Zo 22/08/2010 Aarschot

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
StrammerMax
Mountainbiker
Location: Minerva Starlite & Trek Fuel EX9 werd gestolen & Turner Flux & Lapièrre Zesty 514

Re: Papegaai op de oevers van de Demer!

Post by StrammerMax »

StrammerMax wrote:Off-topic: onderweg van Scherpenheuvel naar huis passeerde ik Geel-Zammel, ter hoogte van de grens met Westerlo. Aan een brug over een waterloopje troepten mensen samen. Vorig jaar was dat ook zo. Ik vermoed dat daar een wedstrijd was met zelfgebouwde vlotten. Weet iemand daar iets van?
Gevonden: Zammelse vlottentocht!
el gordo
Mountainbiker

Post by el gordo »

Trevorken wrote:Dat was mijn gedacht eigenlijk ook. Ik ben om 9 uur vertrokken voor de 65 en ben eigenlijk heel weinig volk tegengekomen. Of waren er gewoon weinig deelnemers?
Nee hoor, die zaten allemaal op de 45
:-D

Sommige hellingen moeten aanschuiven op 't klein verzet om toch maar geen voet aan de grond te moeten zetten voor de klim begon.

Maar dat heeft ook z'n charme he
el gordo
Mountainbiker

Post by el gordo »

Biker Ben wrote:De foto's kan je bezichtigen en downloaden op http://fotoalbum.seniorennet.be/Goswa/m ... 0_aarschot Op onze site komt één dezer dagen nog een link naar deze site.
Man man man,
die kan toch goeie foto's trekken!
Ge zou uw bijna uw TT uitkiezen op basis van waar hij foto's gaat nemen!
rubber-12
Mountainbiker

Post by rubber-12 »

Om 9:20 vertrokken voor de 85 km.

bepijling : prima, op een plaats naast de Demer na, waar een pijltje schuin naar links stond, een paadje naar beneden, en de route nog verderliep langs de Postiljon
parcours : prima, hier en daar een beetje langer verbindingsstuk via asfalt. 830 hm op mijn Polar (precies een stuk minder dan een aantal anderen hier). 85 km (incl. een 1,5 km verkeerd rijden)
bevoorrading : prima, aan de laatste twee Aquariusen afgeschooid.

Het was vandaag de eerste keer met mijn nieuwste bike. Een paar keer stoppen om het zadel bij te regelen was mijn deel.
Voor de eerste bevoorrading nog een stuk samengereden met een biker die Pukkelpop nog in zijn lijf had zitten, zweten dat die deed. Volgens mij had die nog een klein stukje in zijn kl*ten :lol: . Hij slaagde erin om 300 m voor deaankomst nog te telefoneren dat hij zijn weg kwijt was :lol: #-o .
Bosberg wat op en af, bekende stukken van de Hagelandse gedaan.
Leuk.

Aan den aprés waren we de laatsten aan een tafeltje (de rest was volledig leeggehaald) maar nog waren er bikers die binnenkwamen.
Een douche nemen stond nog op de planning, maar dat werd moeilijk als de sportzak met wasgerief en propere toestanden thuis is blijven staan.
-JP-
Mountainbiker

Post by -JP- »

Bedankt aan de organisatie voor de fijne tocht!
X10
Mountainbiker

Post by X10 »

Fijne tocht =D> alles weer dik in orde bij die forest bikers ! kerels met mountainbike ervaring. leuk parcour uitgedokterd. om 9.30 uu pas vertrokken met hele dikke pukkelpopbenen en de eerste 10 km iemand in mijn noors wiel. Tot bij de splitsing van 65/85. met schaamrood op de wangen 65 genomen terwijl jij vol voor de 85 ging. pukkelpop en mtb marathon=slechte combinatie. maar wel leuk. thanx foresters.
Xfrank
Mountainbiker

Post by Xfrank »

prachtige tocht!!!

op een gegeven moment, in één van de bossen, vertrokken 2 gasten een 10 tal meter voor mij na een herstelling van hun band. Wanneer ik op de plaats van hun herstelling kwam, zag ik dat ze de kapotte binnenband achter gelaten hadden. ik heb hun nog nageroepen, maar ze deden of hun neus bloede en waren weg. ik had het duo in mijn geheugen opgeslagen maar op de tweede bevoorrading en op het eind waren ze niet meer te bespeuren. En ik die dacht dat zulke eikels niet tussen de mtbers zaten! Is dat nu echt zó lastig om uw rommel terug mee te pakken?
SHAME ON YOU :evil:
Dickie
Mountainbiker

Post by Dickie »

Xfrank wrote:prachtige tocht!!!

op een gegeven moment, in één van de bossen, vertrokken 2 gasten een 10 tal meter voor mij na een herstelling van hun band. Wanneer ik op de plaats van hun herstelling kwam, zag ik dat ze de kapotte binnenband achter gelaten hadden. ik heb hun nog nageroepen, maar ze deden of hun neus bloede en waren weg. ik had het duo in mijn geheugen opgeslagen maar op de tweede bevoorrading en op het eind waren ze niet meer te bespeuren. En ik die dacht dat zulke eikels niet tussen de mtbers zaten! Is dat nu echt zó lastig om uw rommel terug mee te pakken?
SHAME ON YOU :evil:
Heb ik ook zien liggen in een afdaling.
Vond het net niet de moment om te stoppen en dat ding mee te pakken met nog wat bikers in het wiel.
Er zitten toch wel stomme kl***n tussen.
Volgend jaar vragen ze zich af waarom aan de organisatie een passage wordt geweigerd en er weeral meer Bloso-stukken of asfalt in een tt zitten.
:evil:
vliegende hollander
Mountainbiker

Post by vliegende hollander »

organisatie aarschot; =D> =D> , mooie tocht en tot volgend jaar. strammermax tot in zottegem voor de 90? :bounce:
Rucher
Mountainbiker

Post by Rucher »

Net de fotos bekeken ( =D> voor de fotograaf) en nog net geluk samen met de looky als laatste nog op het plaatje..9.15 vertrokken en toen we de fotograaf passeerden melde hij dat we de laatste waren om het album aftesluiten..wel zo makkelijk om jezelf terug te vinden.Bij het rijden op de 85 km was het net of er geen volk was maar als je de fotos bekijkt krijg je toch een andere indruk.
Super tocht en bevoorrading,goeie bepijling alhoewel 1 maal verkeerd gereden met nog wel wat andere medebikers na uit een bos te komen en ipv rechts te gaan op de baan rechtdoor gereden omdat het spoor rechtdoor ging..te snel of door de vermoeidheid wa minder zicht maar verder no problem onderweg..vertrokken met de bedoeling 65 te doen maar de pa dacht om de 85 te doen maar na de 3de bv toch moeten inbinden en de korte weg langs kanaal genomen om wat uit te trappen en toch nog binnen te kunnen rijden zonder tong tussen de wielen.
De rug begon wat te hard op te spannen en duidelijk de revalidatie van gebroken rug nog niet helemaal verwerkt..wat niet wegneemt me super geamuseerd te hebben..deels mede dank aan het groepje met enkele hollanders die we even hebben gevolgd(door hun wellicht ook wat op de adem getrapt na 60km)
=D> =D> =D> voor de organisatie en tot next time
Post Reply