Ja ja. De beelden van u en ook de klank...El Perro Diablo wrote:Hebde gij heel mijn koers gefilmd dan?Fons Moors wrote:Filmkes van alle kampioenen podiums staan op het net.
Later in de week komen er filmkes van al de wedstrijden en ook sfeerbeelden..
17-18/07 BK Malmedy 4X / DH / XCO / TRIAL
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
- Fons Moors
- Mountainbiker
- Location: E-MTB LEVO - Merida Big7 - Merida Ninety-Nine Merida O-Nine
Post by Fons Moors »
- rubber-12
- Mountainbiker
Dan past deze beter : http://www.youtube.com/watch?v=pJ6gvuZI-cYbosse wrote:zo'n klank??Fons Moors wrote:Ja ja. De beelden van u en ook de klank...El Perro Diablo wrote: Hebde gij heel mijn koers gefilmd dan?
- ATEGEV
- Mountainbiker
Re: Kevin Van Hoovels kampioen + TV-reportage VRT
100% gelijk dat het niet schoon is van de VRT. Ik d8: nu sturen ze eens een ploeg, en de 2 bekendste vallen uit, een mooie gelegenheid om eens die mannen in beeld te brengen die het hele jaar door een glansrol spelen in de Belgische MTB-scène, alsook ons landje op kaart zetten in internationale wedstrijden, zij het dan vooral in marathons.tègniesj wrote:Kevin is al jaren een fel onderschat biker. Ken hem al van voor hij begon met wedstrijden. Hij verdient deze titel dubbel en dik. De meesten weten zelfs niet wat voor parcours hij heeft afgelegd om zo ver te geraken. Wie kan zulke prestaties voorleggen in combinatie met het succesvol afleggen van zware universitaire studies? Echt knap![]()
De TV-reportage in het Sporza nieuws stoorde me echter mateloos. Ipv de winnaar in het daglicht te stellen, te prijzen voor zijn prestatie en hem bekendheid te geven, verkiest de VRT om nogmaals Sven Nys extra zendtijd te geven over hoeveel pech Nys had... Wat een gemiste kans !
Nys deed mijns insziens bovendien geen al te slimme zet bij zijn interview. Hij vermeldt namelijk dat hij nu het enige mtb-boegbeeld is in België en het zijn taak is om de sport te redden...Iemand die het MTB echt in zijn hart draagt, zou dan ook de kans te baat moeten nemen om de winnaar van de dag te feliciteren voor een prachtprestatie. Nee, deze reportage was echt een gemiste kans om de sportliefhebbers eens nieuwe sportsterren voor te stellen. Het is niet de sport die in crisis zit, maar de pers die een veel te conservatieve visie heeft en blijft vasthouden aan het(de) oude. Bovendien bewijst dit nogmaals dat de meerderheid van de sportpers niet is geïnteresseerd in onze sport, maar enkel interesse heeft in Nys. Dat is niet SN zijn fout, maar hij zou misschien wel kunnen zorgen dat zijn mederenners mee de aandacht krijgen die ze verdienen.
Nys moet idd niet zeggen dat hij het enige boegbeeld is, maar de winnaar kon hij niet feliciteren want die was bij afname van het interview nog niet bekend. De stukken interview waarin je hem in koerstenu ziet is voor de wedstrijd opgenomen, de andere stukken om 15h30, toen hij na zijn opgave gedouched had. Ik weet dat toevallig omdat ik juist passeerde en eens wilde meeluisteren wat er gebeurd was.
Het belangrijkste: proficiat voor Kevin!
Triestig hoe sommige elke gelegenheid te baat nemen om Sven Nys een hak te kunnen zetten.
Als neutrale mtb-liefhebber interesseert het me alleen hoe onze sport meer publiciteit zou kunnen verkrijgen en hoe er meer jonge gastjes kunnen aangezet worden om deze sport te kiezen.
Dit kan alleen door grote mtb'ers zoals Nys, en in het verleden Meirhaeghe en Paulissen.
Respect voor de mannen die nu vooraan geëindigd zijn maar internationaal stellen ze 0,0 voor en dit zal normilater niet veranderen en ervoor zorgen dat er geen publiciteit meer gegeven wordt aan het mtb'en.
Met het wegvallen van Paulissen is er maar 1 internationale mtb'er meer die een uitslag kan rijden en dat is Sven Nys.
Laat ons dan aub niet elke gelegenheid te baat nemen om zijn woorden te verdraaien en de vrt te beschuldigen dat de aandacht naar hem gaat als hij opgeeft met materiaalpech (wat in feite logisch is want zonder is de kans 90% dat hij wint).
Wees blij dat de beste veldrijder van de laatste 10 jaar die reeds binnen is zoveel tijd wil besteden aan onze sport en de publiciteit ervan.Ik ben er zeker van dat hij reeds verschillende kleine mannen heeft aangezet tot bmx'en en mtb'en.
Mocht hij stoppen dan is er geen kat meer geïnteresseerd in het mtb'en op televisie en in de media algemeen. Is het dat wat sommige willen ?
Hoezeer de winnaar ons respect verdient , benieuwd hoeveel kleine mannen er door zijn prestaties zullen starten met onze sport en hoeveel extra mediaaandacht hij zal kunnen teweegbrengen met zijn internationale prestaties.
Ik heb zo een beetje de indruk dat vooral in Vlaanderen onze vedetten heel graag afgebroken worden door de mensen die vooral rond de kerktoren willen rijden.
Als neutrale mtb-liefhebber interesseert het me alleen hoe onze sport meer publiciteit zou kunnen verkrijgen en hoe er meer jonge gastjes kunnen aangezet worden om deze sport te kiezen.
Dit kan alleen door grote mtb'ers zoals Nys, en in het verleden Meirhaeghe en Paulissen.
Respect voor de mannen die nu vooraan geëindigd zijn maar internationaal stellen ze 0,0 voor en dit zal normilater niet veranderen en ervoor zorgen dat er geen publiciteit meer gegeven wordt aan het mtb'en.
Met het wegvallen van Paulissen is er maar 1 internationale mtb'er meer die een uitslag kan rijden en dat is Sven Nys.
Laat ons dan aub niet elke gelegenheid te baat nemen om zijn woorden te verdraaien en de vrt te beschuldigen dat de aandacht naar hem gaat als hij opgeeft met materiaalpech (wat in feite logisch is want zonder is de kans 90% dat hij wint).
Wees blij dat de beste veldrijder van de laatste 10 jaar die reeds binnen is zoveel tijd wil besteden aan onze sport en de publiciteit ervan.Ik ben er zeker van dat hij reeds verschillende kleine mannen heeft aangezet tot bmx'en en mtb'en.
Mocht hij stoppen dan is er geen kat meer geïnteresseerd in het mtb'en op televisie en in de media algemeen. Is het dat wat sommige willen ?
Hoezeer de winnaar ons respect verdient , benieuwd hoeveel kleine mannen er door zijn prestaties zullen starten met onze sport en hoeveel extra mediaaandacht hij zal kunnen teweegbrengen met zijn internationale prestaties.
Ik heb zo een beetje de indruk dat vooral in Vlaanderen onze vedetten heel graag afgebroken worden door de mensen die vooral rond de kerktoren willen rijden.
- Chimaera
- Mountainbiker
vermeulen wrote:Triestig hoe sommige elke gelegenheid te baat nemen om Sven Nys een hak te kunnen zetten.
- El Perro Diablo
- Mountainbiker
Post by El Perro Diablo »
Internationaal stelt Nys ook geen fluit voor op mtb gebied, tenzij hij de koers zelf in zijne hof mag uitpijlen.
Hij is mee naar de OS gemogen, omdat den bond da zo gewilt heeft en ze niet in de echte toekomst van de mtb'rs wilden investeren (Davy Coenen).
Buiten veel geblaat dat het te warm was in China en dat hij mss zijne crossvelo ging gebruiken heb ik weinig spectaculairs gezien van Nys op de OS, en nu in Malmedy(echte xc) nog vele minder.
In Averbode is hij ne topper, da klopt.(ik thuis in mijne hof ook btw).
Hij is mee naar de OS gemogen, omdat den bond da zo gewilt heeft en ze niet in de echte toekomst van de mtb'rs wilden investeren (Davy Coenen).
Buiten veel geblaat dat het te warm was in China en dat hij mss zijne crossvelo ging gebruiken heb ik weinig spectaculairs gezien van Nys op de OS, en nu in Malmedy(echte xc) nog vele minder.
Toch even aandacht voor volgende aub ….
Eerst en vooral alle respect voor Sven Nys ….
Nys was idd.bij de start topfavoriet en was de man die in principe niet kon verliezen.
Zeer betreurenswaardig dat er amper media-aandacht geweest is over de verdienstelijke winnaar die zwaar getreden heeft voor zijn Belgische driekleur.
Alle aandacht naar de man met pech….Jammer, maar ook dat is mountainbike.
Al van op de zware startklim sloeg Van Hoovels met ploegmaat Nicolas Vermeulen een bres op de alom geprezen concurrentie.
Het Lingier/Versluys blok heeft zwaar gestreden met het gekende resultaat.
Kevin Van Hoovels Kampioen , Nicolas Vermeulen Vice kampioen.
Dan nog die andere opmerkelijke prestaie uit het Lingier / Versluys kamp.
Bij de beloftes was Sebastien Carabin na zijn 4de plaats op het EK vorige week de favoriet. Sterke concurrentie was Tom Meeuwsen die als Prof bij de beloften moest starten. Na een opmerkelijke prestatie pakt Carrabin de titel.
Moest het klassement van Elites en beloften samen liggen was het podium volledig blauw met renners uit het Lingier / Versluys kamp …
Eveneens uit het Lingier/Versluys kamp werd bij de Debutanten Mathieu Dehaeze 8 ste en werd daarmee 2de bij de eerste jaars.
Mijn bescheiden mening voor de mannen van de pers…
da ploegske van de kust mag wel eens verdient in de picture komen.
Met 4 renners aan de start pakt het team Lingier / Versluys 2x goud en 1 x Zilver
Eerst en vooral alle respect voor Sven Nys ….
Nys was idd.bij de start topfavoriet en was de man die in principe niet kon verliezen.
Zeer betreurenswaardig dat er amper media-aandacht geweest is over de verdienstelijke winnaar die zwaar getreden heeft voor zijn Belgische driekleur.
Alle aandacht naar de man met pech….Jammer, maar ook dat is mountainbike.
Al van op de zware startklim sloeg Van Hoovels met ploegmaat Nicolas Vermeulen een bres op de alom geprezen concurrentie.
Het Lingier/Versluys blok heeft zwaar gestreden met het gekende resultaat.
Kevin Van Hoovels Kampioen , Nicolas Vermeulen Vice kampioen.
Dan nog die andere opmerkelijke prestaie uit het Lingier / Versluys kamp.
Bij de beloftes was Sebastien Carabin na zijn 4de plaats op het EK vorige week de favoriet. Sterke concurrentie was Tom Meeuwsen die als Prof bij de beloften moest starten. Na een opmerkelijke prestatie pakt Carrabin de titel.
Moest het klassement van Elites en beloften samen liggen was het podium volledig blauw met renners uit het Lingier / Versluys kamp …
Eveneens uit het Lingier/Versluys kamp werd bij de Debutanten Mathieu Dehaeze 8 ste en werd daarmee 2de bij de eerste jaars.
Mijn bescheiden mening voor de mannen van de pers…
da ploegske van de kust mag wel eens verdient in de picture komen.
Met 4 renners aan de start pakt het team Lingier / Versluys 2x goud en 1 x Zilver
Ik vraag mij af of jij eigenlijk iets positiefs te zeggen heb, als je geen kritiek hebt op de parcours dan is het op de rennersEl Perro Diablo wrote:Internationaal stelt Nys ook geen fluit voor op mtb gebied, tenzij hij de koers zelf in zijne hof mag uitpijlen.
- El Perro Diablo
- Mountainbiker
Post by El Perro Diablo »
Het parcours was super, de renners die aangekomen zijn ook!!!OdEssA wrote:Ik vraag mij af of jij eigenlijk iets positiefs te zeggen heb, als je geen kritiek hebt op de parcours dan is het op de rennersEl Perro Diablo wrote:Internationaal stelt Nys ook geen fluit voor op mtb gebied, tenzij hij de koers zelf in zijne hof mag uitpijlen.