Transvesubienne

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Mojobiker
Mountainbiker

Re: Transvesubienne

Post by Mojobiker »

joselemaire wrote:De natuur en de technische singletracks maken van de tocht een onvergetelijke gebeurtenis.
Opgepast eens je ervan geproefd hebt......
Hierbij enkele woorden en beelden van de editie 2013.
http://users.skynet.be/fb945142/Transve ... 202013.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
I have a dream =D> Epische foto's, knap verslag [-o<
Died
Mountainbiker

Re:

Post by Died »

lowie wrote:
Mister A wrote:Misschien eerst beginnen met de houffamarathon enzo en dan pas deze doen...
Ik zal de vergelijking even doortrekken :
Ik ben juist begonnen met mtb, en heb tot nu toe 8 toertochten van 40 km in de Antwerpse Kempen gefietst en nu ... ga ik de RDHF 115 km doen.

Maar laat niets je tegenhouden hoor ... 't is maar van die verwittigde man ...

Ok, I get the point ! Deze marathon is een must do voor elke ervaren mtb'er, maar niet weggelegd voor watjes! Ik zou hem precies ook ooit wel eens willen rijden.
Ik ben dan wel gewend om lange afstanden te rijden in België en heb al
wat ardennemarathons in de benen (heb bv dit jaar BeMC, RDHF115, ... gereden), toch geeft deze tocht me wat schrik. Kan iemand me mss een vergelijking geven met bv de RDHF?

Het is dan wel minder km, maar dat maakt niet uit, in zo'n rit zijn het de hm's die tellen, en dit is ongeveer gelijk aan de RDHF. Doch zullen de klimmen wss veel langer en steiler zijn ?
RDHF is ook tamelijk technisch maar vond ik wel goed haalbaar. Is de TV 2x zo technisch, 10x zo technisch of is de RDHF115 niets in vergelijking met de TV?
_anonymus_
Mountainbiker

Post by _anonymus_ »

Hier zijn 't de negatieve hoogtemeters die tellen, denk ik.
Het feit dat de winnaar een jaar of twee, drie geleden op een Scott Genius reed, zegt genoeg denk ik.
Als je kijkt naar de tijd die ze over de wedstrijd doen, weet je genoeg...
julie
Mountainbiker

Post by julie »

de winnaar van dit jaar reed ook op een Scott Genius, het nieuwe model 27,5
Enfant terrible
Mountainbiker

Post by Enfant terrible »

Died wrote:
lowie wrote:
Mister A wrote:Misschien eerst beginnen met de houffamarathon enzo en dan pas deze doen...
Ik zal de vergelijking even doortrekken :
Ik ben juist begonnen met mtb, en heb tot nu toe 8 toertochten van 40 km in de Antwerpse Kempen gefietst en nu ... ga ik de RDHF 115 km doen.

Maar laat niets je tegenhouden hoor ... 't is maar van die verwittigde man ...

Ok, I get the point ! Deze marathon is een must do voor elke ervaren mtb'er, maar niet weggelegd voor watjes! Ik zou hem precies ook ooit wel eens willen rijden.
Ik ben dan wel gewend om lange afstanden te rijden in België en heb al
wat ardennemarathons in de benen (heb bv dit jaar BeMC, RDHF115, ... gereden), toch geeft deze tocht me wat schrik. Kan iemand me mss een vergelijking geven met bv de RDHF?

Het is dan wel minder km, maar dat maakt niet uit, in zo'n rit zijn het de hm's die tellen, en dit is ongeveer gelijk aan de RDHF. Doch zullen de klimmen wss veel langer en steiler zijn ?
RDHF is ook tamelijk technisch maar vond ik wel goed haalbaar. Is de TV 2x zo technisch, 10x zo technisch of is de RDHF115 niets in vergelijking met de TV?
Begin dan mss eerst eens met deze tocht : 'Raid des Terres Noires' : http://forum.mountainbike.be/viewtopic.php?f=9&t=115262

Ik was hier niet overal op mijn gemak, terwijl ik zowat alle Belgische tochten zonder schrik aankan. Ik heb in verslagen gelezen van gasten die TN en TV gereden hebben : niet op je gemak in TN = KAK in de broek op TV !!
lowie
Mountainbiker

Re: Re:

Post by lowie »

Died wrote: RDHF is ook tamelijk technisch maar vond ik wel goed haalbaar. Is de TV 2x zo technisch, 10x zo technisch of is de RDHF115 niets in vergelijking met de TV?
De TV is absoluut niet te vergelijken met de RDHF.
Ik heb ze allebei gereden, niet als wedstrijd, wel het parcours.
De TV is véééél technischer, en met veel meer stappassages (te steil naar boven of te moeilijk naar beneden).
Laat je niet bedriegen door de beelden van het filmpje : die passages over rotsen en wortels naar beneden zijn een pak steiler dan op beeld blijkt, en die mannen die je daar ziet overvliegen zijn geen pannenkoeken ! Ik durf wedden dat op die passages door de mindere goden heel wat gestunteld of te voet gegaan wordt. Bvb : die laatste afdaling met zicht op zee over die rode rotspaden >> die blijft oneindig duren en het gedokker houdt niet op - op die ene afdaling alleen heb je zowat alle "moeilijkheden" van de RDHF bij mekaar :-)
Died
Mountainbiker

Post by Died »

Klinkt hier als een serieuze uitdaging!
Amai, hoe meer ik over deze tocht lees, hoe langer ik hem ga uitstellen denk ik :p
maar ik moet en zal hem eens gereden hebben !
Wel best een fully meepakken zeker, denk dat je met een
hardtail toch wat snelle uit het zadel geslagen wordt op zo'n ondergrond...
Dan is er maar 1 probleem, moeten we ons nog ne fully gaan aanschaffen....
Ach binnen een jaar of 3 misschien :)
Vino
Mountainbiker

Post by Vino »

Is er fun aan om deze met een hardtail te rijden, met dropper post en 120mm vering?
Of zou dat gewoon een dwaze keuze zijn?
Mister A
Mountainbiker

Post by Mister A »

Ze gaan het nog wat harder maken in 2014. Het wordt nice - colmiane - nice over twee dagen...
](*,)

Image
Vino
Mountainbiker

Post by Vino »

Waar vind je al info over de editie van 2014?
Post Reply