee-Bee-Freak »

kawa wrote:
Den eM-Tee-Bee-Freak wrote:Hopelijk blijven de witte pijltjes nog even hangen
Die route is maar 7km lang. En niet zo technisch omdat de route voor iedereen toegankelijk moest zijn.
't was geen toertocht, maar wedstrijd.
A oke.
goed dat je het zegt
7km is niet egt de moeite he.
Mvg.
glimburger
Mountainbiker

Post by glimburger »

De plaatjes van de legertocht zijn al weg. @ kawa: Onderschat die regio niet hoor. Met die nieuwe paadjes kan je je daarzelf zeker tegenkomen als de fysiek er niet is. Volgens de boswerker hebben ze er vanmorgen toch zweet gelaten, al is hij natuurlijk geen kenner. Donderdag is er dan nog rijden onder begeleiding dacht ik. ( politiemensen ?)

Zonet dus weer een passage gedaan aan de kant van het voetbalterrein. Die bos gaat daar dus totaal onherkenbaar achterblijven. Alle eiken gaan voor de bijl en er blijven nog wat iele dennen en dunne eiken staan. Bos ga je dat nadien niet meer kunnen noemen.

De boswerker waar ik weer even mee gebabbeld heb maakt wel alle kapafval klein zodat nadien het opruimen van de paden doenbaar is. Maar het zal serieus wat uren mankracht vergen. Ook gaat hij voor mij de bomen over hetzelfde spoor proberen te trekken. Mogelijk biedt dat nadien een paar mogelijkheden tot nieuwe singles.

Om in de opitterbosregio te gaan rijden heb je geen pijltjes nodig. Eenmaal in de buurt van de grindkuil wijzen de geharkte paden je wel de diverse lussen. Er zijn nu ook blauwe lintjes aan de bomen gedaan.

Ik ga elke dag de bos in, in de hoop de boswachter te treffen en er zo achter te komen wat mag en niet mag. En dan misschien toch die lange single eens op poten zetten. :wink:
BASSMAN
Mountainbiker
Location: TREK 8500 '9 & '11- CUBE analog '8 - GIANT tcr1 '11 - CKT 369 '15 - Giant propel advance 1 '17

Post by BASSMAN »

glimburger wrote: Ik ga elke dag de bos in, in de hoop de boswachter te treffen en er zo achter te komen wat mag en niet mag.
Zou dat niet doen want eigenlijk mag men niets doen in het bos.Hij gaat u dat verbieden mss en dan in de gaten houden.
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

glimburger wrote:De plaatjes van de legertocht zijn al weg. @ kawa: Onderschat die regio niet hoor. Met die nieuwe paadjes kan je je daarzelf zeker tegenkomen als de fysiek er niet is. Volgens de boswerker hebben ze er vanmorgen toch zweet gelaten
Ik heb vandaag meegereden, ken de streek en onderschat ze niet... :wink:

Mijn antwoord ging enkel over het parcours dat was afgepijld vandaag.
En dat was maar 7km en niet zo technisch.
Maar ik heb ook ferm wat zweet gelaten, zo'n korte wedstrijdjes zijn niet echt mijn ding.. #-o

Een tijdje terug ben ik eens komen verkennen en heb ik wat over uw nieuwe paadjes gereden, ge hebt er ferm werk verricht, 't is alleen jammer dat je in dat Opitterbosje nogal beperkt bent qua oppervlakte.
glimburger
Mountainbiker

Post by glimburger »

Waar jullie aan de crosskuil vanmorgen eerst linksaf gegaan zijn en vervolgens de klim gedaan hebben om even later de weg over te steken, daar kan je nu ook rechtsom naar ongeveer 600 meter nieuwe single tracks. 1 ervan geeft uit op de achterliggende grotere dennenbossen. Daar zijn nu ook de rooiwerken gedaan en krijg ik ook nog wat mogelijkheden. Die oppervlakte is wel echt groot.

als ik die tracks niet gemaakt had was de rit van vandaag totaal saai geweest! Ze hebben er verschillende van gebruikt. goed zo.

Tegen zaterdag komt de grote bosmachine weer om hout te laden en ga ik operatie charme weer inzetten om wat gedaan te krijgen...
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

glimburger wrote:Waar jullie aan de crosskuil vanmorgen eerst linksaf gegaan zijn en vervolgens de klim gedaan hebben om even later de weg over te steken, daar kan je nu ook rechtsom naar ongeveer 600 meter nieuwe single tracks. 1 ervan geeft uit op de achterliggende grotere dennenbossen. Daar zijn nu ook de rooiwerken gedaan en krijg ik ook nog wat mogelijkheden. Die oppervlakte is wel echt groot.
Ik heb op die singletracks al gereden en je hebt dat goed gedaan.

Maar met een grote opp. bedoel ik eerder een bos (of meerdere bossen) waar je 30-40km aan singletracks kan rijden. (voorbeeld vaste route Luyksgestel eventueel gecombineerd met Eersel)
En dat kan je het Opitterbosje niet vinden he. :wink:
der jan
Mountainbiker
Location: heb gene bike heb ne crossfiets (colnago) en ne koersvelo( Wilier)

Post by der jan »

nee de boswachter zou ik er niet bij betrekken, want officieel moogt ge dat niet doen. want weet dat er aan de oudsberg is mensen dennenappels aan het rapen waren en dat de boswachter langs kwam en ze ze terug moesten gooien. maar ik vind super wat ge doet? en in opitter bos en met verdere uitbreiding naar waterloos en mariaberg kunt ge echt wel een zwaar parcours rijden,en vooral een mooi knap parcours
glimburger
Mountainbiker

Post by glimburger »

Na het saunadagje van vandaag ben ik weer fit om morgen op zoek te gaan naar de doorsteek van de crosskuil richting Volmolen. Zo kunnen we af en toe van de paden af en stukjes singles rijden. Maar eerst om een uur of 7 richting voetbalveld want ze komen weer kaphout laden en ze moeten me een gleufke trekken :wink:

EDIT zaterdagmiddag: Ik heb aan de achterzijde van de uitgang aan de crossbos weer een doorsteek kunnen maken om zo tot die lus van voetbalterrein tot aan fietspadennetwerk te komen. Ben benieuwd of dis stukje snel ontdekt wordt.
Post Reply