Hope Race X2 2010

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
mtb arno
Pro

Post by mtb arno »

HILSeT wrote:In de loop van 7 jaar...
Magura heel veel problemen, veel ontluchten, nooit goede rem gevonden, veel lekkage aan hendels gezien.
Avid laatste jaren veel afstelproblemen, sleept altijd wel ergens, wel heel cordaat remmen, veel schijven vervangen die ABS vertoonde, ook fading gehad in zware afdaling.
Hope superrem, nooit ontluchten, wel niet zo abrubt als Avid, zware ritten zoals Roc,-> iets harder remmen. Superremblokken als je ze eenmaal hebt ingeremd.
Rem ze!
in deze uitleg kan ik mij zowat terugvinden
jokkestoemp
Mountainbiker

Post by jokkestoemp »

van de week aangekomen en gisteren gemonteerd,vandaag klein testritje gedaan en bevalt me wel. :lol:

http://forum.mountainbike.be/viewtopic. ... c&start=30
bazbar
Mountainbiker

Post by bazbar »

Vraagje;

Ik rijd nu zo'n 2 jaar met juicy 3. Ik ben daar niet tevreden over maar om budgetaire redenen moest ik het ermee doen. Nu de pistons in de klauw nog amper terugkeren, gans de boel sowieso permanent sleept en de voorremhendel ook met moeite nog terugkeert lijkt het me aangewezen eens te upgraden :oops:

Ik ben in 2 winkels geweest en beiden zeiden me dat hope de "beste" remmen zouden zijn. Daarmee is mijn oog gevallen op de Race X2, wat waarschijnlijk wel een verbetering is tov Juicy3.

Maar nu lees ik hier dat men niet te zwaar mag zijn voor dergelijke remmen... Ikzelf weeg 95kg voor 1m90. Zou ik dan wel opteren voor die hope's?? Iemand een ander voorstel in dezelfde prijsklasse?

merci!
Jort
Mountainbiker

Post by Jort »

bazbar wrote:Vraagje;

Ik rijd nu zo'n 2 jaar met juicy 3. Ik ben daar niet tevreden over maar om budgetaire redenen moest ik het ermee doen. Nu de pistons in de klauw nog amper terugkeren, gans de boel sowieso permanent sleept en de voorremhendel ook met moeite nog terugkeert lijkt het me aangewezen eens te upgraden :oops:

Ik ben in 2 winkels geweest en beiden zeiden me dat hope de "beste" remmen zouden zijn. Daarmee is mijn oog gevallen op de Race X2, wat waarschijnlijk wel een verbetering is tov Juicy3.

Maar nu lees ik hier dat men niet te zwaar mag zijn voor dergelijke remmen... Ikzelf weeg 95kg voor 1m90. Zou ik dan wel opteren voor die hope's?? Iemand een ander voorstel in dezelfde prijsklasse?

merci!
Steek uw een grotere schijf vooraan en probleem is toch opgelost :wink:

Hope race X2 183/160 zal u wel tot stilstand brengen hoor, geen paniek! en qua gewichtsverschil gaat ge die 20gram meer voor een grotere rotor niet merken hoor. Indien je toch echt voor pure remkracht wil gaan en voor een rem die bij het minste alles dichtslaat en je aan het slippen brengt zou ik eerder richting Magura gaan. Bij Hope staat doseerbaarheid nu eenmaal voorop, wat natuurlijk niet wil zeggen dat je de boel niet met één vingertje tot stilstand kan brengen =P~

Indien niet overtuigd, schaf u dan de tech X2 aan in dezelfde configuratie (is een meer AM gerichte rem waarover ik nog nooit iemand heb horen over klagen)
Black M.
Mountainbiker

Post by Black M. »

TECH X2!
+1
Bulkie
Mountainbiker

Post by Bulkie »

Ik rij nu al dik 2,5 jaar met Hope Mono minis... De remkracht is inderdaad op 't randje, maar dat is omdat de remmen verder opengaan= blokken slijten minder, zeker in de modder. Ik weeg 75 à 77 kg.

Mijn Hope's hebben ondertussen al VLOT 100.000 hoogtemeters, waaronder een paar zware meerdaagsen (Ironbike, TransMaurienne, Beskidy etc), ze zijn 1 of 2 maal oververhit geweest (oa met een 7 kg zware rugzak in het Silvrettagebergte en 1x kort in de Chemins de Soleils vorig jaar), maar geen problemen.

Dit jaar heb ik de carbon remhendels moeten vervangen, het oog was uitgesleten, maar ik vraag me af of er ook maar één rem zo lang zou meegegaan zijn zonder ooit olie te verversen, zonder ooit de pistons te reinigen (tja schande, ik reinig ze NOOIT, maar ze zitten dan ook NOOIT vast...), zonder lekkages (wat bij sommige merken wel eens voor problemen zorgde etc.

Wat mij betreft is een HOPE rem super qua betrouwbaarheid en duurzaamheid. Oh ja, mijn schijven heb ik ook moeten vervangen, één ervan woog oorspronkelijk 78g, nu nog 68g - alles weggeremd :-)

Ken

Ps: na 3 jaar ga ik mijn olie wel es vervangen, denk ik...
bazbar
Mountainbiker

Post by bazbar »

Ok het lijkt mij vrij duidelijk wat me te doen staan!! Bedankt!

PS Ken ik had je mening persoonlijk al gevraagd via facebook :lol:
bosse
Mountainbiker

Post by bosse »

welke remset is nu de lichste van de twee?

1: hope race

2: magura martha sl (geen magnesium versie)

wie weet de exacte gewichten?
Post Reply