Ik zou het weekend van de 14 de augustus ook eens naar de ardennen willen afzakken.
Maar ik twijfel tussen deze bloso route en een georganiseerde TT in de regio.
Welke zouden jullie kiezen?
La Roche
Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
in La Roche zelf is er geen op 14-8 ,maar wel in Rendeux ,en dat is daar maar 8km vandaan ,dus het zou kunnen dat ze de noord kant van La Roche doen of meer , ik heb al wel gehoord van sommigen dat Rendeux altijd de moeite waard is ,dus waarom niet eens proberen , ik ga er naartoe ,ben vanaf morgen tot 15-8 in Borzee
, ZO van La Roche ,das een TT die ik doe en zeker niet vergeten de Sean Kelly in Baraque Fraiture op 6 -8 , Tot dan misschien ,bey bey

- MR.specialized
- Mountainbiker
Post by MR.specialized »
ff beschrijving doen. in men verlof had ik en en kennis afgesproken voor een dagje la roche wat ook meteen mijn eerste ardennen ervaring moest worden. zo gezegd zo gedaan ritjevan 2u30 min achter de boeg de bikes eruit en starten maar. eerst een kaart gekocht met de plaatselijke routes bij het info punt en off we go. de eerste route nummer? was meteen een moment van
nog niet helemaal warm en direct 25 procent klimmen en het kleine blad vooraan die niet mee wilde .dat werd afstappen dus en daarna kwamen we tot de conclusie dat de bepijling de wensen overliet. dat werd uiteindelijk een eerste route van 22 kilometer . terug in het stadje keken we voor een volgende route. dat was er 1 van 12 kilometer en wederom hadden we een zware maar mooie klim te pakken lekker afzien met een mooie blauwe hemel dat kwam dus zeker in orde. eens we de zware beklimming hadden gedaan waren de pijltjes weer uit ons zicht verdwenen .dan hebben we maar een stuk van een wandelroute mee genomen en ook een stukje zelf gefantazeerd maar zeer mooie afdalingen gedaan das een feit. ook deden we nog een route van 8 kilometer met 4 kilometers asfalt we zeiden tegen elkaar wat saaimaar o wee. toe we opeens het bos ingingen voor een korte maar krachtige klim kwam het mooiste van de dag een woeste afdaling met een % waar je alleen maar kunt van dromen met stenen en mini rotsjes. om uiteindelijk naast een camping weer naar het dorp te rijden .
eindcoclusie :la roche is een prachtige streek voor mtb en ik ga er zker nog terug. statistiek 70 km.gem 17kmh een echte aanrader
eindcoclusie :la roche is een prachtige streek voor mtb en ik ga er zker nog terug. statistiek 70 km.gem 17kmh een echte aanrader
La Roche is een hele mooie streek ,ik heb er dit jaar op 3 weken zo'n 500 km gaan biken ,maar ik ken de streek al jaren en gebruik geen bepijlde routes want die zijn gewoon schandalig slecht aangeduid,
er zijn hier en daar wel nieuwe pijltjes geplaatst maar daar zijn nog geen kaarten van gedrukt en die zijn soms verwarrend route 4 dan 3 en dan weer 4,
de beste berijdbare route is de oude num6 route volgen en eenmaal in Hubermont de route 3 blijven volgen met een prachtige rustige afdaling met beekjes enz.met erachter een steile klim richting borzee waar je effe kunt gaan rusten op een terrasje bij 'Le Clos Renee' ,en als je dan nog niet moe bent kan je zonder bepijling via dan bos naar Samree gaan waar je vanuit het dorp terug naar links aan de fonteintjes de pijltjes volgt zonder nummer, een lange afdaling richting La Roche hebt
een route die vroeger ook tot mijn favorieten behoorde was de oude num 8 doen maar in de andere richting dan op de kaarten ,de klims zijn dan niet zo steil en de afdalingen wel
de oude routes 1 en 2 waren dit jaar zo goed als niet berijdbaar door de erosie die onstaan is door de regen midden juni
Als je de streek niet echt goed kent ,dan spreek je daar in het dorp maar eentje aan ,misschien heb je geluk dat hij de streek kent en wil hij je gids misschien wel zijn voor die dag ,das fun voor iedereen
er zijn hier en daar wel nieuwe pijltjes geplaatst maar daar zijn nog geen kaarten van gedrukt en die zijn soms verwarrend route 4 dan 3 en dan weer 4,
de beste berijdbare route is de oude num6 route volgen en eenmaal in Hubermont de route 3 blijven volgen met een prachtige rustige afdaling met beekjes enz.met erachter een steile klim richting borzee waar je effe kunt gaan rusten op een terrasje bij 'Le Clos Renee' ,en als je dan nog niet moe bent kan je zonder bepijling via dan bos naar Samree gaan waar je vanuit het dorp terug naar links aan de fonteintjes de pijltjes volgt zonder nummer, een lange afdaling richting La Roche hebt
een route die vroeger ook tot mijn favorieten behoorde was de oude num 8 doen maar in de andere richting dan op de kaarten ,de klims zijn dan niet zo steil en de afdalingen wel
de oude routes 1 en 2 waren dit jaar zo goed als niet berijdbaar door de erosie die onstaan is door de regen midden juni
Als je de streek niet echt goed kent ,dan spreek je daar in het dorp maar eentje aan ,misschien heb je geluk dat hij de streek kent en wil hij je gids misschien wel zijn voor die dag ,das fun voor iedereen
-
Van Hoey Gert
- Mountainbiker
Post by Van Hoey Gert »
Juist terug van weekendje La Roche en daar wat rond gecrost met mijn mountainbike. Ik had al op verschillende sites gelezen dat de bepijling niet goed is, maar das niet waar. Het is wel niet gemakkelijk zonder info en wat voorkennis. Maar je kan een kaart + route beschrijving en uitleg van de bepijlingen kopen in de VVV.
Maar het zit als volgt in elkaar:
Ge hebt de 8 oude routes (waarvan de bepijling niet onderhouden wordt en hier en daar wel eentje kan mankeren)
BLOSO heeft door combinatie er vier routes van gemaakt (staat op papiertje van VVV hoe de combinatie juist is). Deze staan echt wel perfect aangegeven met zeer veel pijlen. Ook zijn er verbindingsstukken tussen de 4 routes weergegeven.
Het probleem is dat op de kaart de 8 routes staan getekent i.p.v de 4 BLOSO routes en waardoor dat ge af en toe twijfelt hoe ze lopen.
Ik kan route 4 in combinatie met route 3 ten zeerste aanraden, echt prachtig en soms heel steil.
Volg de BLOSO routes en je hebt gegarandeert een fantastische rit, zonder problemen.
Maar het zit als volgt in elkaar:
Ge hebt de 8 oude routes (waarvan de bepijling niet onderhouden wordt en hier en daar wel eentje kan mankeren)
BLOSO heeft door combinatie er vier routes van gemaakt (staat op papiertje van VVV hoe de combinatie juist is). Deze staan echt wel perfect aangegeven met zeer veel pijlen. Ook zijn er verbindingsstukken tussen de 4 routes weergegeven.
Het probleem is dat op de kaart de 8 routes staan getekent i.p.v de 4 BLOSO routes en waardoor dat ge af en toe twijfelt hoe ze lopen.
Ik kan route 4 in combinatie met route 3 ten zeerste aanraden, echt prachtig en soms heel steil.
Volg de BLOSO routes en je hebt gegarandeert een fantastische rit, zonder problemen.